. . .

پزشکی بیماری قلبی ناشی از استرس

تالار بیماری ها

خدایـ جذابیتـ꧁꧂

رمانیکی خلاق
رمانیکی
شناسه کاربر
1685
تاریخ ثبت‌نام
2022-02-03
موضوعات
43
نوشته‌ها
242
پسندها
1,860
امتیازها
194
محل سکونت
آتشگاه🔥

  • #1
آنچه که برای یک شخص ممکن است استرس‌آور باشد، در دیگری ممکن است تاثیری نداشته باشد. قابل ذکر است که استرس فقط برای اتفاقات منفی تعریف نمی‌شود. برخی افراد وقتی با اتفاقات مثبت مانند ازدواج، ارتقا شغل، رسیدن به یکی از اهداف بزرگ و عواملی از این دست، روبرو می‌شوند، استرس به سراغشان می‌آید.

با این حال، استرس بیش از حد می‌تواند اثرات منفی روی تک تک اعضای بدن بگذارد و اگر کنترل نشود مشکلات روحی و جسمی را به دنبال داشته باشد. عدم کنترل استرس می تواند منجر به طیف گسترده‌ای از مشکلات روانی و جسمی شود. در ادامه ی این متن میخواهیم به ناراحتی قلبی ناشی از استرس بپردازیم.
استرس پاسخ بدن ما به فشار و تغییرات ایجاد شده در بدن است. این فشار می‌تواند روحی، روانی و فیزیکی باشد. استرس معمولاً هنگامی اتفاق می‌افتد که یک اتفاق غیرمنتظره‌ای را تجربه کنیم یا احساس کنیم تسلط کافی بر موقعیتی که در آن قرار داریم، نداریم. بسیاری از موقعیت‌های مختلف یا وقایع زندگی روزانه می‌توانند باعث استرس شوند.

همه ما به‌طور متفاوتی با استرس کنار می‌آییم. توانایی ما برای کنار آمدن می‌تواند به ژنتیک، نوع اتفاق افتاده، شخصیت و شرایط اجتماعی و دیگر شرایط ما بستگی داشته باشد. هنگامی که ما با استرس روبرو می‌شویم، بدن ما هورمون‌های استرس تولید می‌کند که این هورمون‌ها باعث پاسخ بدن شده و سیستم ایمنی بدن ما را فعال می‌کنند.
سلامت روان مستقیما با سلامت جسم شما در ارتباط است. اگر فرد بیش از حد تحت تاثیر استرس قرار بگیرد ممکن است در معرض بیماری‌های قلبی و سکته‌ی مغزی باشد. وجود استرس خود یک فاکتور مهم برای افرادیست که بیماری‌های عروق کرونر دارند. در پی استرس، جریان خون به قلب کاهش می‌یابد و برخی اوقات باعث تنگ شدن عروق می‌شود که این موارد می‌توانند موجب سکته‌ی قلبی شوند.

استرس می‌تواند با ترشح هورمون‌هایی مانند آدرنالین و کورتیزول و… موجب افزایش فشارخون شود. وقتی فشار خون افزایش پیدا می‌کند، میزان پلاکت نیز زیاد می‌شود و امکان لخته شدن خون وجود دارد که همین امر ریسک حمله‌ی قلبی را بالا می‌برد. وقتی شخصی دچار:

افسردگی
استرس مزمن
اضطراب
عصبانیت
بدبینی
نارضایتی از زندگی
۱. ورزش منظم:

می‌تواند استرس، تنش، اضطراب و افسردگی را برطرف کند. طبیعت‌گردی، مدیتیشن یا یوگا را حتما در برنامه‌ی هفتگی خود قرار دهید.

۲. گردش و تفریح با دوستان و خانواده:

حفظ ارتباطات اجتماعی و گفتگو با افرادی که به آنها اعتماد دارید می‌تواند شما را از محرک استرس دور و به شما در آن کمک کند.

۳. خواب کافی:

خواب کافی می‌تواند استرس و تمرکز بر موقعیت را برای فرد راحت کند.

۴. حفظ نگرش مثبت:

تمرین تکنیک‌های آرام‌سازی هنگام گوش دادن به موسیقی.

۵. سرگرمی:

یافتن یک سرگرمی تحریک‌کننده که می‌تواند سرگرم کننده باشد و شما را از افکار یا نگرانی‌های منفی دور کند.

۶. شناسایی منبع استرس

شناسایی علت استرس برای فرد گام مهمی در مقابله با آن است. منابع استرس را در زندگی خود شناسایی کرده و به دنبال راه‌هایی برای کاهش و آنها باشید. پیدا کردن منبع استرس با همراهی یک روانشناس به شما کمک زیادی خواهد کرد. کلاس‌های استرس یا استراحت نیز می‌توانند کمک کننده باشند.

۷. آرامش در لحظه:

پذیرش آرامش در برابر چالش‌های زندگی ممکن است به بهبود درک شما از استرس و در نتیجه کیفیت بهتر زندگی و سلامت قلب کمک کند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین