. . .

پزشکی علائم و نشانه های مشترک بیماری های مزمن مفصلی

تالار بیماری ها

FAZA-F

رمانیکی حامی
محروم
شناسه کاربر
2613
تاریخ ثبت‌نام
2022-07-10
آخرین بازدید
موضوعات
244
نوشته‌ها
381
پسندها
1,285
امتیازها
373
سن
17
محل سکونت
HEYRAN

  • #1
از ویژگی های مشترک بیماری آرتریت روماتوئید و آرتروز می توانیم به مشکلات مفصلی و درد در این نواحی اشاره کنیم. آسیب و التهاب مفصلی در افراد مبتلا به این دو عارضه نیز دیده می شود. این دو بیماری مزمن نیاز به درمان به موقع و پیگیری های پزشکی لازم و ضروری مربوط به خود دارند.


آرتریت روماتویید و آرتروز دو نوع مختلف از آرتریت هستند. آنها برخی ویژگی‌های مشترک با یکدیگر دارند اما هرکدامشان علائم مختلفی از خود نشان می‌دهند و نیاز به درمان‌های متفاوتی دارند. بنابراین تشخیص دقیق مهم است.

آرتروز شایع‌ترین نوع آرتریت است و آرتریت روماتویید حدود یک نفر از ده نفر را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تفاوت اصلی بین آرتروز و آرتریت روماتویید در علت به وجود آورنده آن است. آرتروز در اثر سایش مکانیکی و پارگی در مفاصل بروز می‌کند در حالی که آرتریت روماتویید یک بیماری خودایمنی است که در آن سیستم ایمنی بدن به مفاصل حمله می‌کند.

علائم و نشانه های مشترک بیماری های مزمن مفصلی
ویژگی‌های آرتروز و آرتریت روماتویید
تشخیص چطور انجام می‌شود؟
در حالی که هر دو بیماری شکلی از آرتریت هستند اما تشخیص بالینی جداگانه‌ای دارند و حتی گاهی دشوار است که به یک تشخیص درست بتوان رسید زیرا هر دو علائم فیزیکی شبیه به همی دارند. آرتریت روماتویید معمولا با انجام معاینه فیزیکی و گرفتن سابقه پزشکی تشخیص داده می‌شود. پزشک همچنین آزمایش خون تجویز می‌کند تا وجود آنتی‌بادی آرتریت روماتویید را تشخیص دهد. تصویربرداری نیز برای مشاهده علائم آسیب و التهاب مفصلی انجام می‌شود. آرتروز نیز با رادیوگرافی و ام آر آی میزان آسیب را مشخص می‌شود. آرتروز را نمی‌توان با آزمایش خون تشخیص داد. با وجود این، می‌توان با آزمایش خون مانع از آرتریت روماتویید و سایر بیماری‌هایی که موجب درد و التهاب مفاصل می‌شود، شد.

پیش‌آگهی ندارند!
هر دوی این بیماری‌ها مزمن هستند به این معنی که بلند مدت هستند و هیچ درمان شناخته شده‌ای وجود ندارد. آرتروز دژنراتیو است به این معنی که با گذشت زمان بدتر می‌شود. با درمانه‌ای مناسب آرتروز می‌تواند پیش‌آگهی مثبت داشته باشد. اما آرتریت روماتویید غیرقابل پیش‌بینی است و عوارض متعددی ممکن است به علت اختلال خودایمنی بروز کند. در برخی موارد شرایط دیگری مانند بیماری‌های تنفسی و قلبی عروقی می‌تواند رشد کند. بیماران مبتلا به آرتریت روماتویید نیز در معرض خطر بیماری‌هایی مانند لنفوم و لوپوس قرار دارند. از آنجا که آرتریت روماتویید می‌تواند در هر بیمار متفاوت باشد پیش آگهی عمومی وجود ندارد.

علائم و نشانه های مشترک بیماری های مزمن مفصلی
درمان چگونه انجام می‌شود؟
هدف اولیه برای آرتریت و آرتروز کاهش درد، بهبود عملکرد و به حداقل رساندن آسیب به مفاصل است و پزشک معمولا بسته به نوع بیماری اهداف متفاوتی را در نظر می‌گیرد. داروهای ضدالتهابی و کورتیکواستروئیدها به طور کلی برای این دو نوع بیماری موثر هستند. داروهایی که سیستم ایمنی را مهار می‌کنند سیستم ایمنی بدن را از حمله به مفاصل در افراد مبتلا به آرتریت روماتویید باز می‌دارد و از آسیب آنها جلوگیری می‌کند.
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
8
بازدیدها
75

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین