. . .

خبر اپل از زمان رونمایی اولین آیفون روی ویژن پرو کار کرده است

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
134
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


اپل در سال ۲۰۰۷ پتنتی ثبت کرد که توضیحاتش تا حد زیادی ما را یاد ویژن پرو می‌اندازد. اولین نسل از آیفون در سال ۲۰۰۷ رونمایی شد.

ویژن پرو جاه‌طلبانه‌ترین محصول یک دهه‌ی اخیر اپل محسوب می‌شود و برایمان واضح است که تولیدکننده‌ی آیفون سال‌ها روی آن کار کرده؛ اما تا قبل از ثبت پتنت جدید اپل، نمی‌دانستیم که آغاز ایده‌پردازی درباره‌ی ویژن پرو به چه سالی برمی‌گردد.
پتنت جدید اپل که در سال ۲۰۰۷ ثبت شده است، ایده‌ای مشابه ویژن پرو را در خود دارد. اپل اولین نسل از آیفون را در همان سال رونمایی کرد.
پتنت سال ۲۰۰۷ اپل توصیف کاملی از قابلیت‌های ویژن پرو ارائه نمی‌دهد؛ اما به هدستی با توانایی نمایش فیلم و رویدادهای ورزشی اشاره می‌کند. در همان پتنت، به نمایش محتواها در محیط واقعیت مجازی و برخی از قابلیت‌های پیچیده اشاره شده است.
پتنت سال ۲۰۰۷ اپل با محوریت هدست واقعیت مجازی

پتنت‌هایی که شرکت‌ها ثبت می‌کنند، معمولاً جزئیات فنی فراوان و جملات نامفهوم زیادی دارند و نمی‌توان اطلاعات واضحی از آن‌ها استخراج کرد. در بخشی از توضیحات پتنت آمده است: «این سیستمِ نمایشگرِ شخصی ممکن است شامل دستگاهی الکترونیکی باشد که وظیفه‌اش ارائه‌ی محتوای چندرسانه‌ای به یک نمایشگر شخصی است که آن نمایشگر وظیفه‌ی اجرای محتواهای دریافت‌شده را برعهده دارد.»
پتنت منتسب‌ به ویژن پرو، ۱۷ سال پیش ثبت شده است. اپل هم‌اکنون چه ایده‌هایی برای ۱۷ سال بعد دارد؟
در‌ادامه‌ی توضیحات پتنت می‌خوانیم: «دستگاه نمایشگر شخصی می‌تواند با استفاده از یک یا تعداد بیشتری قطعه‌ی اپتیکال یا دیجیتالی، محتوای نمایش‌داده‌شده را تنظیم کنید تا مشخصه‌های سالن سینما را نمایش دهد. بدین‌ترتیب، کاربر دستگاه احساس حضور در سینما را دریافت می‌کند.»
اپل در سال ۲۰۰۷ پیش‌بینی کرده بود که هدستش به حرکات سر و چشم یا دست واکنش نشان می‌دهد: «در برخی از حالات، دستگاه نمایشگر شخصی ممکن است با استفاده از یک یا تعداد بیشتری حسگر، حرکات کاربر را شناسایی کند. دستگاه نیز ممکن است تصویر نمایش‌داده‌شده را براساس حرکات کاربر تنظیم کند. برای مثال، دستگاه ممکن است حرکات سر کاربر را تشخیص دهد تا بخشی از محتوای نمایش‌داده‌شده طبق حرکات تنظیم شود.» اپل این گفته را برای حرکات چشم و بخش‌های دیگر بدن نیز تکرار کرده است.

افزون‌براین، اپل به ایجاد تجربه‌ای واقعیت مجازی برای کسانی اشاره کرده است که مشغول تماشای مسابقات ورزشی می‌شوند: «این دستگاه نمایشگر شخصی ممکن است فرصت تماشای محتوای چندرسانه‌ای مربوط‌ به بازی بیس‌بال را به‌گونه‌ای ارائه دهد که انگار کاربر در ورزشگاه بیس‌بال حاضر است.» اپل در آن زمان گفته بود که خروجی صدای هدستش بر‌اساس حرکات سر و جایگاه کاربر در استادیوم تغییر می‌کند.
ویژن پرو که در کنفرانس WWDC 2023 رونمایی شد، اوایل سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار آمریکا می‌شود. قیمت هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو ۳٬۴۹۹ دلار است.
پتنت مذکور در سال ۲۰۰۷ ثبت شد؛ اما تا‌به‌امروز جزئیات آن در‌دسترس قرار نگرفته بود. انتشار این پتنت برخی از کاربران را در شبکه‌های اجتماعی به فکر واداشته است: اپل هم‌اکنون چه ایده‌هایی برای ۱۷ سال بعد دارد؟
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین