. . .

آموزش تعاریف صمیمیت با همسر

تالار روانشناسی خانواده
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

فاطره

تیم هنرجو
پرسنل مدیریت
انجمندار
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
648
نوشته‌ها
1,744
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,082
امتیازها
585

  • #1
صمیمت با همسر یکی از ابعاد سه گانه مهم در یک رابطه عاطفی است. در واقع بخش اعظمی از ارضای نیاز عاطفی شما به رابطه با صمیمیت به دست می‌آید. این صمیمیت چه تعریفی دارد؟ چطور ایجاد می‌شود و چطور باید حفظش کرد.

صمیمیت یعنی چی. اما صمیمیت فقط به ابراز هیجانات و احساسات محدود نمی‌شود؟

صمیمیت به زبان ساده یعنی ابراز احساسات، هیجانات و افکار با دیگری بدون احساس نگرانی از قضاوت شدن یا مورد شماتت قرار گرفتن، برای اینکه دو نفر با هم صمیمی باشند لازم است نسبت به هم شناخت داشته باشند و یکدیگر را از لحاط عاطفی و هیجانی بشناسند.

چقدر صمیمیت لا،م است؟

این که به چه میزان صمیمیت نیاز دارید به شما و شریک عاطفی‌تان بستگی دارد. همچنین ویژگی‌های صمیمیت شما با دیگران متفاوت است، ممکن است دو زوج درونگرا از کنار هم فیلم دیدن احساسا صمیمیت کنند و دو زوج برون‌گرا از شهربازی رفتن! بنابراین اصلا در میزان و نوع صمیمیت خود با دیگران به دنبال مقایسه نباشید.

تفاوت صمیمیت با خودافشایی
برخی تصور می‌کنند صمیمیت یعنی هرچه در دل دارید به روی زبان بیاورید تمام گذشته خود را افشاء کنید، این تصور درستی نیست، قطعا در صمیمیت ما خودمان هستیم و گاهی خود افشایی می‌کنیم اما این همه ماجرا نیست، شما می‌توانید شخصیت مستقل و حریم شخصی خودتان را داشته باشید و در عین حال با شریک عاطفی‌تان احساسات صمیمیت کنید.

صمیمیت یک شبه
صمیمیت هرگز یک شبه اتفاق نمی‌افتد، صمیمیت یک روند زمان بر است و نیاز به گذر زمان دارد. سعی کنید روی شناخت هم متمکز باشید تا به مرور صمیمیت هم به وجود بیاید. برخی تصور می‌کنند اگر از همان روزهای اول با شریک عاطفی‌شان صمیمی شوند، خود افشایی کنند، رابطه ج×ن×س×ی برقرار کنند یا به قول معروف زود پسرخاله شوند راه صد ساله را طی می‌کنند! اما اغلب چنین روابطی منجر به تعارض و شکست می‌شود.

مرز صمیمیت تا کجاست
تصور نکنید صمیمیت یعنی کوچکترین فاصله‌ای بین شما و شریک عاطفی‌تان نباشد! برعکس! اگر هیچ مرزی بین شما و او نباشد احتمالا درگیر چسبندگی یا وابستگی ناسالم هستید! صمیمیت یعنی شما علاوه بر داشتن حریم شخصی، شخصیت مستقل و حد و مرز داشتن از اینکه نزد شریک عاطفی‌تان خودتان باشید و احساسات و هیجاناتتان را با او درمیان بگذارید ابایی نداشته باشید!
 
آخرین ویرایش:
  • لایک
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
93

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین