. . .

خبر چین در مسیر تبدیل‌ شدن به رهبر هوش مصنوعی است

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
167
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


لوگو هوش مصنوعی / AI سفید پس زمینه مردم

چین در حوزه‌ی هوش مصنوعی یکی از رقبای اصلی آمریکا محسوب می‌شود و برای تبدیل‌شدن به رهبر بازار تعداد زیادی مدل زبانی بزرگ منتشر کرده است.

رابین لی، مدیرعامل بایدو (غول چینی صنعت موتورهای جست‌و‌جو)، در کنفرانس مطبوعاتی جدیدی گفت که بیش‌ از ۷۰ مدل زبانی بزرگ (LLM) در چین منتشر شده است. به ادعای مدیرعامل بایدو، این مدل‌های زبانی بیش‌ از یک میلیارد پارامتر دارند. از مدل‌های زبانی بزرگ برای ساخت سرویس‌های هوش مصنوعی مثل ChatGPT استفاده می‌شود.
به‌گزارش رویترز، بایدو هفته‌ی گذشته به‌همراه چند شرکت چینی دیگر، چت‌بات هوش مصنوعی در دسترس کاربران قرار داد. چت‌بات‌های چینی ماه‌ها قبل رونمایی شده بودند، اما شرکت‌ها تا قبل از کسب مجوز امنیتی، اجازه‌ی انتشار آن‌ها را نداشتند.
SenseTime (شرکتی در حوزه‌ی فناوری تشخیص چهره) و Baichuan Intelligent Technology و Zhipu AI و MiniMax دیگر شرکت‌هایی هستند که چت‌بات توسعه داده‌اند.
رابین لی می‌گوید جدیدترین نسخه‌ی چت‌بات بایدو که Ernie 3.5 نام دارد، سؤالات را دو برابر سریع‌تر از نسخه‌ی قبلی پردازش می‌کند و بهره‌وری آن ۵۰ درصد بیشتر شده است. به گفته‌ی لی، بایدو به‌زودی نسخه‌ی جدیدتری از Ernie را در دسترس قرار خواهد داد. چت‌بات بایدو ساعاتی پس از انتشار به صدر فهرست محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های اپ استور در چین رفته بود.

شرکت‌ها و استارتاپ‌های آمریکایی در ماه‌های اخیر هوش مصنوعی را به بسیاری از سرویس‌های خود اضافه کرده‌اند تا محبوبیت آن‌ها را بالا ببرند. از طرفی دیگر، چین نمی‌خواهد به‌ هیچ‌ قیمتی در رقابت هوش مصنوعی بازنده باشد.
هوش مصنوعی تنها یکی از حوزه‌هایی است که چین و آمریکا را به رقیب مستقیم یکدیگر تبدیل کرده. این دو کشور از چند سال قبل جنگ تراشه را نیز شروع کرده‌اند. آمریکا با تحریم‌هایی سخت سعی دارد توانایی چین را در حوزه‌ی هوش مصنوعی و تولید پردازنده محدود کند. در جدیدترین نمونه گفته شد که صادرات پردازنده‌ی هوش مصنوعی انویدیا به چین محدودتر شده است.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
10
بازدیدها
638

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین