. . .

آموزش چگونه ایده های داستانی برای فن فیک خود پیدا کنیم؟ (چگونه فن فیکشن بنویسیم)

تالار مطالب آموزش نویسندگی

Thumbelina

رمانیکی پیشرو
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
الینا فری
آزمایشی
مدیرتالار آموزش
شناسه کاربر
3925
تاریخ ثبت‌نام
2023-01-14
آخرین بازدید
موضوعات
438
نوشته‌ها
573
پسندها
465
امتیازها
278
محل سکونت
سرزمین پریان

  • #1
از بسیاری جهات رمان و فن فیک اوج نوشتن خلاقانه است. چه یک نویسنده موفق نیویورک تایمز مانند استیون کینگ باشید چه یک نویسنده تازه کار که برای اولین بار میخواهد یک فن فیک از فندوم مورد علاقه خود منتشر می کند. نوشتن یک فن فیک هم درست مانند رمان ،مهارت صبر و فداکاری فوق العاده ای می خواهد. این کار همچنین به مقدار زیادی خلاقیت نیاز دارد و این خلاقیت با انتخاب یک ایده جذاب داستانی برای فن فیک آغاز می شود.
برای برخی از افراد خوش شانس ایدههای جدید فن فیک و ایده های داستانی به راحتی ایجاد میشود با این حال برای بقیه ما نوشتن خلاق یک فرآیند سخت تر است. اگر کسی هستید که میتوانید از نکاتی برای جستجوی بهترین ایده های اولیه استفاده کنید در اینجا چند ایده برای شروع روند نوشتن فن فیک آورده شده است از ژانر هیجان انگیز تا عاشقانه تا رمزآلود و جنایی و حتی علمی تخیلی.

چند راه برای به دست آوردن ایده داستانی برای فن فیکشن

خلاقیت از همه منابع ناشی میشود اما اگر برای اولین بار قصد نوشتن یک رمان را دارید در اینجا چند نکته در مورد نوشتن آورده شده است که به شما کمک کند داستانی واقعاً ارزش نوشتن داشته باشید:

یک داستان از زندگی واقعی اقتباس کنید

با خواندن اخبار یا متون تاریخی یا تماشای مستندها میتوانید ایده های جذاب داستانی بدست آورید همچنین میتوانید از یک کتاب داستانی موجود برای الهام گرفتن یک فن فیک استفاده کنید با تفکر گسترده تر میتوانید از پادکست یا حتی یک شعر و یا لیریک یک آهنگ الهام بگیرید.

طرح داستان افسانه ای یا افسانههای عامیانه را متناسب کنید

بسیاری از بهترین ایدههای کتاب از داستان سرایی ناشی می شود که از چندین نسل فراتر می رود مانگا Sumo نوشته Thien Pham از قرن ها سنت ژاپنی بهره گرفته .است فیلمنامه پری دریایی کوچک بر اساس یک داستان پریان هانس کریستین آندرسن ساخته شده است. اگر یک داستان عالی تا عصر حاضر پابرجا بوده است، احتمال زیادی وجود دارد که مضامین آن همانند نسل های گذشته در بین مخاطبان امروز طنین انداز شود.

شخصیتی را براساس شخصی که میشناسید ایجاد کنید

در واقع بسیاری از نویسندگان ویژگیهای بهترین دوست یکی از اعضای خانواده یا همکارشان را به عنوان بخشی از یک ایده عالی کتاب استخراج کرده اند. بنابراین دفعه بعدی که در اطراف افرادی هستید که آنها را می شناسید، چند مشاهده در مورد رفتار آنها را یادداشت کنید از نظر ذهنی، در یک دفترچه یادداشت یا از طریق گوشی خود و ببینید آیا ایدههای داستانی ایجاد می کند یا خیر دوست شما میتواند در نهایت یک شخصیت حمایت کننده، یا حتی خود شخصیت اصلی باشد.

درباره لحظه ای از زندگی خود بنویسید

بسیاری از نویسندگان فرایند نوشتن خود را با نشخوار اتفاقاتی که در زندگی خودشان افتاده آغاز کنند. ویلیام استایرون هنگام نوشتن Sophie's Choice از زندگی نامه خود به عنوان سردبیر جوانی که در بروکلین زندگی می کرد، استفاده کرد. جودی بلوم تا حدی به عنوان بازتاب زندگی خود به عنوان یک دانش آموز 17 ساله دبیرستان نوشت.

موضوع كتاب يا فن فیکی را که تحسینش میکنید تحلیل کنید

یکی از کتابها یا فن فیکهای مورد علاقه خود را بررسی .کنید. خواه این اثر یک کتاب برجسته جدید باشد یا اولین فن فیک که شما واقعاً دوستش داشتید. وقتی دوباره با موضوع ارتباط برقرار کردید به این فکر کنید که چه چیزی باعث می شود داستان سرایی برای شما مفید واقع شود آیا اثر در هر صفحه پیچ و تاب دارد؟ آیا این یک مطالعه شخصیت است که به طور پیوسته در حال گسترش است؟ .
چه‌عناصری می‌تواند ایده های پیرامونی داستان شما را القا کند؟

از خود بپرسید "اگر ... چطور؟"

به یک دوره شناخته شده از تاریخ فکر کنید و تصور کنید اگر چند جزئیات اصلی تغییر کرده باشد. این تکنیک نوشتن داستان سنگ بنای ژانری است که به عنوان داستان تاریخی شناخته می.شود داستان تاریخی جایگزین سبکی از داستان است که در آن نویسنده یک عنصر یا عناصر اصلی را در مورد تاریخ تثبیت شده تغییر می دهد و سپس داستان را نتیجه این تغییر می دهد.

عجیب و غریب بودن

برخی از بهترین ایدههای فن فیک ممکن است در ابتدا عجیب به نظر برسند، اما در ادامه بازدیدهایی که برای فن فیکهای خوب دیده می شود کم نیست. نویسندگان مشهور و غیر مشهور زیادی هستند که علی رغم استعدادشان ممکن است توسط ناشری ریسک گریز ساقط شده باشد وقتی صحبت از کار خودتان است، خیلی سریع خودتان را سانسور نکنید اگر چه همه ایده های نوشتاری فن فیکهای کاملاً شکل گرفته ،ندارند اما مهم است که از الهام پیروی کنید و ببینید که داستان های خلاقانه شما را در مسیر نوشتن فن فیک به کجا می برند. به یاد داشته باشید که بسیاری از فن فیکهای پر مخاطب یک بار به دلیل "بسیار رادیکال است رد شد.

با یک داستان کوتاه یا وانشات شروع کنید

موضوع داستان کوتاه لازم نیست به اندازه داستان اصلی یک فن فیکشن وزن داشته باشد. اگر در روند داستان نویسی به ایده ای رسیدید که ممکن است برای اولین رمان شما کمی نامناسب باشد فکر کنید آن را به یک داستان کوتاه یا وان شات تبدیل کنید در مطالب بعد راهنمای گام به گام نحوه ترسیم داستان کوتاه یا وانشات را نیز خواهیم .گذاشت اگر یاد بگیرید چگونه یک وانشات بنویسید، روند نوشتن فن فیکشن بسیار راحت تر خواهد شد.
برای این که کاملا یاد بگیرید چگونه فن فیکشن بنویسید نیاز دارید مراحل زیادی رو پشت سر بگذارید پس با ما همراه باشید تا هر بار مقداری از این مهارت رو در کنار هم یاد بگیریم و تمرین کنیم شما همچنین میتونید از نویسنده های ماهر این انجمن مشاوره دریافت کنید :)
 
آخرین ویرایش:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین