. . .

پزشکی تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون با ساعت‌های هوشمند در آینده نزدیک ممکن می‌شود

تالار متفرقه پزشکی
نتایج مطالعه‌ی محققان دانشگاه کاردیف قابلیت بسیار زیاد ساعت‌های هوشمند را برای تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون نشان می‌دهد.

ساعت‌های هوشمند ازجمله محصولات پوشیدنی پرطرفدار بازار هستند و طبق گزارش‌های اخیر، می‌توانند با تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون، تحولی بزرگ ایجاد کنند. مطالعه‌ی پیش‌گامانه‌ی تیم تحقیقاتی دانشگاه کاردیف که با استفاده از هوش مصنوعی و تجزیه‌وتحلیل داده‌های بیش‌ از ۱۰۰ هزار کاربر ساعت‌های هوشمند انجام شد، امکان تشخیص پارکینسون را تا هفت‌ سال قبل‌ از ظهور علائم این بیماری فراهم می‌کند. بررسی سرعت حرکت شرکت‌کنندگان در تحقیق مذکور به‌مدت یک‌ هفته، ازجمله اقدامات مهمی بود که به تشخیص زودهنگام بیماری یادشده کمک کرد.
تحقیق دانشمندان در دانشگاه کاردیف قابلیت فراوانی برای غربالگری افراد به‌منظور تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون دارد؛ اما برای تأیید صحت عملکرد این روش، باید مطالعات بیشتری انجام شود و داده‌های به‌دست‌آمده، با اطلاعات کاربران در سرتاسر جهان مطابقت داده شوند. مطالعه مذکور در مجله‌ی Nature Medicine نیز منتشر شده و نیاز به تحقیقات گسترده‌تر برای تأیید یافته‌های آن را برجسته‌ می‌کند.
بیماری پارکینسون با ایجاد نقص پیش‌رونده‌ی سلول‌های مغز در دوره‌ی طولانی مشخص می‌شود. علائم کلاسیک این بیماری شامل لرزش یا لرزش غیر‌ارادی و حرکت آهسته و سفت‌شدن عضلات است و متأسفانه این نشانه‌ها زمانی تشخیص داده می‌شود که آسیب‌های جبران‌ناپذیر آن اغلب اتفاق افتاده باشد.
به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، تقریباً ۳۰ درصد جمعیت بریتانیا از ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنند که میزان چشمگیری‌ است؛ زیرا راهکارهای امیدوارکننده برای تشخیص زودهنگام پارکینسون در مراحل اولیه‌ی توسعه قرار دارند.
دکتر سینتیا سندور، رئیس گروه تحقیقاتی مطالعه‌ی انجام‌شده در دانشگاه کاردیف، می‌گوید امکان پیش‌بینی بیماری‌ها تا هفت‌ سال قبل‌ از بروز علائم واقعی آن‌ها براساس داده‌های به‌دست‌آمده در دوره‌ی یک‌هفته‌ای می‌تواند تحول چشمگیری در ابزارهای غربالگری ایجاد کند که بسیار ارزشمند است.
ابزار مذکور نه‌تنها به تشخیص زودهنگام بیماری‌ها، بلکه به استخدام کارآزمایی بالینی نیز کمک می‌کند و به بیماران اجازه می‌دهد تا در مراحل اولیه‌، از درمان‌های موجود بهره ببرند. این مطالعه برپایه‌ی داد‌های بیوبانک انگلستان انجام شد؛‌ پایگاه داده‌ی بهداشتی گسترده‌ای که جامعه‌ی آن بیش‌ از نیم‌میلیون نفر است.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین