. . .

خبر مودم 5G اپل حداقل سه سال عقب‌تر از بهترین مودم کوالکام است

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


پنل پشت آیفون ۱۴ پرو اپل دربرابر مودم کوالکام

اپل سال‌هاست که برای تولید مودم 5G اختصاصی تلاش می‌کند، اما نمونه‌های اولیه‌ی این مودم بسیار ضعیف‌تر از حد انتظار بوده‌اند.

اپل در سال‌های اخیر میلیاردها دلار بودجه به ساخت مودم 5G اختصاص داده است، اما هنوز نتوانسته مودمی بسازد که در حد و اندازه‌ی مودم‌های کوالکام ظاهر شود. قیمت مودم کوالکام کم نیست و همین موضوع به اپل برای پیش‌برد پروژه‌ی مودم اختصاصی انگیزه می‌دهد.
خبرگزاری وال‌استریت ژورنال می‌گوید «هدف‌گذاری واهی» اپل، فهم ضعیف چالش‌ها و ساخت نمونه‌های آزمایشی غیرقابل‌استفاده، باعث شده است مودم 5G این شرکت حتی در سال ۲۰۲۳ مطابق انتظارات ظاهر نشود.
اپل برای طراحی مودم اختصاصی، هزاران مهندس جدید استخدام کرده است: این شرکت در سال ۲۰۱۹ بخش اعظم کسب‌و‌کار مودم موبایلی اینتل را تصاحب کرد و مهندسان این شرکت را به خدمت گرفت. اپل همچنین مهندسان دیگری از کوالکام جذب کرد و مدیران ارشد شرکت کوپرتینویی گفتند که مودم تا پاییز ۲۰۲۳ آماده خواهد شد.
آزمایش‌ها نشان داد مودم اختصاصی اپل به‌شدت کند است و دمای زیادی تولید می‌کند
اپل پروژه‌ی مودم اختصاصی را با کدنام «سینوپ» خطاب می‌کند (سینوپ یکی از شخصیت‌های اساطیر یونان است که توانسته بود از زئوس برتر باشد). منابع آگاه می‌گویند زمان کوتاهی پس از آغاز پروژه، بسیاری از کارشناسان اپل به این نتیجه رسیدند که ساخت مودم تا پاییز ۲۰۲۳ غیرممکن است.
به روایت وال‌استریت ژورنال، یک‌سری از اقدامات اپل عامل به‌وجود‌آمدن موانعی در مسیر تولید تراشه‌ی جدید شد: «چالش‌های فنی، ارتباطات ضعیف و جداسازی مدیران، سرعت تیم‌هایی را که روی پروژه کار می‌کردند پایین آورد.»
یکی از مهندسان سابق اپل می‌گوید این شرکت می‌خواست مودم 5G را در آیفون ۱۵ استفاده کند؛ اما آزمایش‌ها نشان داد تراشه‌ی جدید به‌شدت کند است و دمای زیادی تولید می‌کند. همچنین برد مدار آن تراشه به حدی بزرگ بود که نیمی از بدنه‌ی آیفون را اشغال می‌کرد.
تیم‌ها بدون داشتن یک رهبر مشخص، در قالب گروه‌های جداگانه در آمریکا و کشورهای خارجی روی مودم کار می‌کردند و برخی از مدیران ترجیح می‌دادند جلوی پخش اخبار بد درباره‌ی تأخیر در تولید مودم را بگیرند تا روحیه‌ی مهندسان از بین نرود.
شماری از مهندسان سابق اپل می‌گویند توانایی در تولید پردازنده‌ی اختصاصی آیفون و مک باعث شده است این شرکت فکر کند که از پس تولید مودم هم برمی‌آید؛ با این‌حال مودم، داده‌ها را از شبکه‌های بی‌سیم متنوعی دریافت و به آن‌ها ارسال می‌کند و باید به یک‌سری استانداردهای ویژه پای‌بند باشد.

سال گذشته نمونه‌ی آزمایشی مودم اپل ساخته شد و عملکردش به حدی بد بود که «اساساً سه سال عقب‌تر از بهترین مودم کوالکام قرار می‌گرفت» و استفاده از آن باعث می‌شد سرعت اتصال بی‌سیم آیفون کمتر از گوشی‌های رقیب باشد. همین موضوع در نهایت اپل را مجاب کرد که قراردادش را با کوالکام تمدید کند.
مشخص نیست که ساخت مودم اختصاصی تا چه حد روی قیمت گوشی آیفون اثر می‌گذارد. حتی اگر شاهد تغییر قیمت گوشی آیفون نباشیم، قطعاً استفاده از مودم اختصاصی سوددهی اپل را افزایش خواهد داد. اکنون افشاگران می‌گویند که اپل نخستین‌بار در سال ۲۰۲۵ مودم اختصاصی را وارد آیفون می‌کند
 
  • شیطانی
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین