. . .

معرفی خواص فلفل سبز

تالار خاصیت‌ها

وایولت

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
2975
تاریخ ثبت‌نام
2022-09-12
موضوعات
76
نوشته‌ها
197
پسندها
762
امتیازها
183

  • #1

خواص فلفل سبز برای مردان

فلفل سبز سرشار از آنتی اکسیدان است و می توانید به عنوان یک جاذب طبیعی از بدن در برابر رادیکال ها آزاد محافظت کند. فلفل سبز می تواند از مشکل پروستات در مردان جلوگیری کند. فلفل سبز سرشار از ویتامین C می باشد و همچنین دارای کاپسایسن اس که باعث تقویت قوای ج×ن×س×ی در مردان می باشد و اگر از نوع تند آن باشد باعث افزایش دمای بدن و افزایش ضربان فلب و در نهایت باعث تحریم عصب و افزایش جریان خون و در آخر باعق بهبود عملکرد ج×ن×س×ی می شود.

خواص فلفل سبز برای پیشیری از یبوست

فیبر موجود در فلفل سبز باعث بهبود عملکرد دستگاه گوارش می شود و می توانید از مشکلات گوارشی نیز پیشگیری کند و همچنین فلفل سبز شیرین قادر است حرکات روده را بهبود بخشیده و از بروز یبوست جلوگیری کند و همچنین موجب تحرکات روده نیز می شود و قادر است از دیواره های داخلی زوده محافظت کند و از نفوذ میکروب ها و عناصر سمی به دستگاه گوارش پیشگیری کند.

خواص فلفل سبز برای کبد

فلفل سبز به خصوص فلفل سبز تند طی تحقیقات جدید نشان می دهد ترکیباتی دارد که اثرات مفیدی برای کبد دارد. در این مطالعات انجام شده مواد غذایی که دارای فنولیک باشند از بروز خیلی بیمار ها مانند کبد چرب و بیمار های قلبی جلوگیری می کنند.

خواص فلفل سبز در دوران بارداری

فلفل باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و برای خانم های باردار نیز گزینه خوبی می باشد و می تواند از ابتلا به سرماخوردگی و سرفه از آن ها محافظت کند و همچنین فلفل سرعت هضم غذا را افزایش می دهد و برای جلوگیری از یبوست و معدد درد در دوران بارداری مناسب است. فلفل سبز تند دارای پتاسیم زیادی است که این ویتامین از ابتلا به فشار خون بالا و پره اکلامپسی جلوگیری می کند.

خواص فلفل سبز کاهش دمای بدن

شاید برای شما چالب باشد که با خوردن فلفل می توانید دمای بدن را کاهش دهید، اگرچه طبع فلفل گرم است و با تحریک مرکز خنکک کننده هیپوتالاموس در مغز می شود و در نتیجه باعث کاهش دمای بدن می شود و به همین دلیل است در شهر و ها و کشور های گرم فلفل سبز بیشتر مصرف می شود.

خواص فلفل سبز برای سلامت چشم

فلفل سبز سرشار از وینامین سی و بتاکاروتن است که برای سلامت و تقویت بینالیی گزینه بسیار خوبی می باشد. بهتر است فلفل ها را در مکان های به دور از نور قرار دهید زیرا ویتامین سی در اثر نور از بین می رود

خواص فلفل سبز برای زنان

فلفل سبز منبع بسیار خوبی از آهن است و برای کسانی که کم خونی و فقر آهن دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. فلفل سبز سرشار از اسید فولیک می باشد. فلفل سبز نه تنها سرشار از آهن است بلکه ویتامین C موجود در فلفل به جذب موثر آهن در بدن کمک می کند و همچنین برای خانم های باردار باعث سلامت جنین می شود.
خواص فلفل سبزی برای زنان

 
نام موضوع : خواص فلفل سبز دسته : خاصیت‌ها

وایولت

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
2975
تاریخ ثبت‌نام
2022-09-12
موضوعات
76
نوشته‌ها
197
پسندها
762
امتیازها
183

  • #2

خواص فلفل سبز برای ریه

ترکیبات فلفل سبز مجار یتنفسی را باز می کند و تنفس را آسان تر می کند و مخصوصا کسانی که آنفولانزا گرفتند و یا آسم دارند. شما با خوردن فلفل سبز می توانید روند درمانی آسم و برونشیت را بهبود بخشیده و از بروز این بیمار ها جلوگیری کنید.

خواص فلفل سبز اشتها و تقویت روحیه

از خواص بسیار عجیب فلفل سبز ایجاد شادی و نشاط در فرد می باشد. زیرا موب ترشح هورمون آندروفین از مغز می شود و به شادی کمک می کند و همچنین اشتهای شما را نیز بالا می برد.

خواص فلفل سبز برای لاغری

کالری هر ۱۰۰ گرم فلفل بسیار کم می باشد و می توان گفت تقریبا صفر است، پس تا سه ساعت بعد از خوردن غذا
متابولیسم بدن تا ۵۰ درصد افزایش پیدا می کند و در نتیجه برای کاهش وزن بسیار عالی می باشد.


***

هم فلفل سبز تند و هم شیرین خواص بسیار زیادی دارند و همان طور که در جدول ارزش غذایی مشاهده کردید خواص و ویتامین های مشابه دارند زیرا هر دو از یک گونه هستند و دارای آنتی اکسیدان بسیار زیادی می باشد که خواص ضد عروق و ضد سرطان می باشد. اما اگر می خواهید از خواص فلفل سبز استفاده کنید بهتر است از فلفل تند استفاده کنید زیرا خواص آن نسبت به فلفل شیرین قوی تر می باشد ولی دقت کنید که زیاد خوردن آن ممکن است باعث بروز حساسیت شود و بهتر است به طور کلی افراد گرم مزاج از خوردن فلفل سبز اجتناب کنید، اما فلفل سبز برای افراد سرد مزاج بسیار مناسب است و می توانید به عنوان دارو استفاده کنید زیرا برای درمان سوء هاضمه و نقرس مفید است.

دانستی های مهم درباره فلفل سبز

  1. در برخی مناطق عربی فلفل سبز را به همراه عسل می خورند زیرا یک محرک قوث برای نیروی ج×ن×س×ی می باشد.
  2. فلفل سبز برای حلق مضر است و بهتر است به همراه عناب مصرف شود.
  3. اگر ماهی را همراه با فلفل سبز بپزید مضرات و سردی ماهی دفع خواهد شد.
  4. در هنگام سرخ کردن فلفل شیرین دقت کنید که بیش از اندازه این سبزی سرخ نشود زیرا آب خود را از دست می دهد.
  5. جالب ترین نکته در مورد فلفل شیرین ایناست که لازم نیست این فلفل را قبل از مصرف خرد کنید زیرا همه جای این فلفل قابل خوردن می باشد.
 
آخرین ویرایش:

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
113
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
119

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین