. . .

نقد و بررسی نقد و بررسی سریال هوارانگ

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,869
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,717
امتیازها
613

  • #1
Hwarang_The_Beginning_Korean_Drama.png

هوارانگ. سریال های تاریخی با ژانر های متفاوت در چند سال اخیر به خصوص از سال ۲۰۰۰ به این سمت، توانسته توجه بین المللی را به خود جلب کند. سریال هایی همچون افسانه جومونگ (کتابچه سه امپراطوری)، افسانه دونگ‌یی، افسانه ماه و خورشید (ماه در آغوش خورشید)، عاشقان ماه، امپراطوری دریا، جواهری در قصر، افسانه نوکدو، هه چی، بازرس مخفی سلطنتی، آقای ملکه، ملکه کی، عشق در زیر نور مهتاب، هوارانگ و… که توانسته با ورود به عرصه بین الملل تاریخ و فرهنگ کره را به مردم جهان معرفی کند. تمامی این سریال ها در دوره های تاریخی متفاوتی هر از گاهی در دوره های یکسان ساخته شده که کره جنوبی با سرمایه گذاری بر روی این فیلم ها توانسته تاریخ خود را به بهترین نحوه معرفی و تداعی کند. سریال هایی با ژانر های متفاوت بر گرفته از تاریخ کره جنوبی با درس هایی مهم که در بطن سریال نهفته شده، آمیختن تاریخ با صنعت جدید فیلم و سریال کاری بود که کره جنوبی توانست با انجام آن اسم و تاریخ خودش را در جهان ثبت کند. در این پست به معرفی یک سریال شاهکار کره ای می‌پردازیم که کمتر کسی شاید آن را ندیده باشد.
سریال هوارانگ یا جوانان جنگجوی شاعر (화랑) یک مجموعه تلویزیونی ساخت کشور کره جنوبی است و داستان این سریال، به دوران سلسله ی شیلا بر می گردد. پخش این مجموعه در تاریخ ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶ از شبکه کی بی اس۲ شروع و در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۱۷ پایان یافت.
 

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,869
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,717
امتیازها
613

  • #2

خلاصه سریال هوارانگ

این سریال داستان پسر جوانی را روایت میکند که ولیعهد شیلا بوده و در کودکی به دلیل فداکاری مادرش و دور بودن از هرگونه خطر جانی، سالهای بسیاری را خارج از قصر و پایتخت زندگی کرده است و بعد از مدت ها بالاخره به زادگاهش بر می‌گردد. مادر ولیعهد، جیسو تلاش می کند تعدادی از جوانان باهوش را دور هم جمع کند و با آنها گروهی به نام هوارانگ تشکیل دهد تا از حکومت پسرش محافظت کنند. از طرف دیگر داستان مو میونگ، پسری ملقب به اسم سگ پرنده به دلیل پیدا کردن خانواده ی دوست صمیمی اش به پایتخت می آید و با کشته شدن دوستش به دلیل دیدن چهره پادشاه، به فکر انتقام گرفتن می افتد و به پیدا کردن خانواده او نیز می پردازد. چه اتفاقی می افتد اگر ولیعهد به دنبال آه رو دختر خوش سر و زبون داستان باشد و از طرفی این دختر همان خانواده دوست صمیمی مو میونگ باشد؟

نگاهی به تاریخ سریال هوارانگ

این سریال در دوره پادشاهی شیلا اتفاق می‌افتد، کمی به تاریخ این دوره نگاهی بیندازیم. سلسله کره ای که توسط هیو کگوس در شیلا، از خانواده پارک تاسیس شد. این سلسله به مدت 586 سال توسط قبیله گیونگجو گیم (کیم)، 323 سال توسط قبیله میریانگ باک (پارک) و 172 سال قبیله ولسونگ سوک اداره شد. این کشور به عنوان یک فرمانروایی در کنفدراسیون های سامهان آغاز شد، زمانی با چین سوئی و سپس تانگ چین متحد شد، تا اینکه در نهایت دو پادشاهی دیگر بکجه در سال 660 و گوگوریو در سال 668 را فتح کرد. پس از آن شیلا بیشتر شبه کره را به تصرف خود درآورد. در بخش شمالی balhae دوباره به عنوان یک ایالت جانشین گوگوریو ظهور کرد. پس از نزدیک به هزار سال حکومت، شیلا به سه پادشاهی کوتاه بعدی شیلا، باکجه و تائبونگ تقسیم شد و در سال 935 قدرت را به گوریو سپرد.
 

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,869
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,717
امتیازها
613

  • #3

img_۲۰۲۲۰۷۱۵_۲۱۱۰۳۸_rezp.png

نقد و بررسی سریال هوارانگ

سریال هوارانگ یک سریال کره‌ای است که تاریخ انتشار آن ۱۹ دسامبر ۲۰۱۶ است. این سریال حول محور پادشاهی شیلا می‌چرخد. داستانی دوستانه و عاشقانه در ساختمان تاریخی. شبیه به سریال های دیگر به قدرت رسیدن و حفاظت از قدرت که در طول تاریخ، باعث به وجود آمدن کتاب های تاریخی شده است باعث کلید خوردن این سریال جذاب می‌شود. از نکات مثبت سریال استفاده از بازیگر ها و هنرمندان مشهور و محبوب کره‌ای است که تهیه کننده و کارگردان با کنار هم آوردن این هنرمندان کارکشته پنجاه درصد مخاطبان پر و پا قرص کی‌دراما را به خود جذب کرده. این سریال برای کاربران گوگل ۹۵ درصد مورد رضایت واقع شده است. این سریال برای بازیگران پره ستاره خیلی مورد توجه قرار گرفت اما به دلیل داستان سرایی بی دقت و طرح توسعه نیافته اش نقد شد. موسیقی متن این سریال جالب بود اما با اینکه تدوین های جالبی داخل سریال انجام شده بود، ضعف های زیادی نیز داشت. در قسمت اول ضعف تدوین همان ابتدا آکار می‌شود اما پس از یک کات جالب داستان از چشم پارک سو جون (مومیونگ) آغاز می‌شود. ابتدای سریال مانند سریال های تاریخی دیگر با یک توضیح از دوران قبل و تلفیق آن با داستان استارت می‌خورد. از همان ابتدا ما شاهد یک نابرابری و تنهایی هستیم درست در درگیری مومیونگ با اون سه شخص. اما نویسنده با یک جمله و یک حرکت ذهن مخاطب را درگیر می‌کنه “مادرت ولت کرده!” ، سرگیجه داشتن مومیونگ… یک آغاز گنگ و بدون پیش مقدمه و دیدن اشخاص به صورت مکرر یک ترفند قدیمی برای دیدن ادامه سریال… همین حرکت روایت از پیچ و تاب عجیبی که این سریال در ادامه خواهد داشت را می‌فهمیم. در واقع نویسنده می‌خواهد مخاطب را آگاه کند که قرار است سوپرایز شود. آهنگ های شاد، قسمت های کمیک، اما تراژدی که در طول سریال اتفاق می‌افتد همگی نشان دهند فضا سازی یک زندگی تاریخی است. شروعی گنگ ولی آرام اما پایانی سخت و پر از التهاب را شاهد هستیم. کشمکش بلوغ و دوستی برای یک اتحاد جوان، چه چیزی برای این اتحاد لازم است؟ دشمنی یا رفاقت؟ اعتماد؟ ….این سریال از نظر منتقدان می‌توانست بهتر بنا شود، ایفای نقش بازیگران بهترین نکته این سریال بود. متاسفانه نقد این سریال بالغ بر چندین صفحه خواهد شد و دور از حوصله مخاطبین قرار خواهد گرفت. پس این سریال به شکل کلی بررسی شد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین