. . .

خبر هوش مصنوعی بی‌سروصدا آیفون و اپل واچ را متحول می‌کند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
175
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


آیفون‌های نسل جدید اپل تراشه‌ی ویژه‌ای برای هوش مصنوعی دارند؛ این درحالی است که اپل در کنفرانس Wonderlust حتی یک‌بار به عبارت هوش مصنوعی اشاره نکرد.

اپل برخلاف سایر برندهای حوزه‌ی فناوری، هوش مصنوعی را صرفاً برای بهبود قابلیت‌های نسبتاً ساده در محصولاتش استفاده می‌کند؛ این درحالی است که سایر بزرگان به‌صورت همه‌جانبه به استقبال هوش مصنوعی رفته‌اند و بسیاری از سرویس‌هایشان را پیشرفته‌تر کرده‌اند.
اپل شب گذشته در کنفرانس Wonderlust حتی یک‌بار به عبارت هوش مصنوعی اشاره نکرد؛ با این‌حال آیفون‌ها و اپل واچ‌ های جدید یک‌سری از قابلیت‌هایشان را از هوش مصنوعی می‌گیرند.
محصولات جدید اپل از تراشه‌ی ویژه‌ای در دل سیستم-روی-چیپ (SoC) برای پردازش‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. اپل با هوش مصنوعی سراغ بهبود قابلیت‌هایی مثل پاسخ به تماس و ثبت تصاویر بهتر رفته است.
اپل حتی در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان که خردادماه برگزار شد نیز به هوش مصنوعی اشاره نکرد. این در حالی است که رویترز می‌گوید اپل از ماه‌ها قبل بدون هیاهوی رسانه‌ای سراغ توسعه‌ی پروژه‌های جدیدی بر پایه‌ی هوش مصنوعی رفته است.
اپل واچ سری ۹ از تراشه‌ی جدیدی استفاده می‌کند که قدرت پردازشی بیشتری نسبت‌به نسل قبل دارد. این پردازنده به موتور عصبی (Neural Engine) چهار هسته‌ای مجهز است که می‌تواند پردازش‌های یادگیری ماشین را دو برابر سریع‌تر از قبل انجام دهد. موتور عصبی، اسمی است که اپل برای تراشه‌ی هوش مصنوعی در نظر گرفته است. این تراشه که در هر ثانیه ۳۵ تریلیون عملیات انجام می‌دهد، باعث بهبود ۲۵ درصدی دقت دستیار صوتی سیری می‌شود.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین