. . .

معرفی خواص ترشک درشت

تالار خاصیت‌ها

وایولت

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
2975
تاریخ ثبت‌نام
2022-09-12
موضوعات
76
نوشته‌ها
197
پسندها
763
امتیازها
183

  • #1

خواص ترشک درشت

این گیاه سرشار از ترکیبات آلی و مواد معدنی گوناگون بوده و به همین دلیل استفاده از آن به عنوان دارو، سابقه‌ای تاریخی دارد. از مهم‌ترین ترکیبات این گیاه می‌توان به مواردی مانند اگزالات، تارتاریک، سدیم، پتاسیم، کلسیم و فسفر اشاره کرد. تحقیقات نشان می‌دهد که این گونه سرشار از ویتامین‌هایی نظیر ویتامین C، ویتامین A، ویتامین K و انواع ویتامین خانواده B می‌باشد. دقت داشته باشید که استفاده بیش از اندازه این گیاه می‌تواند آسیب‌های کلیوی را همراه داشته باشد. خانم‌های باردار و کسانی که بیماری‌های خاص دارند نیز بهتر است قبل از استفاده ترشک درشت با پزشک خود مشورت کنند.

جلوگیری از سرطان

اگرچه تحقیقات در مورد خواص ترکیبات آنتی اکسیدانی این گیاه هنوز ادامه دارد، اما مدارک کافی نشان می‌دهد که ترشک دارای مقادیر قابل توجه‌ای از ترکیبات پلی فنولی، فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌ها می‌باشد. خواص ضد سرطانی این ترکیبات امروزه بر کسی پوشیده نیست. آنتی اکسیدان‌ها موادی هستند که با خنثی کردن اثرات رادیکال‌های آزاد، از مشکلاتی نظیر جهش‌های سلولی و آسیب‌های سرطانی جلوگیری می‌کنند. تحقیقاتی که در سال 2011 در دانشگاه پزشکی اوساکا ژاپن انجام شده نشان می‌دهد که استفاده منظم از این گیاه می‌تواند باعث توقف رشد تومور‌ها نیز شود.

بهبود بینایی

یکی دیگر از خواص بی نظیر این گیاه که باعث می‌شود استفاده از آن را در اولویت قرار دهید، بهبود بینایی است. همان طور که در بالا نیز اشاره شد، این گیاه سرشار از ویتامین A می‌باشد. بیشتر دانشمندان اعتقاد دارند که مصرف کافی ویتامین A می‌تواند بیماری‌هایی نظیر دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش بدهد. بتا کاروتن، که مشتق ویتامین A است، به عنوان آنتی اکسیدان عمل می‌کند و در صورت تلفیق با سایر ترکیبات آنتی اکسیدانی مهم بدن، می‌تواند سلامت چشم را افزایش داده و مانع از آسیب‌های سلولی مربوط به سن شود.

ترشک درشت


تنظیم فشار خون

کارشناسان تغذیه دریافته‌اند که این گیاه یک منبع عالی پتاسیم ( 1 فنجان حاوی 15٪ از مصرف روزانه شما ) می‌باشد. این عنصر یکی از مواد ضروری برای سلامت انسان است. پتاسیم یک وازودیلاتور بوده، بنابراین در حفظ تعادل مایعات در سراسر بدن کمک می‌کند. این بدان معنی است که با کاهش استرس در سیستم قلب و عروق به آرام کردن رگ‌های خونی و شریان‌ها منجر می‌شود. فشار خون پایین باعث کاهش خطر لخته شدن خون و فشار بیش از حد در قلب می‌شود که می‌تواند منجر به بیماری‌های قلبی عروقی و سایر عوارض شود.

بهبود انرژی

سطح معنی دار آهن در این گیاه باعث افزایش تولید گلبول قرمز و جلوگیری از کم خونی (کمبود آهن) می‌شود. متاسفانه آمارها نشان می‌دهد که بیش از 25 درصد افراد دنیا از کم خونی رنج می‌برند. افزایش گردش خون باعث افزایش سطح اکسیژن در بدن و اندام‌های حیاتی، رشد مو، افزایش سطح انرژی و سرعت فرآیند بهبود (در ارتباط با محتوای پروتئین) می‌شود. شما می‌توانید بدین منظور از مکمل‌های ترشک استفاده کنید که این روز‌ها در سراسر دارخانه‌های دنیا به آسانی یافت می‌شوند.
 
نام موضوع : خواص ترشک درشت دسته : خاصیت‌ها

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
116
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
123

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین