. . .

خبر اروپا خطاب‌به اپل و بزرگان فناوری: اگر از قوانین تبعیت نکنید، درهم‌شکسته خواهید شد

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


میله پرچم اتحادیه اروپا آسمان آبی نیمه ابری

یکی از مقامات ارشد اتحادیه‌ی اروپا، اپل و سایر بزرگان صنعت فناوری را تهدید کرده است که پیروی‌نکردن از قوانین، تبعات سنگینی در پی خواهد داشت.

اتحادیه‌ی اروپا با قانون بازارهای دیجیتال (DMA) در پی اعمال تغییراتی قابل‌توجه در برخی از پلتفرم‌های محبوب آنلاین است. این قانون که از هفته‌ی گذشته اجرا شده، شماری از بزرگان صنعت فناوری ازجمله اپل و مایکروسافت و گوگل را به‌عنوان «دربان» معرفی می‌کند؛ شرکت‌هایی که ابعادشان بسیار بزرگ است و با سیاست‌هایشان می‌توانند تغییرات گسترده به جامعه تحمیل کنند.
یک روز پس از انتشار فهرست شرکت‌ها و پلتفرم‌های دربان، یکی از مقامات ارشد اتحادیه‌ی اروپا در مصاحبه‌با خبرگزاری CNBC از لحن تهدیدآمیز علیه بزرگان فناوری استفاده کرده است.
تیری برتون، کمیسر بازار داخلی اتحادیه‌ی اروپا، می‌گوید: «امیدوارم این شرکت‌ها از قانون تبعیت کنند؛ چون اگر تبعیت نکنند ما این توانایی را داریم که جریمه‌ای معادل ۱۰ درصد از درآمد جهانی‌شان را برای آن‌ها در نظر بگیریم.»
به گفته‌ی برتون، اگر شرکت‌های ناقض قوانین همچنان به قانون‌شکنی ادامه دهند، جریمه‌ی آن‌ها به ۲۰ درصد درآمد سالانه خواهد رسید: «و اگر همچنان ادامه دهند، ما ابزارهایی داریم؛ ازجمله درهم‌شکستن این شرکت‌ها. من هرگز نمی‌خواهم از چنین ابزاری استفاده کنم. مذاکره‌ای که ما با این شرکت‌ها داریم، حرفه‌ای است.»

مایکروسافت و اپل از قانون جدید اروپا انتقاد کرده‌اند. این دو شرکت می‌گویند بینگ و آی‌مسیج به حدی بزرگ نیستند که در فهرست پلتفرم‌های دربان قرار بگیرند. اروپا موقتاً این دو سرویس را از فهرست خارج کرده، اما پس از تحقیقات پنج‌ماهه ممکن است مجدداً آن‌ها را به فهرست برگرداند.
اتحادیه‌ی اروپا در سال‌های اخیر سخت‌گیری به شرکت‌های بزرگ صنعت فناوری را بسیار بیشتر کرده است. اکثر این شرکت‌ها متعلق‌به ایالات متحده هستند و همین موضوع باعث شده برخی از کارشناسان، اقدامات اروپا را «ضدآمریکایی» بدانند.
اتحادیه‌ی اروپا افزون‌بر قانون بازارهای دیجیتال، از قانون خدمات دیجیتال (DSA) نیز پرده‌برداری کرده است. این قانون در تلاش است پلتفرم‌ها را دربرابر محتواهایی که در آن‌ها منتشر می‌شوند، مسئول بداند. تبعیت‌نکردن از قانون خدمات دیجیتال به جریمه‌ی سنگین و تحریم در بازار اروپا منتهی خواهد شد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین