. . .

آموزش طرز تهیه ژله خرده شیشه

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم ژله خرده شیشه
ژله رنگی۳ بسته
ژله آلوورا۱ بسته
بستنی لیوانی۱ عدد
آب جوش۴ لیوان

ابتدا ژله های رنگی را داخل سه کاسه جداگانه می ریزیم و روی هر کدام یک لیوان آب جوش می ریزیم و خوب هم می زنیم تا پودر ژله به طور کامل در آب جوش حل شود. برای اینکه ژله ها سفت و منجسم در بیاید بهتر است بیشتر از یک لیوان آب جوش اضافه نکنیم.
هر کدام از ژله ها را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و داخل یخچال قرار می دهیم تا ببندند. توجه داشته باشید برای اینکه در ادامه می خواهیم ژله ها را به صورت حبه قندی خرد کنیم، بهتر است ژله ها را داخل ظرفی چهار گوش بریزیم.
پس از اینکه ژله های رنگی به خوبی سفت شدند، انها را از یخچال خارج می کنیم و مانند قند حبه ای به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه ظرفی که برای تهیه ژله خرده شیشه در نظر گرفته ایم را با کمی روغن مایع چرب می کنیم.
حالا ژله های خرد شده را داخل ظرف می ریزیم. در ادامه ژله آلوورا را با یک لیوان آب جوش مخلوط می کنیم تا به طور کامل حل شود، سپس اجازه می دهیم کمی خنک شود. در ادامه بستنی لیوانی وانیلی را به ژله آلوورا اضافه می کنیم.
ژله و بستنی وانیلی را خوب مخلوط می کنیم تا یکدست شوند، سپس روی ژله های خرد شده می ریزیم و قالب را کمی تکان می دهیم تا ژله آلوورا تمامی نقاط قالب را پر کند. در پایان ژله خرده شیشه را در یخچال قرار می دهیم تا ببندد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین