. . .

دانستنی هدف مطالعه چیست: امتحان نهایی یا کنکور؟

تالار تحصیل و دانشگاه

Sonay =)

مدیر تحصیل و دانشگاه
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
ویراستار
نام هنری
Sonay
مدیر
مدیر تالار تحصیل و دانشگاه
شناسه کاربر
6749
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-23
موضوعات
165
نوشته‌ها
219
پسندها
547
امتیازها
303
محل سکونت
Fantasy World

  • #1
نکته‌ی مهم این است که کسی که دنبال انجام کاری است و هدف دارد، راه‌حل آن را پیدا می‌کند و کسی که به دنبال انجام ندادن کاری است، بهانه‌ی آن را پیدا خواهد کرد. حالا اگر از دسته‌ی اول هستید یعنی به دنبال راه‌حل این مشکل هستید پس ادامه‌ی مطلب زیر را بخوانید.

تاثیر معدل در کنکور چقدر است؟

با توجه به تاثیر حداکثر ۳۰ درصد مثبت نتایج امتحان نهایی در کنکور، بهتر است که تلاش کنید تا خیالتان از این بخش راحت شود. اما چگونه؟

یک نمونه‌ی این کار را در ترم اول انجام دادید اگر هم به صورت تشریحی درس خواندید، برای بعضی درس‌ها تست کار کرده‌اید. برای این بازه هم سعی کنید همین کار را انجام دهید. اولویت با خواندن به صورت تشریحی می‌باشد ولی می‌شود به عنوان یک فرصت برای جمع‌بندی دوازدهم نیز به آن نگاه کنید و مبحث‌هایی را که نخوانده‌اید و یا کمتر خواندید و تست کار کردید، بخوانید و تکمیل کنید.

درس‌های پایه را بخوانیم یا نه؟

اگه برنامه‌ی دقیق و مناسبی داشته باشید می‌توانید مباحث مرتبط پایه را هم بخوانید. می‌توانید از روش بازیابی به جای بازخوانی در مورد آن درس‌ها استفاده کنید، ولی سعی نکنید زیاد روی درس‌های پایه تمرکز کنید، چون امتحانات از کتاب‌های دوازدهم است.

فقط تشریحی خواندن و بطالت وقت...

شما در طول سال دوازدهم بارها و بارها این درس‌ها را خواندید و تست کار کردید. این امتحان با یازدهم و دهم فرق می‌کند، چون تسلط بیشتری دارید. پس اگر برنامه‌ریزی درستی داشته باشید زمان مفید درسی شما به بطالت نمی‌گذرد.

در آخر آیا می‌شود برای هر دو و هم‌زمان درس خواند؟

واضح نیست؟ جواب من این است که بهتر است برای هردو هدف تستی و تشریحی درس بخوانید.

در بازه‌ی امتحان نهایی با یک برنامه‌ی صحیح می‌توانید هم برای امتحان نهایی بخوانید و هم برای کنکور و حتی درس‌های پایه را هم بخوانید.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
2
بازدیدها
96

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین