. . .

معرفی خواص کدو‌ سبز

تالار خاصیت‌ها

وایولت

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
2975
تاریخ ثبت‌نام
2022-09-12
موضوعات
76
نوشته‌ها
197
پسندها
762
امتیازها
183

  • #1

۱. برای کاهش وزن مفید است

کدو سبز نشاسته‌ی کمی دارد که این یعنی این نوع سبزی یا میوه کربوهیدرات کم و فیبر زیادی دارد. این موضوع به سیر کردن شما و جلوگیری از پرخوری کمک می‌کند. کدو سبز همچنین آب زیادی دارد و به همین علت می‌تواند شما را برای مدت زمان طولانی سیر نگه دارد. کدو سبز حاوی شاخص گلیسمی پایینی است. افزایش مصرف میوه‌ها و سبزیجات و مواد غذایی کم‌چرب با کاهش وزن اصولی و حفظ وزن در محدوده‌ی طبیعی در ارتباط است. مواد غذایی که حاوی فیبر زیادی هستند، نیاز به جویدن بیشتر دارند که این موضوع جلوی پرخوری در مدت زمان کوتاه را می‌گیرد.

۲. سلامت قلب را افزایش می‌دهد

تا به حال درباره‌ی رژیم غذایی دش (DASH) شنیده‌اید؟ این رژیم غذایی که به روش‌های تغذیه‌ای برای متوقف کردن فشار خون بالا هم گفته می‌شود، از طریق کاهش فشار خون بالا سلامت قلب را بهبود می‌بخشد. بر اساس گزارش منتشر شده کدو سبز یک ترکیب مهم در رژیم غذایی دش به شمار می‌رود.
کدو سبز کلسترول، سدیم و چربی کمی دارد و به حفظ تعادل کربوهیدرات کمک می‌کند که این موضوع برای حفظ سلامت بهینه‌ی قلب اهمیت دارد. یکی دیگر از دلایل مفید بودن کدو سبز برای قلب وجود فیبر در آن است. مصرف زیاد فیبر با کاهش خطر ابتلا به سکته، فشار خون بالا و بیماری قلبی در ارتباط است.
این میوه همچنین غنی از فولات است. یک مطالعه‌ی چینی به این نتیجه رسید که مصرف فولات احتمال ابتلا به بیماری قلبی را کم می‌کند. کدو سبز همچنین سرشار از مواد مغذی دیگر از جمله پتاسیم و منیزیم است و به همین علت یک سوپرفود عالی برای قلب محسوب می‌شود. تحقیقات نشان می‌دهند که کمبود دو ماده‌ی معدنی ذکر شده می‌تواند به‌طور مستقیم منجر به نارسایی قلبی شود.
یکی دیگر از مواد مغذی موجود در کدو سبز ریبوفلاون نام دارد که نوعی ویتامین ب کمپلکس است و بدن برای تولید انرژی به آن نیاز دارد. در یک مطالعه نشان داده شد سطح ریبوفلاون در بدن کودکانی که دچار بیماری قلبی بودند، به‌طرز حیرت‌آوری پایین بود. این موضوع نشان می‌دهد که بین ریبوفلاون و سلامت قلب ارتباط وجود دارد. یک مطالعه‌ی چینی دیگر به این نتیجه رسید که ریبوفلاون به کاهش نارسایی قلبی در افراد مبتلا به دیابت کمک کرد. کمبود ریبوفلاون با بعضی از نواقص مادرزادی ارتباط دارد.

۳. در بهبود سلامت چشم‌ها مفید است

بهبود سلامت چشم‌ها یکی دیگر از خواص کدو سبز به شمار می‌رود. کدو سبز یک ماده‌ی غذایی عالی برای چشم‌ها محسوب می‌شود. این نوع سبزی سرشار از لوتئین و زیگزانتین است که دو نوع آنتی‌اکسیدان هستند که نشان داده شده از بیماری تباهی لکه‌ی زرد ناشی از افزایش سن پیشگیری می‌کنند.
در نظر داشته باشید که بعضی از بیماری‌های چشمی خطرناک از جمله آب سیاه چشم (گلوکوما) و بیماری تباهی لکه‌ی زرد هیچ علامت هشداردهنده‌ای ندارند. بنابراین بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که مواد غذایی مفید برای چشم‌ها (مانند کدو سبز) را در رژیم غذایی خود جای دهید.
کدو سبز همچنین منبع خوبی از ویتامین A است که نشان داده شده سلامت چشم‌ها را افزایش می‌دهد. این ویتامین برای حفظ سلامت چشم‌ها ضروری است. یک مطالعه‌ی دانشگاهی منتشر شده به این نتیجه رسید که دنبال کردن رژیم غذایی حاوی چربی کم می‌تواند برای چشم‌ها مفید باشد. کدو سبز همچنین منبع عالی بتاکاروتن محسوب می‌شود و می‌تواند سلامت چشم‌ها را بهبود ببخشد و از چشم‌ها در برابر عفونت‌ها محافظت کند.

۴. به کنترل دیابت کمک می‌کند

کدو سبز برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. مواد غذایی مانند کدو سبز که نشاسته ندارند، می‌توانند شما را سیر کرده و به درمان دیابت کمک کنند. در بالا گفتیم که کدو سبز سرشار از فیبر غذایی است. فیبر می‌تواند جذب گلوکز را به تأخیر بیندازد و برای بیماران مبتلا به دیابت نوع ۲ مفید باشد.
یک مطالعه‌ی آلمانی عنوان کرد که فیبر نامحلول می‌تواند به‌شدت در پیشگیری از دیابت نوع ۲ اثرگذار باشد. کدو سبز منبع خوبی از فیبر نامحلول محسوب می‌شود. یک مطالعه‌ی دیگر نشان داد که فیبر نامحلول خطر ابتلا به دیابت را کاهش می‌دهد. مصرف زیاد فیبر با کاهش احتمال ابتلا به سندرم متابولیک در ارتباط است که یکی از عوامل ایجادکننده‌ی دیابت محسوب می‌شود.
بر اساس نتایج یک مطالعه‌ی دانشگاهی، فیبر محلول می‌تواند تحمل گلوکز را در افراد مبتلا به دیابت بهبود ببخشد. به یاد داشته باشید که کدو سبز هم فیبر محلول و هم فیبر نامحلول دارد.
 
نام موضوع : خواص کدو‌ سبز دسته : خاصیت‌ها

وایولت

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
2975
تاریخ ثبت‌نام
2022-09-12
موضوعات
76
نوشته‌ها
197
پسندها
762
امتیازها
183

  • #2

۵. به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند

کدو سبز به کاهش کلسترول خون کمک می‌کند

پایین آوردن سطح کلسترول خون یکی دیگر از خواص کدو سبز به شمار می‌رود. کدو سبز یکی از معدود مواد غذایی است که کلسترول ندارد. بنابراین افرادی که به دنبال کاهش سطح کلسترول خون خود هستند، می‌توانند کدو سبز را در رژیم غذایی خود جای دهند. نشان داده شده که فیبر محلول مانع از جذب کلسترول می‌شود. این موضوع به کاهش کلسترول بد یا LDL کمک می‌کند.

۶. در درمان آسم مفید است

کمک به درمان آسم را هم می‌توانیم از جمله خواص کدو سبز بدانیم. یک مطالعه‌ی ایرانی به این نتیجه رسید که سطح بالای ویتامین C موجود در کدو سبز به درمان آسم کمک می‌‌کند. خواص ضدالتهابی کدو سبز هم در درمان آسم مفید هستند. کدو سبز به غیر از ویتامین C مس هم دارد که به‌شدت به درمان آسم کمک می‌کند. یک مطالعه به این نتیجه رسید که ویتامین C نه تنها در درمان حملات آسم اثرگذار است، بلکه به درمان علائم سرماخوردگی هم کمک می‌کند.

۷. از شما در برابر سرطان روده‌ی بزرگ محافظت می‌کند

می‌توانید از خواص کدو سبز برای محافظت از خود در برابر سرطان روده‌ی بزرگ بهره ببرید. علت این موضوع وجود فیبر در این سبزی مغذی است. فیبر می‌تواند به درمان سرطان روده‌ی بزرگ کمک کند. این ماده‌ی مغذی آب اضافی در روده‌ی بزرگ را جذب می‌کند و به همین دلیل می‌تواند در پیشگیری از سرطان روده‌ی بزرگ مفید باشد. بین مصرف فیبر و کاهش خطر ابتلا به سرطان ذکر شده ارتباط وجود دارد.
یک مطالعه به این نتیجه رسید که فیبر غذایی نقش مهمی در تنظیم عملکرد طبیعی روده‌ها و حفظ سلامت غشای مخاطی روده‌ها دارد. مشخص نیست برای بهره‌گیری از خاصیت ذکر شده‌ی کدو سبز دقیقا به چه مقدار و چه نوع فیبر نیاز است؛ با این حال یک مطالعه عنوان کرد که مصرف ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر در روز می‌تواند از سرطان روده‌ی بزرگ پیشگیری کند. لوتئین موجود در کدو سبز ممکن است احتمال ابتلا به سرطان روده‌ی بزرگ را کاهش دهد.
 

وایولت

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
2975
تاریخ ثبت‌نام
2022-09-12
موضوعات
76
نوشته‌ها
197
پسندها
762
امتیازها
183

  • #3

۸‌. فرآیند هضم را بهبود می‌بخشد

کدو سبز به فرآیند هضم کمک می‌کند. می‌توانید از خواص کدو سبز برای درمان مشکلات گوارشی بهره ببرید. فیبر غذایی موجود در کدو سبز در این زمینه مفید است. حتما منابع فیبر را به‌تدریج (و نه یک‌باره) به رژیم غذایی خود اضافه کنید. افزایش سریع فیبر مصرفی می‌تواند منجر به نفخ، شکم درد و حتی گاز شود.
نشان داده شده که فیبر ترکیب اصلی مواد غذایی است که کالری کمی دارند. این موضوع به‌طور ویژه برای افراد مبتلا به مشکلات مربوط به شکم مفید است. اگر از مشکلات گوارشی رنج می‌برید، مصرف کدو سبز ممکن است به شما در رها شدن از مشکلات ذکر شده کمک کند. کدو سبز حاوی فیبر محلول و فیبر غیرمحلول است.
فیبر غیر محلول به حرکت آب در دستگاه گوارش سرعت می‌بخشد. این موضوع مدت زمان در دسترس بودن ترکیبات مضر برای تماس پیدا کردن با دیواره‌های روده را کاهش می‌دهد. برای دریافت فیبر فقط به خوردن کدو سبز اکتفا نکنید و سایر منابع فیبر را هم به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

۹. فشار خون را کاهش می‌دهد

کدو سبز فشار خون را کاهش می‌دهد

کاهش فشار خون را هم می‌توانیم در لیست خواص کدو سبز قرار دهیم. فشار خون بالا عارضه‌ای خطرناک است که افراد زیادی دچار آن هستند. کدو سبز سرشار از پتاسیم است که به مبارزه با فشار خون بالا کمک می‌کند. جالب است بدانید که کدو سبز بیشتر از موز پتاسیم دارد. پتاسیم می‌تواند روی قطر رگ‌های خونی و همچنین سطح فشار خون اثر بگذارد. در یک مطالعه در لندن نشان داده شد مصرف مکمل پتاسیم با کاهش سطح فشار خون در ارتباط است.
یک مطالعه‌ی دیگر به این نتیجه رسید که مصرف پتاسیم برای مبارزه با فشار خون بالا واجب است؛ به‌ویژه اگر نمی‌توانید سدیم مصرفی خود را کاهش دهید. پتاسیم به غیر از اینکه فشار خون را کنترل می‌کند، ضربان قلب را هم کاهش می‌دهد و با اثرات مضر سدیم برای سلامتی بدن مبارزه می‌کند. میزان توصیه شده برای مصرف پتاسیم برای بزرگسالان‌ ۴.۷ گرم در روز است. پتاسیم یکی از الکترولیت‌های اصلی در بدن به شمار می‌رود. یک عدد کدو سبز متوسط تقریبا ۵۱۲ میلی‌گرم پتاسیم دارد و ۱۱ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به این ماده‌ی معدنی را برطرف می‌کند.

۱۰. فرآیند پیری را به تأخیر میندازد

کدو سبز منبع خوبی از دو نوع آنتی‌اکسیدان به نام‌های لوتئین و زیگزانتین محسوب می‌شود. دو نوع کاروتنوئید ذکر شده خواص ضدپیری قوی دارند. این ترکیبات از سلول‌های بدن و پوست در برابر آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد محافظت می‌کنند. رادیکال‌های آزاد ممکن است منجر به پیری زودرس پوست شوند. علاوه بر این نشان داده شده که لوتئین و زیگزانتین پوست را روشن می‌کنند و سلامت پوست را بهبود می‌بخشند.
در یک مطالعه نشان داده شد لوتئین جلوی از بین رفتن سلول‌ها و آسیب دیدن غشای سلول‌ها را می‌گیرد. علاوه بر این از پوست در برابر آسیب ناشی از اشعه‌های فرابنفش خورشید محافظت می‌کند. کدو سبز سرشار از بتاکاروتن است که نشان داده شده سطح پایین آن در بدن باعث افزایش مرگ‌ومیر در مردان مسن می‌شود. ریبوفلاون موجود در کدو سبز سلامت پوست،‌ مو، ناخن‌ها و غشای مخاطی را حفظ می‌کند.
این ترکیب از طریق بهبود عملکرد ورزشی و پیشگیری از عارضه‌هایی مانند آلزایمر فرآیند پیری را به تأخیر میندازد. کدو سبز منبع غنی ویتامین C است. بر اساس نتایج یک مطالعه در کره‌ی جنوبی، این ویتامین سرعت فرآیند پیری را در سلول‌های قلب انسان‌ها کاهش می‌دهد. ویتامین C به مقدار زیاد در لایه‌های پوست وجود دارد که در اثر افزایش سن میزان آن کاهش پیدا می‌کند. به نظر می‌‌رسد مصرف ویتامین C یک راه‌حل منطقی برای کاهش سرعت فرآیند پیری به شمار می‌رود.
 

وایولت

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
2975
تاریخ ثبت‌نام
2022-09-12
موضوعات
76
نوشته‌ها
197
پسندها
762
امتیازها
183

  • #4

۱۱. استخوان‌ها و دندان‌ها را مستحکم می‌کند

مستحکم کردن استخوان‌ها و دندان‌ها یکی دیگر از خواص کدو سبز به شمار می‌رود. لوتئین و زیگزانتین موجود در کدو سبز به حفظ استخوان‌ها و دندان‌ها کمک می‌کنند. علاوه بر این سلول‌های خونی را مستحکم می‌کنند. کدو سبز حاوی ویتامین K هم است که در داشتن استخوان‌های مستحکم‌تر نقش دارد. منیزیم یکی دیگر از مواد مغذی موجود در کدو سبز است.
بیشتر منیزیم بدن در استخوان‌ها قرار دارد که به ساخت استخوان‌ها و دندان کمک می‌کند. منیزیم و کلسیم انقباض عضلانی را بهبود می‌بخشند. فولات و بتاکاروتن موجود در کدو سبز از استخوان‌ها محافظت می‌کنند. مطالعات به این نتیجه رسیده‌اند که بدن بتاکاروتن را به ویتامین A تبدیل می‌کند که این موضوع در رشد استخوان‌ها اثرگذار است. این ماده‌ی غذایی مفید حاوی ترکیبات فیتوشیمیایی مانند ایندول است که در حفظ استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها اثرگذار است.

۱۲. در حفظ تعادل عملکرد تیروئید و آدرنالین مؤثر است

کدو سبز سرشار از منگنز است. این ماده‌ی معدنی به عملکرد بهینه‌ی غده‌ی تیروئید کمک می‌کند.

۱۳. برای زنان باردار مفید است

برای زنان باردار مفید است

زنان باردار حتما باید سبزیجات دارای برگ سبز را در رژیم غذایی خود جای دهند. مصرف کدو سبز در دوران بارداری به بدن مادر مقدار کافی ویتامین‌های ب کمپلکس می‌دهد که به حفظ سطح انرژی بدن و بهبود خلق‌وخو کمک می‌کنند. کدو سبز سرشار از اسید فولیک است که نشان داده شده احتمال بروز نواقص مادرزادی را کاهش می‌دهد. یک مطالعه‌ی کانادایی به این نتیجه رسید که افزایش مصرف اسید فولیک با کاهش بروز نواقص مادرزادی در ارتباط است.
فولات همچنین به دلیل اینکه در بدن گلبول‌ قرمز تولید می‌کند، برای زنان باردار مفید است. در نظر داشته باشید که اسید فولیک زمانی که قبل از بارداری یا در سه‌ ماهه‌ی اول بارداری مصرف شود، بهترین نتیجه را می‌دهد. زنان در دوران بارداری به اسید فولیک بیشتری نیاز دارند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود زنان باردار بعد از مشورت با پزشک مکمل اسید فولیک مصرف کنند. پیشنهاد می‌شود زنان در این دوران تقریبا ۴۰۰ میکروگرم اسید فولیک در روز مصرف کنند. علاوه بر این منیزیم موجود در کدو سبز برای زنان باردار مفید است. یک مطالعه‌ی ایتالیایی به این نتیجه رسید که منیزیم از زایمان زودرس پیشگیری می‌کند.

۱۴. برای نوزادان و کودکان مفید است

اسهال یک مشکل رایج در میان بیشتر کودکان بالای یک سال به شمار می‌رود. درست است که برای درمان اسهال می‌توان از داروهای موجود کمک گرفت؛ اما تغییر در رژیم غذایی هم می‌تواند در درمان اسهال مفید باشد. کدو سبز می‌تواند در این زمینه اثرگذار باشد. کدوی له شده یک گزینه‌ی خوب برای اضافه کردن به رژیم غذایی نوزاد مبتلا به اسهال به شمار می‌رود.
کدو حلوایی نرم بوده و سرشار از مواد مغذی است و نوزادان و کودکان می‌توانند به‌راحتی آن را مصرف کنند. علاوه بر این ویتامین C موجود در کدو سبز برای کودکان مفید است. کودکان با خوردن این ماده‌ی غذایی فولات هم دریافت می‌کنند. بر اساس نتایج یک مطالعه‌ی آمریکایی نوزادانی که دچار کمبود فولات هستند، در دوران بزرگسالی بیشتر در معرض ابتلا به افسردگی قرار می‌گیرند.

۱۵. از نقرس پیشگیری می‌کند

یک مطالعه به این نتیجه رسید که ‌مصرف ویتامین C باعث کاهش خطر ابتلا به نقرس در مردان شد. ویتامین ذکر شده این کار را از طریق کاهش سطح اسید اوریک سرم انجام می‌دهد. اگر درمان‌های نقرس را به کار بردید، اما نتیجه‌ای نگرفتید، کدو مصرف کنید. نقرس معمولا مردان بالای ۴۰ سال یا افرادی را تحت تأثیر قرار می‌دهد که سابقه‌ی خانوادگی ابتلا به آن را دارند. بیماری ذکر شده در اثر جمع شدن اسید اوریک اضافی در بدن رخ می‌دهد. اگر دچار نقرس هستید، نگران نباشید‌. کدو سبز و سایر مواد غذایی غنی از ویتامین C را در رژیم غذایی خود جای دهید. علاوه بر این هر روز دست‌کم ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.
 

وایولت

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
2975
تاریخ ثبت‌نام
2022-09-12
موضوعات
76
نوشته‌ها
197
پسندها
762
امتیازها
183

  • #5

۱۶. سلامت پروستات را بهبود می‌بخشد

زمانی که صحبت از سلامت مردان می‌شود، نام کدو سبز می‌درخشد. این نوع سبزی سرشار از ترکیبات مغذی است که به بهبود سلامت پروستات کمک می‌کنند. سطح بالای کاروتنوئید موجود در کدو سبز می‌تواند به کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات کمک کند. گفتیم کدو سبز سرشار از ویتامین C و بتاکاروتن است.
یک مطالعه به این نتیجه رسید که ترکیبات ذکر شده اثرات مثبتی روی سرطان پروستات دارند. ویتامین C آسیب به DNA را کاهش می‌دهد و مانع از رشد سلول‌های سرطان پروستات می‌شود‌. کدو سبز لوتئین هم دارد. مطالعه‌ی منتشر شده نشان داد که لوتئین با کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات مرتبط است. نشان داده شده که لوتئین ترکیبات سرطان‌زای موجود در بدن را از بین می‌برد. علاوه بر این می‌تواند از پیشرفت سرطان پروستات پیشگیری کند. ترکیبات مغذی موجود در کدو سبز از سلول‌های بدن در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کنند. ترکیبات مفید موجود در کدو سبز در مبارزه با سرطان پوست اثرگذار هستند.

۱۷. به شکل‌گیری کلاژن کمک می‌کند

کدو سبز حاوی ریبوفلاون است که نشان داده شده کمبود آن اثرات منفی روی کلاژن دارد. تحقیقات به این نتیجه رسیده‌اند که کدو سبز حاوی آب زیادی است و سلامت پوست را به‌طرز قابل‌توجهی افزایش می‌دهد. ویتامین C موجود در این ماده‌ی غذایی نقش مهمی در سنتز کلاژن دارد که این موضوع برای حفظ سلامت مفاصل، غضروف، پوست و رگ‌های خونی مهم است‌. این ویتامین همچنین از سلول‌ها در برابر آسیب دیدن محافظت می‌کند.
ویتامین C علاوه بر کلاژن به تولید الاستین هم کمک می‌کند که هر دو برای حفظ سلامت و درخشندگی پوست ضروری هستند. به غیر از ویتامین C، چند ماده‌ی مغذی دیگر که به شکل‌گیری کلاژن کمک می‌کنند، شامل پتاسیم، زیگزانتین و فولات می‌شوند. همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، کدو سبز حاوی مقدار زیادی از ترکیبات ذکر شده است. ویتامین C سرعت فرآیند پیری پوست را کم می‌کند و کلاژن هم پوست را سفت نگه می‌دارد و از آن در برابر چین‌وچروک محافظت می‌کند.

۱۸. به هیدراته کردن پوست کمک می‌کند

به هیدراته کردن پوست کمک می‌کند

کدو سبز بدن و پوست را هیدراته (آبرسانی) می‌کند. لوتئین موجود در این نوع سبزی از طریق کاهش التهاب سلامت پوست را افزایش می‌دهد. زمانی که پوست در معرض نور خورشید قرار می‌گیرد، لوتئین واکنش التهاب را کاهش می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود نور خورشید آسیب کمتری به پوست بزند و پوست رطوبت کمتری را از دست دهد. جالب است بدانید که ۹۵ درصد از کدو سبز را آب تشکیل می‌دهد. این یعنی پوست را به‌خوبی آبرسانی می‌کند. ۲۰ درصد از آب لازم بدن از طریق مواد غذایی تأمین می‌شود. مصرف ۸ تا ۱۰ لیوان آب در روز برای حفظ سطح رطوبت و سلامت پوست اهمیت دارد.

۱۹. عملکرد مغز و حافظه را بهبود می‌بخشد

مواد غذایی سبز رنگ مانند کدو سبز سرشار از فولات هستند و به افزایش سلامت مغز کمک می‌کنند. فولات همچنین به تولید DNA و RNA کمک می‌کند. مواد مغذی موجود در کدو سبز نه تنها سلامت مغز را افزایش می‌دهند، بلکه سلامت احساسی را بهبود می‌بخشند. کمبود فولات با کم‌خونی (آنمی) آپلاستیک در ارتباط است که منجر به ضعف و خستگی می‌شود. افزایش مصرف فولات خطر ابتلا به زوال عقل و آلزایمر در زنان را کاهش می‌دهد.
۷۵ درصد از مغز را آب تشکیل می‌دهد. زمانی که در بدن آب کافی وجود داشته باشد، می‌توانید بهتر تمرکز کنید، سریع‌تر فکر کنید و خلاقیت بیشتری داشته باشید. از همه مهم‌تر اینکه مصرف آب کافی مواد مغذی مختلف را به مغز می‌رساند و به خارج کردن سموم از بدن کمک می‌کند. این موضوع تمرکز و هوشیاری را افزایش می‌دهد. کدو سبز سرشار از آب است و ویتامین C، زینک و اسیدهای چرب امگا ۳ دارد که همگی برای سلامت مغز مفید هستند.
کدو سبز مقدار کافی آهن دارد. یک مطالعه به این نتیجه رسید که کمبود آهن می‌تواند منجر به مشکلات عصبی_رفتاری شود. کمبود آهن حتی می‌تواند روی ساختار فیزیکی مغز اثر بگذارد. آهن همچنین برای تولید میلین مهم است که عصب‌های مغز را می‌پوشاند و به ارتباطات مغزی سرعت می‌بخشد.

۲۰. به فرآیند رشد مو سرعت می‌بخشد

کدو سبز غنی از روی یا زینک بوده که در کمک به رشد مو مفید است. ویتامین C موجود در کدو سبز می‌تواند خشکی مو و موخوره را درمان کند. علاوه بر این تارهای مو را مستحکم و لطیف می‌کند. کمبود ویتامین C می‌تواند منجر به بزرگ شدن فولیکول‌های مو شود که این موضوع جلوی رشد مو را می‌گیرد.

۲۱. سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند

زمانی که صحبت از تقویت سیستم ایمنی بدن می‌شود، نام ویتامین C به ذهن می‌آید. این ویتامین نوع فعال اسید اسکوربیک است که به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند. این ویتامین در کمک به تولید بیشتر سلول‌های ایمنی اثرگذار است. خواص آنتی‌اکسیدانی ویتامین C جلوی از بین رفتن سلول‌ها در اثر التهاب را می‌گیرد. سطح پایین ویتامین C در بدن با افزایش خطر ابتلا به عفونت‌ها در ارتباط است. مصرف کافی ویتامین C برای تقویت سیستم ایمنی بدنِ افراد مبتلا به HIV مفید است‌. در یک مطالعه در سوئیس نشان داده شد که ویتامین C و زینک در تقویت سیستم ایمنی بدن اثرگذار هستند.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
1
بازدیدها
113
پاسخ‌ها
2
بازدیدها
119

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین