. . .

معرفی اپل واچ اولترا 2 معرفی شد؛ نمایشگر ۳۰۰۰ نیتی و عملکرد بهبودیافته

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
145
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
اپل واچ اولترا 2

اپل از نسل دوم اپل واچ اولترا با تغییرات اندک رونمایی کرد.

اپل در رویداد معرفی آیفون ۱۵ در کنار نسل نهم اپل واچ از نسل دوم اپل واچ اولترا نیز رونمایی کرد. اپل واچ اولترا ۲ که بهترین و قدرتمندترین ساعت هوشمند اپل محسوب می‌شود، از همان طراحی و جنس بدنه مشابه نسل قبل خود بهره می‌برد اما در بخش سخت‌افزار بهبودهایی را تجربه می‌کند.

طراحی

همانطور که گفتیم طراحی اپل واچ ۲ اولترا هیچ تفاوتی با نسل پیشین خود ندارد. اپل اذعان دارد که این ساعت هوشمند برخلاف نسل اول که از آلومینیوم غیربازیافتی ساخته‌شده بود، به‌جهت کاهش ضایعات زیست محیطی و تولید کربن از آلومینیوم ۹۵ درصد بازیافت‌شده ساخته شده است.
نمای کناری از اپل واچ اولترا 2

اپل از این نوع تولیدات خود به‌عنوان محصولات Carbon Neutral یاد می‌کند. همچنین بدنه از نظر مقاومت و دوام برای استفاده در سطوح ۵۰۰ متری زیر سطح دریا و ارتفاع ۹۰۰۰ متری از سطح دریا سازگاری یافته است.

صفحه‌نمایش

اپل واچ اولترا ۲ از یک نمایشگر ۴۹ میلیمتری جدید بهره می‌برد که‌به گفته اپل روشنایی نمایشگر آن به ۳۰۰۰ نیت می‌رسد که ۵۰ درصد نسبت‌به نسل پیشین افزایش داشته و درخشان‌ترین نمایشگر در بین اپل واچ‌ها محسوب می‌شود. درخشندگی این نمایشگر به‌قدری بالاست که اپل کارکرد چراغ‌قوه را برای آن نیز درنظر گرفته است.

عملکرد

در بخش عملکرد اکنون تراشه جدید و بهبودیافته S9 SiP و نسل دوم تراشه Ultra-Wideband حضور دارد. تراشه S9 حدود ۶۰ درصد ترانزیستور بیشتر و ۳۰ درصد عملکرد بهتری نسبت‌به تراشه S8 به‌کار رفته در نسل پیشین دارد. براساس گفته‌های اپل این تراشه از موتور پردازش عصبی چهارهسته‌ای بهره می‌برد که نوید بهبود عملکرد دوبرابری در پردازش‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را می‌دهد.
مشخصات اپل واچ اولترا 2

نسل جدید اپل واچ اولترا از نظر باتری و شارژدهی تفاوتی با نسل پیشین خود ندارد و همان عمر باتری ۳۶ ساعته و ۷۲ ساعته در حالت Low Power Mode را حفظ کرده است.

قابلیت‌ها و امکانات

اپل واچ اولترا ۲ همچون اپل واچ سری ۹ از ژست حرکتی دو انگشتی جدید که با ضربه‌زدن نوک انگشت اشاره و شصت عمل می‌کند، برای اجرای سریع‌تر برخی از دستورات مانند پاسخ‌دادن یا خاتمه‌دادن به‌تماس‌ها، پخش موسیقی و به‌تعویق‌انداختن آلارم‌ها پشتیبانی می‌کند.
ژست حرکتی دو انگشت اپل واچ اولترا 2

ژست حرکتی جدید به‌لطف وجود موتور پردازش عصبی، داده‌های دریافتی از حسگر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ و ضربان قلب را تحلیل و پردازش کرده و با شناسایی تغییرات در جریان خون و حرکات مچ دست به‌صورت همزمان، دستورات را اجرا می‌کند. البته این قابلیت در ماه آینده در قالب آپدیت نرم‌افزاری در اختیار صاحبان واچ اولترای جدید قرار خواهد گرفت.
همچنین سیری اکنون به‌صورت مستقل در اپل واچ حضور دارد و به‌کاربران اجازه می‌دهد تا به داده‌های سلامتی دسترسی داشته باشند و برای اجرای فرامینی مانند شروع یک فعالیت یا زمان‌شمار از اتصال به اینترنت بی‌نیاز باشد. برای اپل واچ اولترای جدید واچ‌فیس جدیدی موسوم به Modular Ultra درنظر گرفته شده است تا داده‌های بیشتری چون ثانیه‌شمار ساعت، ارتفاع و عمق را به‌صورت لحظه‌ای نمایش دهد. همچنین اکنون با ورود به محیط‌های تاریک به‌لطف حسگر سنجش نور محیطی، تم واچ‌فیس به‌صورت خودکار به دارک مود تغییر می‌کند.
ابزار Depth اپل واچ اولترا 2

واچ اولترا ۲ قابلیت‌های جدیدی برای ورزش‌های آبی و غواصان دارد. ابزار Depth گزارشات غواصی را ثبت و همراه با داده‌های موقعیت مکانی نقطه آغاز و پایان دراختیار کاربر قرار می‌دهد. کاربران می‌توانند داده‌های مهمی چون حداکثر عمق، تعداد شیرجه‌ها و زمان سپری‌شده را مشاهده و در طول فعالیت از هشدارهای مرتبط با شرایط بدنی خود مانند ضربان قلب مطلع شوند.
رهگیری فعالیت با اپل واچ اولترا 2

پیدا کردن آیفون با اپل واچ اولترا 2

به‌لطف وجود تراشه Ultra Wideband قابلیت جدیدی موسوم به Precision Finding برای کاربران اپل واچ اولترا و سری آیفون ۱۵ درنظر گرفته شده است تا کمک اپل واچ بتوان موقعیت دقیق گوشی را مشاهده و بتوان از طریق فاصله‌یابی و جهت‌یابی، گوشی مفقودشده را پیدا کرد.
برنامه نقشه اپل واچ اولترا 2

رهگیری فعالیت با اپل واچ اولترا 2

قطب نما اپل واچ اولترا 2

اپل واچ اولترا ۲ به‌طور پیش‌فرض سیستم‌عامل watchOS 10 را اجرا می‌کند که به قابلیت‌های جدیدی چون ویجت هوشمند (Smart Stack) و واچ‌فیس‌های جدید مجهز شده است. بازطراحی ابزارهایی چون قطب‌نما و نقشه و قابلیت جدیدی که به‌کمک حسگر نور که به‌کاربر اعلام می‌کند چه‌مدت در معرض نور آفتاب قرار گرفته است، از دیگر ویژگی‌های watchOS 10 برای اپل واچ اولترا ۲ هستند.

نسخه‌ها، قیمت و تاریخ عرضه

قیمت اپل واچ اولترا ۲ همانند قبل تنها در یک نسخه ۴۹ میلیمتری و با بند‌های Trail Loop و Alpine Loop و Ocean Band با رنگ‌بندی آبی، نیلی، زیتونی، نارنجی، نارنجی بژ، سبزنقره‌ای و آبی تیره عرضه می‌شود. قیمت این ساعت هوشمند نیز از ۸۰۰ دلار آغاز و فروش آن از ۳۱ شهریوز آغاز خواهد شد.
اپل واچ اولترا با بند Trail loop

اپل واچ اولترا با بند نارنجی
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین