. . .

خبر ممنوعیت آیفون برای مقام‌های چینی، یکی از بدترین روزهای اپل را رقم زد

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


پس از ممنوعیت آیفون برای مقام‌های دولت چین، ارزش سهام اپل ۳ درصد افت کرد تا یکی از بدترین روزهای این شرکت در چند وقت اخیر ثبت شود.

اپل در دومین بازار بزرگش با معضل جدیدی مواجه شده است. به‌گفته‌ی منابع آگاه، دولت چین به مقام‌های حاضر در نهادهای اصلی دولتی دستور داده است تا از آیفون و سایر دستگاه‌های خارجی استفاده نکنند. چین گفته است که مقام‌ها حتی اجازه ندارند آیفون را به محل کار ببرند.
بررسی بازار سهام آمریکا نشان می‌دهد ارزش سهام اپل در واکنش به ممنوعیت آیفون در بین مقام‌های چین، ۳ درصد افت کرده است. امروز یکی از بدترین روزهای اپل در چند وقت اخیر بود.
ظاهراً دولت چین قانون جدید را در هفته‌های اخیر به مقام‌ها و کارمندها ابلاغ کرده است. فعلاً مشخص نیست که این قانون کدام سازمان‌ها و چه تعداد کارمند را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد.ممنوعیت آیفون در بین مقام‌های چینی ممکن است به فروش و شهرت اپل در این کشور ضربه بزند. اپل در چین رقبای سرسختی دارد؛ اما آیفون‌ها همواره جزو محصولات محبوب در بین ساکنان این کشور هستند.
آمار مطلوب اپل در حالی ثبت می‌شود که قیمت آیفون معمولاً از قیمت موبایل برندهای چینی بیشتر است. اپل حدوداً ۲۰ درصد از صدها میلیارد دلار درآمد سالانه‌اش را ازطریق بازار چین کسب می‌کند.
برخی تحلیلگران اقدام اخیر دولت چین را تلافی‌جویانه می‌دانند. در سال‌های اخیر، آمریکا هواوی را تحریم کرده و تیک‌تاک را بارها به دادگاه کشانده است. تیک‌تاک در برهه‌ای تا مرز فیلترشدن هم پیش رفت.
 
  • شیطانی
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین