. . .

پزشکی زاکربرگ با هوش مصنوعی رفتار تمام سلول‌های بدن را پیش‌بینی می‌کند

تالار متفرقه پزشکی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
133
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

مارک زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان در کنفرانس مطبوعاتی

مارک زاکربرگ و همسرش می‌خواهند با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، تحقیقات حوزه‌ی علوم زیستی را بسیار پیشرفته‌تر کنند.

کسب‌وکار بشردوستانه‌ی مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، می‌خواهد سیستم جدیدی بر پایه‌ی هوش مصنوعی بسازد که مخصوص تحقیقات علمی است و روی سلول‌ها و بیماری‌های انسانی تمرکز خواهد داشت.
بر اساس گزارش رویترز، شرکت Chan Zuckerberg Initiative که توسط زاکربرگ و همسرش پریسیلا چان بنیان‌گذاری شده است، از سیستم موردبحث برای اجرای مدل‌های هوش مصنوعی که به‌صورت عمومی قابل‌دسترس هستند استفاده خواهد کرد.
هوش مصنوعی سال‌ها است که در حوزه‌ی علوم زیستی مورد استفاده قرار می‌گیرد و نقش پررنگی در صنعت فناوری نیز دارد. سیستم آلفافولد شرکت گوگل دیپ‌مایند می‌تواند ساختار پروتئین‌ها را پیش‌بینی کند و سیستم هوش مصنوعی RadImageGAN انویدیا تنوع قابل‌توجهی از بیماری‌ها ازجمله سرطان و سکته و حمله‌ی قلبی را شبیه‌سازی می‌کند.
شرکت Chan Zuckerberg Initiative می‌گوید: «آوردن قدرت هوش مصنوعی به حوزه‌ی زیست‌شناسی در مقیاس بزرگ، به پژوهشگران امکان می‌دهد پیشرفت‌های تکنولوژیکی را وارد کارشان کنند. این پیشرفت‌ها، تلاش‌های مربوط‌به درمان، جلوگیری و مدیریت تمام بیماری‌ها را تسریع می‌کند.» در ادامه‌ی بیانیه‌ی این شرکت می‌خوانیم که سیستم جدید عملاً «یک سلول مجازی است که نحوه‌ی رفتار، سلامتی یا بیمارشدن تمامی سلول‌های موجود در بدن را پیش‌بینی می‌کند.»
سیستم جدید شرکت مارک زاکربرگ و پریسیلا چات بر پایه‌ی دیتاست نرم‌افزار CZ Cell x Gene، منابعی از شبکه‌ی ویژه‌ی Chan Zuckerberg Biohub Network و داده‌هایی که به‌صورت عمومی قابل‌دسترس هستند تعلیم داده می‌شود.

پروژه‌ی جدید Chan Zuckerberg Initiative درحالی رسانه‌ای می‌شود که متا برای تبدیل‌شدن به یکی از بزرگان صنعت هوش مصنوعی دست‌و‌پا می‌زند. این شرکت مدل هوش مصنوعی جدید Llama 2 را چند ماه پیش منتشر کرد و آن را به‌صورت رایگان در دسترس برخی از کسب‌و‌کارها قرار داد. Llama 2 و Llama در وهله‌ی اول روی پژوهشگران متمرکزند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
86

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین