. . .

پزشکی تقویت بینایی، کنترل دیابت و بیماری قلبی با لنز تماسی

تالار چشم پزشکی

sara°⁸

رمانیکی پایبند
رمانیکی
شناسه کاربر
169
تاریخ ثبت‌نام
2020-11-26
آخرین بازدید
موضوعات
241
نوشته‌ها
598
راه‌حل‌ها
2
پسندها
1,127
امتیازها
306
محل سکونت
بهشت

  • #1
به گزارش بهداشت نیوز ،این لنز تماسی هوشمند که توسط محققان انگلیسی، آمریکایی و چینی ابداع شده است، دارای یک لایه حسگر است که می تواند سطح نور، دما و حتی گلوکز را در اشک چشم اندازه گیری کند.

محققان گفتند: طراحی جدید این لنز تماسی، بینایی یا توانایی چشمک زدن کاربر را مختل نمی کند و می تواند در آینده برای تسهیل آزمایش عملکرد شبکیه نیز مورد استفاده قرار گیرد.

«یون لونگ ژائو»، نویسنده مقاله و کارشناس بیوالکترونیک، از موسسه فناوری پیشرفته «دانشگاه ساری» در انگلیس گفت: همه گیری کووید-۱۹ تأثیر زیادی بر کل جامعه علمی داشته است.

وی افزود: از ما پرسیده می شود که فعالیت ما چگونه می تواند در آینده به افرادی که به فوریت های پزشکی مشابه نیاز دارند، کمک کند. دستگاه هایی که از این سیستم لایه حسگر استفاده می کنند، می توانند به صورت یک روش غیر تهاجمی برای کمک به نظارت و تشخیص سلامت افراد مورد استفاده قرار گیرند.

این پژوهشگر گفت: این لایه حسگر فوق العاده نازک ابداعی، با لنزهای تماسی هوشمند متفاوت است. لنزهای تماسی هوشمند به طور معمول دارای «حسگرهای سفت و سخت و تراشه های مداری هستند که میان دو لایه لنز تماسی قرار می گیرند و از طریق کانال های سنجش میکروسیال با مایع اشک چشم در تماس قرار می گیرند.

دکتر گوو اضافه کرد: اما در طراحی جدید لنز، شبکه مارپیچ حسگر به طور مستقیم با اشک چشم در تماس قرار می گیرد. از دیگر خصیصه های این لنز جدید همچنین می توان به حساسیت تشخیص بالا، سازگاری زیستی خوب و مقاومت مکانیکی آن اشاره کرد. علاوه برآن طراحی جدید این لنز تماسی جدید هوشمند فرایند چشمک زدن یا بینایی را مختل نمی کند.

مشروح کامل این لنزتماسی هوشمند در نشریه Matter منتشر شده است.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین