. . .

آموزش طرز تهیه دسر موکا شکلاتی

تالار آموزش آشپزی

Nstrn_jz

رمانیکی حامی
رمانیکی
شناسه کاربر
27
تاریخ ثبت‌نام
2020-09-27
آخرین بازدید
موضوعات
334
نوشته‌ها
979
پسندها
2,517
امتیازها
333
سن
20
محل سکونت
بلندای پرتگاه آرزوهای محال...^^

  • #1
مواد لازم برای ۴ تا ۶ نفر
شیر۳ لیوان
شکر¾ پیمانه
خامه صبحانه۱ بسته
شکلات تخته ای۱۰۰ گرم
نسکافه یا قهوه۱ قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری

برای تهیه دسر موکا ابتدا ژلاتین را به همراه نصف لیوان آب سرد داخل یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی بخار آب کتری یا سماور قرار می دهیم و کمی هم می زنیم تا ژلاتین به طور کامل در آب حل شود.
خامه را داخل یک ظرف مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم و یکدست شود. توجه داشته باشید که باید مراقب باشیم حین درست کردن دسر خامه نباید به هیچ وجه به نقطه جوش برسد.
پس از اینکه خامه به خوبی گرم شد، شکر را به همراه پودر کاکائو و نسکافه به خامه اضافه می کنیم و به صورت مداوم هم می زنیم تا مواد به طور کامل مخلوط شوند. در ادامه شیر ولرم را کم کم اضافه می کنیم و با مواد مخلوط می کنیم.
پس از اینکه شیر را به طور کامل اضافه کردیم، اجازه می دهیم حدود ۱۵ دقیقه دیگر مواد روی حرارت بمانند. در ادامه ژلاتین حل شده را به مواد اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا تمام مواد با هم یکدست شوند.
در این مرحله مایه دسر را از صافی رد می کنیم تا کاملا یکدست شود، سپس یک قالب مناسب را با کمی روغن چرب می کنیم و مایه دسر را داخل قالب می ریزیم و روی آن را صاف می کنیم، سپس در یخچال قرار می دهیم.
حالا قالب را به مدت ۶ ساعت در یخچال قرار می دهیم تا خودش را بگیرد و آماده شود. در ادامه دور دسر را با یک کارد تیز جدا می کنیم، سپس یک بشقاب مناسب روی در قالب بر می گردانیم و دسر موکا را داخل بشقاب بر می گردانیم.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین