. . .

معرفی خواص پشن فروت

تالار خاصیت‌ها

وایولت

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
2975
تاریخ ثبت‌نام
2022-09-12
موضوعات
76
نوشته‌ها
197
پسندها
762
امتیازها
183

  • #1
کمک به درمان دیابت:

شاخص قند پایین و فیبر بالای این میوه، دیابت را مهار می کند. این میوه همچنین سرشار از پکتین نوعی فیبر است که به شما انرژی زیادی می دهد، بدون اینکه کالری بدن شما را افزایش داد. با توجه به فیبر بالای آن، قند موجود در این میوه به آهستگی در خون جذب می شود و این موضوع از تمایل و اشتیاق شدید به شکر و قند جلوگیری می کند.

میوه پشن فروت

پشن فروت به جلوگیری از سرطان کمک می کند:


این گیاه لبریز از آنتی اکسیدان هایی است که با رادیکال های آزاد ایجاد کننده سرطان مبارزه می کنند. همچنین این گیاه حاوی ویتامین آ ، فلاونوئید و سایر ترکیبات فنولیکی است که به ممانعت از سرطان کمک می کند. یکی از این ترکیبات موجود در میوه، کریسین است که فعالیت های ضد سرطانی را از خود بروز می دهد. پیکیتانول ترکیب دیگر موجود در پشن فروت، سلول های سرطانی را از بین می برد.

پشن فروت برای تنظیم فشار خون و محافظت از قلب:


پشن فروت همچنین سرشار از پتاسیم است، ماده معدنی که فشار خون را تنظیم می کند. پتاسیم رگ های خونی را شل کرده و جریان خون را زیاد می کند. این ماده معدنی فشار قلب را کاهش داده و سلامت کلی قلب را بهبود می بخشد. مهمتر از بقیه، تحرکات بین غشای سلول ها، اغلب صرفا از طریق کانال های پتاسیمی میسر است که این دلیل دیگری برای اهمیت حیاتی این ماده معدنی است.

پشن فروت برای افزایش ایمنی:


پشن فروت حاوی ویتامین ث، کاروتن و کریپتوکسانتین است که همگی این موارد به ارتقای سیستم ایمنی بدن کمک میکند. ویتامین ث همچنین فعالیت گلبول های سفید خون را تحریک می کند که به معنای سیستم ایمنی قوی تر و جلوگیری از امراض رایج است.

پشن فروت برای ارتقای سلامت گوارش:


پشن فروت یک افزودنی ایده آل به رژیم غذایی بدوم دردسر برای سیستم گوارشی است که منبع عالی فیبر می باشد. این میوه حاوی فیبر محلول است که در ساقه و پوست آن نیز وجود دارد و مانند یک ملین عمل کرده و حرکات روده را بهبود می بخشد. این فیبر رژیمی به جلوگیری از یبوست کمک کرده و سطح کلی کلسترول را با دفع چربی، کاهش می دهد.

پشن فروت

پشن فروت برای بهبود سلامت مغز و کاهش اضطراب:


پتاسیم و فولات موجود در پشن فروت مسئول این اقدامات هستند. در حالیکه پتاسیم جریان خون و عملکرد شناختی را ارتقا می دهد، فولات از آلزایمر و عدم شناخت نیز جلوگیری می کند. بعضی منابع نیز می گویند که پشن فروت می تواند به کاهش اضطراب نیز کمک کند.

پشن فروت برای استحکام استخوان ها:


سرشار از مواد معدنی بودن، مانند وجود منیزیم، کلسیم، آهن و فسفر، مصرف پشن فروت را به یکی موثرترین خوراکی ها برای مستحکم کردن استخوان تبدیل کرده است. این منابع معدنی زمانی که در کنار دیگر منابع غنی مصرف می شوند، تراکم استخوان را تثبیت و حتی از پوکی استخوان نیز جلوگیری می کنند.

درمان بیماری های تنفسی با پشن فروت:


ترکیب بدیع فلاونوئید ها در پشن فروت می تواند تاثیرات مثبتی بر روی سیستم تنفسی داشته باشد. مطالعات نشان می دهد که عصاره این میوه می تواند به تسهیل آسم، خس خس و حتی سیاه سرفه نیز کمک کند.

پشن فروت برای کمک به خواب:


این میوه حاوی هارمن، یک ترکیب آرامبخش است. مطالعات نشان داده اند که پشن فروت برای درمان بی خوابی و بی قراری استفاده می شده است.


پشن فروت برای بهبود گردش خون:


پتاسیم موجود در پشن فروت خواص گشاد کننده عروق دارد و زمانی که با آهن و مس موجود در میوه ترکیب می شود، به بهترین نحو عمل می کند. آهن و مس اجزای ضروری هستند که در تولید گلبول های قرمز خون نقش دارند. زمانی که تعداد گلبول های سفید خون افزایش پیدا می کنند، خون می تواند به آسانی جریان پیدا کند.

پشن فروت مفید در دوران بارداری:


فولات موجود در پشن فروت به رشد و نمو جنین کمک کرده و مانع ایجاد نواقص عصبی در نوزادان می شود. فولات قبل و حین بارداری هنگام شیردهی بسیار ضروری است. این میوه همچنین ایمنی و سلامت استخوان هنگام بارداری را افزایش می دهد.

پشن فروت برای کمک به کاهش وزن:


هر چند مطالعات کمی در این باره موجود است، بعضی از مطالعات می گویند که فیبر موجود در این میوه می تواند به کاهش وزن و مدیریت آن کمک کند.

میوه پشن فروت برای بهبود رنگ پوست:


این میوه منبع قوی از ویتامین آ، یک ماده مغذی و مفید به ویژه برای پوست است. دیگر آنتی اکسیدان های موجود در میوه مانند ویتامین ث، ریبوفلاوین و کاروتن، نیز سلامت پوست و رنگ آن را ارتقا داده و علائم پیری را به تاخیر می اندازد.

خواص پشن فروت
 
نام موضوع : خواص پشن فروت دسته : خاصیت‌ها

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
109
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
114

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین