. . .

آموزش طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
  • کره 150 گرم
  • شکر 1/2 لیوان
  • آرد کیک پزی 2 لیوان
  • بیکینگ پودر 1 ق چای خوری
  • وانیل 1/4 ق چای خوری
  • پودر کاکائو 3 ق غذا خوری
  • نمک 1 پنس
  • شکلات تخته ای 1 بسته
  • شیر 1/2 لیوان
  • تخم مرغ 2 عدد
  • ماست 1/2 لیوان
ابتدا تمامی مواد اولیه را چند دقیقه ای قبل از استفاده در دمای محیط قرار دهید تا تمامی مواد اولیه شما به دمای محیط مقداری برسند و بعد از آن ها استفاده کنید.
کره را درون ظرفی بریزد و آن را چند دقیقه ای با هم زن برقی با دور تند در یک جهت شروع به هم زدن کنید و بعد آرام آرام به آن شکر را نیز اضافه کنید و هم چنان آن ها را با یکدیگر هم بزنید و ترکیب کنید و این کار را تا 10 دقیقه ای ادامه دهید تا ترکیب آن ها به خوبی پوک و سبک شود.
 

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #2
در این مرحله که ترکیب کره و شکر به خوبی پوک و سبک شد نوبت اضافه کردن تخم مرغ ها است پس به آن ها تخم مرغ ها را نیز به همراه وانیل اضافه کرده و مجدد با هم زن برقی آن ها را نیز با مواد هم بزنید و مخلوط کنید و این کار را دو دقیقه ای ادامه دهید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب و مخلوط شوند. دقت داشته باشید که در حین هم زدن تخم مرغ ها با مواد مایه را حتماً دور گیری کنید تا هم مواد به خوبی با یکدیگر مخلوط و ترکیب شوند و هم مایه شما بوی زهم تخم مرغ به هیچ وجه نگیرد. پس از اضافه کردن تخم مرغ و وانیل شیر و ماست را نیز به مواد اضافه کنید و با هم زن برقی آن ها را نیز با مواد در حد مخلوط کردن هم بزنید و با مواد ترکیب کنید.

درون ظرفی جداگانه ای آرد را به همراه بیکینگ پودر و پودر کاکائو و نمک بریزید و اول همگی آن ها را به خوبی با یکدیگر ترکیب و مخلوط کنید و سپس ترکیب آن ها را با یکدیگر در سه مرحله به خوبی الک کنید و بعد ترکیب این مواد را به آرامی و کم کم طی چندین مرحله داخل ظرفی که در آن مایه کیک شما وجود دارد الک کنید و به مواد خود اضافه کنید و هم زمان با اضافه کردن این مواد خشک به مایه کیک آن ها را نیز با هم زن برقی با مواد به آرامی ترکیب و مخلوط کنید تا مایه کیک شما تهیه و آماده و یکدست شود.

100 گرم از شکلات تخته ای را که تهیه کرده اید را به شکل بن ماری روی بخار کتری به خوبی آب و ذوب کنید و بعد از آماده شدن مایه کیک شکلات آب شده را هم به مایه کیک خود اضافه کنید و مجدد برای آخرین بار آن را نیز با مواد خود با هم زن برقی به خوبی مقداری ترکیب و مخلوط کنید.

پس از آن که مایع کیک به طور کامل یکدست و آماده شد آن را داخل قیفی بریزید و کپسول های کاپ کیک را داخل قالب مخصوص کاپ کیک قرار دهید و به وسیله قیف مقداری از مایه کاپ کیک خود را داخل هر کپسول بریزید و وسط مایه هر کپسول مقداری از شکلات تخته ای خود که باقی مانده بود را برداشته و وسط هر کپسول مقداری فشار دهید تا داخل مایه کاپ کیک شما به خوبی قرار بگیرد و سپس فر خود را به مدت 15 دقیقه با دمای 180 درجه ابتدا داخل آن را گرم و آماده کنید و بعد قالب مخصوص کاپ کیک خود را به مددت زمان 20 دقیقه با دمای 180 درجه داخل طبقه وسط فر قرار دهید تا به خوبی کاپ کیک شما پخته و آماده شوند و بعد آن ها را از فر خارج کنید و زمان دهید تا خنک شوند و بعد آن ها را داخل ظرفی که برای سرو آن ها در نظر دارید قرار دهید و بعد از آن هم کاپ کیک شکلاتی مغز دار شما آماده سرزو است میل کنید و از خوردن آن نیز لذت ببرید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین