. . .

آموزش کوکو قندی اصفهان

تالار آموزش آشپزی

Thumbelina

رمانیکی پیشرو
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
الینا فری
آزمایشی
مدیرتالار آموزش
شناسه کاربر
3925
تاریخ ثبت‌نام
2023-01-14
آخرین بازدید
موضوعات
438
نوشته‌ها
573
پسندها
465
امتیازها
278
محل سکونت
سرزمین پریان

  • #1

کوکو قندی یه دسر هیجان انگیز و بسیار خوشمزه از استان زیبا و تاریخی اصفهان هست. تعجب نکنید کوکو قندی بر خلاف اسمش یه دسره. البته مواد تشکیل دهنده اش خیلی شبیه کوکو سیب زمینی هست.

مواد لازم:
تخم مرغ؛ ۶ عدد
سیب زمینی؛ ۳ عدد
زعفران؛ ۱ ق.چ
پودر هل؛ ۱ ق.چ
شکر؛ ۴ ق.غ
اسانس وانیل؛ به مقدار لازم
مواد شهد:
آب؛ ۱/۵ پیمانه
گلاب؛ ۱ پیمانه
شکر؛ ۳ پیمانه
زعفران و پودر هل؛ به مقدار لازم

دستور پخت:
۱. ابتدا سیب زمینی ها را خوب بشویید و آب پز کنید. پس از خنک شدن پوست آن ها را بکنید و با رنده ریز رنده کنید و یا به کمک یک گوشت کوب به خوبی له کنید.
۲. برای درست کردن شهد کوکو قندی، در یک ظرف مناسب شکر و آب را کمی مخلوط کنید. سپس روی شعله گاز بگذارید و مدام هم بزنید تا بجوشد و شکر کاملاً در آب حل شود. حالا گلاب و زعفران و هل را نیز به شهد کوکو قندی اضافه کنید و بگذارید حدود 10 دقیقه بجوشد. سپس گاز را خاموش کنید و اجازه دهید شهد خنک شود.
۳. در این مرحله در یک کاسه متوسط تخم مرغ ها را با شکر، اسانس وانیل، زعفران و پودر هل مخلوط کنید. سپس با هم زن خوب بزنید تا کرم رنگ و کشدار شود. سپس مایع تخم مرغی را کم کم به سیب زمینی هایی که له کردید اضافه کنید و هم بزنید تا یک دست شوند و بعد در حدود 4 قاشق غذاخوری از شهدی که درست کردید را نیز به مواد اضافه کنید و هم بزنید.
۴. مقداری روغن داخل ماهیتابه بریزید و روی شعله بگذارید تا داغ شود. سپس مایع کوکو قندی را داخل روغن بریزید و دو طرف کوکو را خوب سرخ کنید.
پس از سرخ شدن کوکو آن را به شکل دلخواه برش بزنید و داخل ظرف پذیرایی بچینید و باقی مانده شهد را روی آن بریزید و 10 دقیقه زمان دهید تا شهد جذب کوکو قندی شود و روی آن را با خلال بادام و پسته تزیین کنید، سپس میل کنید.
 
نام موضوع : کوکو قندی اصفهان دسته : آموزش آشپزی

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
24

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین