. . .

آموزش طرز تهیه دسر لیمویی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم دسر لیمویی
شیر۱ لیتر
آرد۲ قاشق غذاخوری
نشاسته۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش تازه۲ قاشق غذاخوری
زست لیمو۱ قاشق چایخوری
شکر۵ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
گلاب½ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
خامه صبحانه (اختیاری)۱۰۰ گرم

برای تهیه دسر لیمویی خوشمزه ابتدای کار لیمو را می شوییم، سپس پوست آن را با دندانه های ریز رنده، رنده می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب انتخاب می کنیم، سپس شیر را به همراه شکر به آن اضافه می کنیم.
شیر را مخلوط می کنیم تا ذرات شکر درون شیر حل شود. در ادامه درون یک کاسه مناسب آرد را به همراه نشاسته اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس درون الک می ریزیم و روی مخلوط شیر الک می کنیم.
گلاب را به همراه وانیل، زست لیمو و آب لیمو ترش تازه درون مخلوط شیر اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد غلیظ شوند.
زعفران دم کرده را به دسر اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا رنگ زعفران درون دسر باز شود. پس از این که مواد به غلظت مورد نظرمان رسید آن را از روی حرارت بر می داریم، سپس خامه صبحانه را اضافه می کنیم.
در این مرحله دسر لیمویی را مخلوط می کنیم تا خامه صبحانه درون دسر به طور کامل حل شود. در ادامه دسر را درون قالب مورد نظرمان می ریزیم، سپس درون یخچال قرار می دهیم و اجازه می دهیم خودش را بگیرد.
در نهایت پس از گذشت ۲ ساعت دسر را از یخچال خارج می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان بر میگردانیم و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در آخر دسر را به سلیقه خود با مقداری پودر نارگیل تزئین کنید.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین