. . .

آموزش طرز تهیه دسر کادایف مغزدار

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم دسر کادایف مغزدار
رشته کادایف۵۰۰ گرم
کره۲۵۰ گرم
آرد۴ قاشق سوپخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق سوپخوری
شیر۱ لیتر
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
شکر۲۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
مغز گردوبه مقدار کافی

برای تهیه دسر کادایف مغزدار خوشمزه در ابتدای کار شیر را به همراه نشاسته ذرت و شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم تا تمام مواد درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.
با همزن دستی به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه به غلظت فرنی برسد و همچنین نشاسته ذرت به خوبی پخته و بوی خامی آن گرفته شود. زمانی که مایه درون قابلمه به غلظت فرنی رسید، وانیل را به قابلمه می افزاییم.
بلافاصله قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس خامه صبحانه را به آن می افزاییم و با همزن مفتولی به خوبی هم می زنیم تا مایه کرم کاملا یکدست و یکنواخت شود. حالا روی قابلمه را با سلفون می پوشانیم.
اجازه می دهیم مایه کرم کاملا خنک شود. حالا به سراغ درست کردن دسر کادایف می رویم برای این منظور کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.
اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس رشته های کادایف را درون کاسه می ریزیم و با دست کمی خرد کرده و کره را به تدریج به کاسه می افزاییم. حالا به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.
حالا مقداری از مخلوط رشته های کادایف را درون قالب مافین ریخته و با دست به خوبی فشرده می کنیم. زمانی که مایه کرم خنک شد، آن را درون قیف یکبار مصرف ریخته و مقدار کمی روی رشته های کادایف پایپ می کنیم.
در ادامه یک مغز گردو روی مایه گذاشته و مابقی حجم قالب را با رشته‌ های کادایف می پوشانیم، سپس با دست به خوبی فشرده می کنیم تا رشته ها شکل قالب را به خود بگیرند. حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.
حالا اجازه می دهیم دسر کادایف به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بماند تا تغییر رنگ داده و طلایی شود. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج کرده و بلافاصله دسرها را از قالب جدا می کنیم و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم.
بلافاصله مقداری شربت ولرم روی دسر کادایف داغ ریخته و اجازه می دهیم به خورده آن برود. در نهایت دسر کادایف را با مقداری پودر پسته و گل سرخ تزیین کرده، سپس سرو می کنیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین