. . .

معرفی سامسونگ اولین بازی سازگار با استاندارد HDR10 Plus Gaming را معرفی کرد

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
141
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


استاندارد HDR10 Plus Gaming مزیت‌هایی مثل بازتولید دقیق‌تر رنگ و سایه‌های برجسته‌تر را هنگام اجرای بازی‌ها به‌ارمغان می‌آورد.

تقریباُ دو سال از معرفی استاندارد HDR10 Plus Gaming می‌گذرد و سامسونگ اکنون در آستانه‌ی معرفی اولین بازی سازگار با این فناوری است. بازی مذکور The First Descendant نام دارد و در استودیو Nexon و در سبک تیراندازی سوم‌ شخص توسعه یافته است و به‌‌رایگان دردسترس قرار خواهد گرفت. این شرکت نسخه‌ی بتا بازی را از ۱۹ سپتامبر ارائه خواهد داد.
در اطلاعیه‌ی سامسونگ به این موضوع اشاره نشده است که The First Descendant روی کدام پلتفرم‌ها از HDR10 Plus Gaming پشتیبانی می‌کند؛ اما انتظار می‌رود این ویژگی برای نسخه‌ی کامپیوتر در نظر گرفته شده باشد؛ زیرا سونی و مایکروسافت هنوز خبری درباره‌ی پشتیبانی از استاندارد مذکور روی کنسول‌ بازی خود منتشر نکرده‌اند. نوامبر ۲۰۲۲، انویدیا اعلام کرد که پشتیبانی از HDR10 Plus Gaming را به کارت گرافیک RTX و سری ۱۶ خود اضافه خواهد کرد.
مزیت بزرگی که در تبلیغات استاندارد HDR10 Plus Gaming به آن اشاره می‌شود، اجازه به بازی برای تنظیم خودکار روشنایی و رنگ‌ها است؛ درست مثل قابلیتی که پلی استیشن ۵ هنگام اتصال به تلویزیون‌ سونی براویا ارائه می‌دهد. این ویژگی در تئوری به ایجاد جزئیات و سایه‌های بهتر و بازتولید دقیق‌تر رنگ منجر می‌شود و درنتیجه، برای کالیبره‌کردن مانیتور به انجام دستی این‌ کار نیازی نیست و به‌طور کاملاً خودکار تنظیم خواهد شد.
سامسونگ در اطلاعیه‌ی خود اشاره کرد که HDR10 Plus Gaming با نرخ‌ تأخیر اندک و نمایشگرهایی که از نرخ نوسازی متغیر پشتیبانی می‌کنند، نیز سازگاری دارد.
بازی روی مانیتور سازگار با HDR10 Gaming

برای استفاده از مزیت‌های HDR10 Plus Gaming علاوه‌بر کامپیوتر شخصی سازگار با این فناوری، باید از مانیتور سازگار با این استاندارد استفاده کنید. مدل‌های جدید تلویزیون سامسونگ و مانیتورهای سری Odyssey از این فناوری پشتیبانی می‌کنند و طبق بیانیه‌ی سال قبل انویدیا، برخی مدل‌های تلویزیون پاناسونیک، تلویزیون تی سی ال و آمازون نیز با استاندارد مذکور سازگاری دارند.

HDR10 Plus از چند سال قبل وارد دنیای فناوری شده است و بیشتر به‌عنوان رقیب متن‌باز استاندارد دالبی ویژن HDR شناخته می‌شود. هر دو فناوری یادشده چند مزیت مهم درمقایسه‌با HDR10 دارند که ازجمله‌ی آن‌ها می‌توان به پشتیبانی از ابرداده‌ی پویا برای ارائه‌ی رنگ‌های دقیق‌تر و جزئیات و سایه‌های بهتر اشاره کرد. شایان‌ ذکر است که کنسول ایکس‌ باکس درحال‌حاضر از استاندارد دالبی ویژن پشتیبانی می‌کند.
اگرچه در اطلاعیه‌ی سامسونگ از عبارت «اولین بازی HDR10 Plus Gaming» استفاده شده است، این اولین‌بار نیست که شرکت کره‌ای بازی‌های خاصی را با پشتیبانی از استاندارد HDR10 Plus معرفی می‌کند. غول فناوری کره‌ای اواخر سال ۲۰۲۱ با معرفی اولین مانیتور سازگار با فناوری مذکور، به بازی‌هایی مثل Redout 2 و Pinball FX اشاره کرد.
انویدیا نیز اخیراً اعلام کرده است که بازی The First Descendant علاوه‌بر پشتیبانی از استاندارد HDR10 Plus Gaming، از فناوری ارتقاء مقیاس DLSS 3 این شرکت نیز پشتیبانی خواهد کرد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین