. . .

خبر از تحولات آیفون تا اپل واچ جدید؛ هرآنچه از مراسم Wonderlust انتظار داریم

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
در این مقاله کوتاه، تمام انتظارات کاربران از محصولات جدید اپل در رویداد شهریور معرفی شده‌اند.

اپل به‌دلیل برگزاری رویداد سالانه‌ی خود که در ماه سپتامبر برگزار می‌شود و در آن جدیدترین محصولات و خدمات خود را رونمایی می‌کند، شناخته شده است. اصلی‌ترین محصولاتی که انتظار می‌رود در این رویداد معرفی شوند، سری آیفون ۱۵، اپل واچ ۹، اپل واچ اولترا ۲ و ایرپاد جدید هستند. ما این رویداد را به‌صورت زنده در کانال آپارات و یوتیوب زومیت پوشش خواهیم داد و شما را از جدیدترین محصولات آن باخبر می‌کنیم.

تاریخ برگزاری

پس از هفته‌ها گمانه‌زنی و شایعه‌پراکنی درباره‌ی رویداد شهریورماه اپل، سرانجام غول آمریکایی صنعت فناوری لحظاتی قبل در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که کنفرانس جدیدی در تاریخ ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۱ شهریور ۱۴۰۲) برگزار می‌کند. گفتنی است که آیفون ۱۵ در این کنفرانس رونمایی خواهد شد.

سری آیفون ۱۵

رندر آیفون ۱۵ اولترا
رندر‌های منتشر شده از آیفون ۱۵ اولترا
به‌احتمال زیاد سری آیفون ۱۵ ستاره‌ی اصلی این رویداد باشد که طبق شایعات و اطلاعات منتشرشده، ویژگی‌های زیادی را از نسل قبل به‌ارث خواهد برد؛ مانند دوربین ۴۸ مگاپیکسلی و حفره‌ی کپسولی داینامیک آیلند؛ اما شاید قیمت آیفون جدید کمی متفاوت‌تر باشد!
علاوه‌براین، آیفون ۱۵ پرو و پرو مکس یا شاید اولترا احتمالاً به‌روزرسانی‌هایی مانند طراحی فریم تیتانیومی، دکمه‌ی Action، تراشه‌ی سریع‌تر A17 Bionic و ۸ گیگابایت رم را دریافت خواهند کرد. همچنین، شایعه شده است که همه‌ی مدل‌های آیفون ۱۵ به پورت USB-C سوئیچ می‌کنند که می‌تواند سرعت شارژ و انتقال داده سریع‌تر را برای آن‌ها رقم بزند.
پیش‌بینی می‌شود مدل‌های پایه‌ی آیفون ۱۵ تعییر ظاهری را تجربه کنند و مانند مدل‌های پرو برای پنهان‌کردن حسگرهای فیس آی‌دی، از جزیره‌ی پویا یا داینامیک آیلند استفاده کنند. افزون‌براین، انتظار می‌رود صفحه‌نمایش با نرخ تازه‌سازی بیشتر و بریدگی کوچک‌تر و عمر باتری بیشتری را ببینیم. همچنین، امیدواریم که اپل قیمت‌ها را معقول نگه دارد و آن‌ها را بیش‌از‌حد افزایش ندهد.

اپل واچ ۹

اپل واچ های مختلف با واچ‌اواس ۱۰ در کنار یکدیگر

اپل واچ ۹ دستگاه دیگری است که منتظر دیدن آن در رویداد شهریور ماه هستیم. اپل واچ پرفروش‌ترین ساعت هوشمند در جهان بوده و نسل‌به‌نسل در حال بهبود است. انتظار می‌رود اپل واچ ۹ طراحی جدید با لبه‌های صاف و صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و حاشیه‌های نازک‌تری داشته باشد. همچنین، ممکن است با حسگرهای سلامتی جدید مانند نظارت بر فشار‌خون و قند‌خون و اندازه‌گیری دمای بدن ارائه شود.
هنوز چیزی از مشخصات و قیمت اپل واچ جدید نمی‌دانیم؛ اما بهتر است که اپل واچ ۹ با عملکردی روان و عمر باتری طولانی و سیستم ردیابی سلامت و تناسب‌اندام، به ارائه‌ی تجربه‌ی کاربری عالی ادامه دهد. همچنین، انتظار می‌رود که چندین بند یا لوازم جانبی جدید برای این محصولات نیز معرفی شوند.

اپل واچ اولترا ۲

اپل واچ اولترا / Apple Watch Ultra روی زمین

معرفی نسل جدید اپل واچ اولترا شایعه‌ای است که هنوز اپل تأیید نکرده است. قرار است این ساعت نسخه‌ای ممتاز از اپل واچ با طراحی بادوام‌تر و لوکس‌تری باشد. ممکن است نمایشگر کریستال یاقوت کبود یا قاب سرامیکی یا تیتانیومی و نوار چرمی یا فلزی داشته باشد. همچنین، احتمال دارد برخی از ویژگی‌های انحصاری مانند نمایشگر همیشه‌روشن و حسگر ECG و اتصال سلولی را نیز داشته باشد.
امیدواریم اپل واچ اولترا ۲ بیشتر از شایعات به واقعیت نزدیک شود و ازآن‌جا‌که قیمت آن مانند نسل قبل در ایران نسبتاً گران خواهد بود، باز‌هم کاربران زیادی وجود دارند که خواهان ساعت‌های هوشمند ظریف‌تر و پیچیده‌تری هستند.

سایر محصولات

علاوه‌بر محصولات گفته‌شده، ممکن است محصولات دیگری نیز در رویداد شهریور اپل معرفی شوند که درادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

نسل جدید آیپد مینی

ipad mini 2021

آیپد مینی ۲۰۲۱ به‌دلیل امکانات و قیمت مناسب از تبلت‌های پرفروش‌ سال ۲۰۲۲ بود. انتظار می‌رود آیپد مینی جدید طراحی نسل قبلی را حفظ کند و پردازنده‌ی جدید اصلی‌ترین قوت آن باشد. احتمالاً این دستگاه با قیمتی مشابه آیپد مینی ۲۰۲۱ عرضه شود که در زمان عرضه ۴۹۹ دلار تعیین شده بود.
شایعات از وجود صفحه‌نمایش ۱۲۰ هرتزی در مدل جدید حکایت می‌کنند؛ اما تا حدودی بعید نیز به‌نظر می‌رسد. همچنین، اپل ممکن است رنگ‌های جدیدی مانند اسپیس‌ گری، صورتی، بنفش و استار لایت را نیز معرفی کند. در بخش پردازنده، بعید است که اپل از تراشه‌های M1 خود روی آیپد مینی جدید استفاده کند؛ زیرا باعث افزایش قیمت آن‌ها می‌شود؛ اما استفاده از تراشه‌های A16 گزینه‌ی محتمل‌تری است.

نسل جدید آیپد ایر

رنگ های مختلف تبلت آیپد ایر 2022 اپل / Apple iPad Air 2022

معرفی آیپد ایر جدید در اواخر سال ۲۰۲۳ یا اوایل ۲۰۲۴ دور از ذهن نیست. به‌احتمال زیاد تراشه‌ی به‌کار‌رفته در آیپد ایر ۲۰۲۲، یعنی M1، در نسل جدید این سری به M2 ارتقا پیدا کند؛ اما در بخش طراحی همچنان از لبه‌های مسطح و حسگر اثرانگشت ادغام‌شده با کلید قفل بهره ببرد.
امید می‌رود که نمایشگر آیپد ایر جدید از نرخ‌نوسازی ۱۲۰ هرتز پشتیبانی کند تا ارزش خرید این سری حتی از گذشته هم بیشتر شود. همچنین، ممکن است دوربین جلویی این تبلت نیز به‌روزرسانی‌هایی را دریافت کند تا برای کارهای مختلف از‌جمله تولید محتوا، کاربران را از خرید دوربین یا گوشی مناسب این کار بی‌نیاز کند.

ایرپادز پرو ۳

تعویض ایرپادز پرو

طبق گزارش‌های اخیر، اپل قرار است به‌گونه‌ای ایرپادهای خود را ارتقا دهد تا در یکی‌دو سال آینده به ابزارهای سلامتی تبدیل شوند و به‌طور بالقوه داده‌های شنوایی را در خود جای دهند. ایرپادهایی که از ویژگی Live Listen بهره می‌برند و صدا را در اتاق‌های شلوغ تقویت می‌کنند، قابلیت تبدیل‌شدن به سمعک را نیز دارند. اگرچه این کار مورد‌تأیید FDA نیست، به میلیون‌ها نفر با شنوایی محدود کمک می‌کند.
کوین لینچ، مدیر اجرایی اپل، بارها اشاره کرده است که قابلیت‌های بهبود سلامتی راه زیادی تا هندزفری اپل ندارند. این ویژگی‌ها می‌توانند هم‌زمان با به‌روزرسانی سخت‌افزاری برای یکی از مدل‌ها مانند ایرپادز مکس ۲ یا ایرپادز پرو ۳ معرفی شوند و سپس بی‌سر‌و‌صدا با آپدیت فِرم‌ور در‌دسترس سایر مدل‌ها قرار گیرند. این استراتژی همیشگی اپل برای غافل‌گیر‌کردن کاربرانی است که هنوز از مدل‌های قدیمی استفاده می‌کنند.

هوم‌پاد مینی ۲

براساس شایعات اخیر، نسل دوم اسپیکر‌ خانگی اپل با کیفیت صدای بهبود‌یافته و حسگر دما و رطوبت، سطح لمسی بزرگ‌تر با نور پس‌زمینه، ادغام سیری و پشتیبانی از صدای سه‌بعدی از راه می‌رسد. احتمال اینکه اپل در رویداد پیش‌ِرو آن را معرفی کند، بسیار کم است و گمانه‌زنی‌ها به نیمه‌ی دوم ۲۰۲۴ مربوط می‌شود.
امیدواریم که این محصولات در رویداد شهریور نیز معرفی شوند و درمقایسه‌با مدل‌های قبلی خود پیشرفت‌هایی ارائه دهند؛ زیرا آن‌ها به‌خوبی می‌توانند تکمیل‌کننده‌ی سری آیفون ۱۵ و اپل واچ ۹ و اولترا ۲ باشند و تجربه‌ی کاربران از اکوسیستم اپل را افزایش دهند.

رویداد Wonderlust را کی و چگونه تماشا کنیم؟

همان‌طورکه در ابتدا گفتیم، رویداد رونمایی خانواده‌ی آیفون ۱۵، ۱۲ سپتامبر ۲۰۲۳ (۲۱ شهریور ۱۴۰۲) ساعت ۲۰:۳۰ به وقت ایران برگزار می‌شود.
اپل معمولاً این رویداد را در کانال یوتیوب و وب‌سایت رسمی خود پوشش می‌دهد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین