. . .

پزشکی کلسترول و فشارخون بالا قبل از ۵۵ سالگی و افزایش خطر بیماری قلبی

تالار متفرقه پزشکی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

.SAJAD.

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
مدیر وب‌سایت
بلاگر
نام هنری
رمانیکی
شناسه کاربر
6625
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-14
آخرین بازدید
موضوعات
53
نوشته‌ها
488
پسندها
725
امتیازها
153
سن
33
محل سکونت
gilan

  • #1
4774584.jpg

محققان گزارش می دهند که فشار خون بالا و کلسترول بالا قبل از ۵۵ سالگی می تواند خطر ابتلا به بیماری قلبی را در سنین بالاتر افزایش دهد.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال نیوز، آنها خاطرنشان می‌کنند که این خطر، حتی اگر فرد اقداماتی را برای کنترل این شرایط پس از ۵۵ سالگی انجام دهد، همچنان باقی می‌ماند.

به گفته محققان، بیماری قلبی معمولاً نتیجه تجمع عوامل خطر از جمله ژنتیک است. با این حال، با افزایش سن، ژنتیک نقش کمتری ایفا می‌کند.

دکتر «چنگ هان چن»، متخصص قلب در مرکز پزشکی MemorialCare Saddleback در کالیفرنیا، گفت: «ما می‌دانیم که فشار خون بالا و کلسترول بالا عوامل خطر بیماری قلبی هستند. این مطالعه رابطه را برای مدت طولانی بررسی می‌کند و به درک ما از رابطه در گروه‌های سنی مختلف می‌افزاید.»

او گفت: «ممکن است با بیماران جوانترم که شانس بیشتری برای ایجاد تغییر در رژیم غذایی / سبک زندگی دارند صحبت کنم، خطرات را بهتر توضیح دهم و با آنها روی تغییراتی که می‌توانند در زندگی روزمره خود ایجاد کنند، کار کنم.»

این مطالعه نشان می‌دهد که هر چه مدت زمان طولانی‌تری کلسترول بالا داشته باشید، احتمال ابتلاء به بیماری قلبی بیشتر می‌شود.
 
  • لایک
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 users
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
99

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین