. . .

خبر بنیان‌گذار و رهبر معنوی هواوی: اپل معلم ما است

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
162
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


رن ژنگفی / Ren Zhengfei بنیان گذار هواوی در حال مصاحبه

بنیان‌گذار هواوی به جمعی از دانشگاهیان گفت که اپل «معلمی ارزشمند» است و خودش را طرفدار این شرکت می‌داند.

رن ژنگفی، بنیان‌گذار و مدیر ارشد هواوی، خودش را یکی از طرفداران اپل می‌داند، آن هم در شرایطی که هواوی و اپل رقیب مستقیم محسوب می‌شوند و در هفته‌های اخیر تنش تجاری ایالات متحده و چین با محوریت این دو شرکت بیشتر شده است.
بر اساس گزارش South China Morning Post، ژنگفی در مسابقه‌ی بین‌المللی برنامه‌نویسی دانشگاهی که با حمایت هواوی برگزار شد، حضور پیدا کرد. او در بخشی از مراسم موردبحث به جمعی از دانشگاهیان گفت که مخالف رویکرد «بیگانه‌هراسی» علیه شرکت‌های خارجی است و اپل را معلمی ارزشمند می‌داند.
بنیان‌گذار هواوی گفت: «ما غالبا بررسی می‌کنیم که چرا محصولات اپل اینقدر خوب هستند. ما همچنین می‌توانیم فاصله‌ی بین خودمان و اپل را ببینیم. بابت داشتن معلمی که به ما برای یادگیری و مقایسه فرصت می‌دهد، بسیار خشنودم. از این نظر، اغراق‌آمیز نیست اگر من را طرفدار اپل خطاب کنید.»
«اغراق‌آمیز نیست اگر من را طرفدار اپل خطاب کنید»
رن ژنگفی گفت دخترش به هنگام گذراندن دوران تحصیلات در ایالات متحده از محصولات اپل استفاده می‌کرد. آنابل یائو، دختر ژنگفی، در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ دانشجوی دانشگاه هاروارد بود.
این نخستین باری نیست که رن ژنگفی، اپل را تحسین می‌کند. رهبر معنوی هواوی در سال ۲۰۱۹ گفته بود که اپل در زمینه‌ی حفاظت از حریم خصوصی کاربران، الگو است. ژنگفی در همان سال گفت که هواوی باید استراتژی قیمت‌گذاری را از اپل یاد بگیرد «تا رقبا بتوانند زنده بمانند.»
ژنگفی و سایر مدیران هواوی در تلاشند این شرکت را به یکی از رهبران صنعت فناوری تبدیل کنند و استعدادهای جدید پرورش دهند؛ با این حال دست‌یابی به چنین هدف بزرگی در سایه‌ی تحریم‌های شدید بسیار دشوار است. هواوی قبل از تحریم‌ها توانسته بود به‌صورت موقت به برترین برند صنعت موبایل تبدیل شود، اما اکنون جایگاه کم‌رنگی در بازار دارد.

هواوی حتی با وجود تحریم‌ها به عرضه‌ی گوشی‌های جدید ادامه می‌دهد. میت ۶۰ پرو که چند هفته پیش رونمایی شد، یکی از خبرسازترین گوشی‌های سال ۲۰۲۳ بوده است. قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ پرو از قیمت گوشی آیفون کمتر از است تا خرید موبایل جدید هواوی برای چینی‌ها منطقی‌تر به‌نظر برسد.
ژنگفی در مراسم اخیر گفت تحریم‌های ایالات متحده، هواوی را تحت فشار گذاشته‌اند، «اما فشار در نقش محرک ظاهر می‌شود.» او در انتهای سخنانش اضافه کرد: «پس از تحریم ایالات متحده، ما مجبور شدیم که سراغ پلتفرم زیرساخت دیگری برویم و این، کاری دشوار بود. اکنون ما پلتفرم اختصاصی خودمان را داریم.»
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین