. . .

بحث و گفتگو بهترین فیلم های تاریخی جهان

تالار سینما و تئاتر

Like crazy<3

مدیر رصد
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
رصد کننده
کاربر منتخب
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
مدیر کتابدونی
- رصد
شناسه کاربر
1249
تاریخ ثبت‌نام
2021-11-25
آخرین بازدید
موضوعات
449
نوشته‌ها
1,867
راه‌حل‌ها
22
پسندها
20,710
امتیازها
613
محل سکونت
او (":

  • #1
دیدن فیلم های تاریخی از جمله فیلم های تاریخی آمریکایی به گذشته ها سفر می کنیم و گویی جزئیات زمان های خیلی دور را با احساساتمان لمس می کنیم.

تصاحب امپراطوری ها، داستان های عشقی تاریخی که رخ می داد، نبردهایی که بر سر قدرت بود و هر طرف می خواستند که تاریخ را از آن خود کنند همگی برای بیننده جذاب و حتی غافلگیر کننده است.

برخی از این فیلم های تاریخی آمریکایی اثری ماندگار در ذهن مخاطب می گذارد و به عنوان یک نماد از آن یاد می شود.

این لیست برای کسانی که علاقه مند به ژانر فیلم های تاریخی آمریکایی هستند تهیه شده اگر شما عزیزان در آخر فیلمی به نظرتان آمد که جزء فیلمهای تاریخی ماندگار آمریکایی هست را عنوان کنید تا به لیست اضافه کنیم، در ادامه با ما در سایت متا راز همراه باشید.

۱. فیلم های تاریخی: قلمرو بهشت (Kingdom of Heaven)​

فیلم تاریخی قلمرو بهشت (Kingdom of Heaven)

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • محصول: ۲۰۰۵ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۷.۲
فیلم قلمرو بهشت برگرفته شده از زمان جنگ های صلیبی و زندگی بالین ابلین است. کشورهای سازنده این فیلم شامل: آمریکا، آلمان، اسپانیا، انگلستان، ایتالیا، مراکش هستند. از بازیگران این اثر هنری میتوان به ارلاندو بلوم، اوا گرین، جرمی آیرنز اشاره کرد.
داستان فیلم: فیلم قلمرو بهشت مربوط به قرون وسطی می باشد و روایت کننده بخشی از زندگی بالین ابلین (اورلاندو بلوم) در دوره جنگ‌های صلیبی و سفر وی به اورشلیم است. در اورشلیم بالین ابلین به تنها رهبریت مردم برای دفاع از شهر، در برابر نیروهای صلاح الدین را میپذیرد. او همسرش خودکشی کرده و در پی حوادثی برای آمرزش از سوی پروردگارش سفرش را آغاز می کند…

۲. فیلم های تاریخی: نبرد تایتان ها (Clash of the Titans)​

فیلم تاریخی نبرد تایتان ها (Clash of the Titans)

  • کارگردان: لویس لتریر
  • محصول: ۲۰۱۰ آمریکا و انگلستان
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۶
فیلم تاریخی نبرد تایتان ها در مورد خشم و درگیری انسانها از خدایانشان می باشد داستان این فیلم برگرفته شده از اساطیر یونانی و پرسئوس است. برخی بازیگران فیلم عبارت اند از سم ورثینگتون، الکسا داوالس، مدس میکلسن و رالف فاینس.
داستان فیلم: پسر زئوس در سفری خطرناک می خواهد خدای جهان زیرین و موجوداتش را از گسترش پلیدی شان به زمین و همینطور بهشت، باز دارد…

۳. فیلم های تاریخی: فرمانده (Centurion)​

فیلم تاریخی فرمانده (Centurion)

  • کارگردان: نیل مارشال
  • محصول: ۲۰۱۰ آمریکا و بریتانیا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۶.۳
فیلم فرمانده در ژانر تاریخی درام در مورد تنها بازمانده یورش پیکت ها به قلعه مرزی روم است. که به همراه لژیون نهم افسانه ای ژنرال ویریلوس به سمت شمال لشکر کشید تا پیکت ها را از روی زمین بردارند و رهبرشان گورلاکون را نابود کند. دومینیک وست، میشل فسبندر از بازیگران این فیلم هستند.
داستان فیلم: جمعی از سربازان رومی بعد از اینکه لشگر آن‌ ها در یک حمله غافلگیرکننده از بین می رود، باید برای ادامه زندگی‌ شان در سرزمینی تلاش کنند.

۴. فیلم تروآ (Troy)​

فیلم تروآ Troy

  • کارگردان: ولفگانگ پترسن
  • محصول: ۲۰۰۴ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۷.۳
فیلم تروآ با ژانر تاریخی از کتاب هومر ایلیاد اخذ شده است. در این فیلم شما بازی درخشان برد پیت مشاهده خواهید کرد. میتوان گفت فیلم تاریخی تروی از بهترین فیلم های برد پیت است. دیانه کروگر، برایان کاکس، شان بین، برندن گلیسون، پیت، اریک بانا، اورلاندو بلوم در این فیلم به ایفای نقش خود پرداخته اند.
داستان فیلم: داستان از این قرار است که هلن را پاریسی ها می دزدند و به شهر تروآ می برند و طبق قرار داد تمامی نیروهای یونان باستان علیه تروا متحد می شوند و برای حمله به آن شهر حرکت می کنند تا هم آنجا را بگیرند و هم هلن را نجات دهند.

۵. فیلم جرانیمو، یک افسانه آمریکایی (Geronimo، An American Legend)​

Geronimo، An American Legend

  • کارگردان: والتر هیل
  • محصول: ۱۹۹۳ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۶.۵
فیلم “جرانیمو، یک افسانه آمریکایی” بخش از تاریخ آمریکا را روایت می کند. این فیلم نامزد دریافت سه جایزه شد که یکی از آنها جایزه بهترین صدابرداری در آکادمی اسکار بود و در نهایت هم موفق به کسب یک جایزه شد. جین هکمن، رابرت دووال، وس استودی، جیسون پاتریک در این فیلم به ایفای نقش خود پرداخته اند.
داستان فیلم: فیلم “جرانیمو، یک افسانه آمریکایی” روایت یک رئیس آپاچی است که در برابر دولت آمریکا مقاومت مسلحانه کرد.

۶. فیلم آرتور شاه (King Arthur)​

King Arthur

  • کارگردان: آنتوان فوکوآ
  • محصول: ۲۰۰۴ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۶.۳
فیلم آرتور شاه یک اثر تاریخی، اکشن و ماجراجویی است. منتقدان سراسر دنیا در مورد این فیلم نظرات مختلفی داده اند که اکثریت آنها بازتابی مثبت از رخ دادهای نشان داده شده در فیلم آرتور شاه است. جالب است بدانید این فیلم حتی در کشورهای انگلستان، ایرلند و ولز هم مورد انتقاد قرار گرفت.
هنرمندان فیلم شامل ایئون گرافود، مدس میکلسن، استیفن دیلین، استلان اسکارشگورد، ری وینستون، هیو دنسی، تیل شوایگر، دیوید ویلمت، کلایو اوون، کیرا نایتلی هستند.
داستان فیلم: داستان از این قرار است که نبردی بزرگ بین سربازان بریتانیا و روم سر می گیرد و رومی ها، انگلستان را شکست می دهند. تنها چند شوالیه از ارتش انگلستان باقی می مانند آن هم به خاطر شجاعتشان ولی رومی ها شروطی برایشان قائل می شوند و آن شرط این است که…

۷. فیلم آخرین سامورایی (The Last Samurai)​

The Last Samurai

  • کارگردان: ادوارد زوئیک
  • محصول: ۲۰۰۳ آمریکا، ژاپن، نیوزلند
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۷.۸
فیلم آخرین سامورایی در ژانر تاریخی حوادث شورش ساتسوما و اتفاقات سال ۱۸۷۷ میلادی که در ژاپن رخ داده است را بازگو می کند.
این فیلم فروش بالغ بر ۴۵۶ میلیون دلار در گیشه داشته که رقم بسیار بالایی می باشد.
داستان فیلم: افسری امریکایی که از زندگی خودش و کارهایی که انجام داده بی زار است. برای فرار از خودش ماموریتی را جهت مبارزه با سامورایی‌ها قبول می‌کند تا تحت تعلیم آموزش های ارتش ژاپن قرار بگیرد. در این بین طی نبردی میان ارتش ژاپن و سامورایی‌ها، کاپیتان اتان الگرن به اسارت مبارزان بومی ژاپن درمی‌آید و در این بین با فرهنگ، نگرش و نوع زندگی آنها آشنا می شود و…
بهترین سریال های خارجی از نظر imdb

۸. فیلم گلادیاتور (Gladiator)​

Gladiator

  • کارگردان: ریدلی اسکات
  • محصول: ۲۰۰۰ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۸.۵
فیلم گلادیاتور یک شاهکار تاریخی است که مخاطبان بسیاری از هر سنی را به خود اختصاص داده است. در مراسم اسکار در ۱۲ بخش نامزد دریافت جایزه شده است همچنین این فیلم جوایز و افتخارات بسیار دیگری را کسب کرد.
ستارگانی که در این فیلم تاریخی ماندگار هنرنمایی کردند عبارت اند از: راسل کرو، واکین فینیکس، کانی نیلسن، الیور رید، ریچارد هریس، درک جاکوبی.
داستان فیلم: ژنرال ماکسیموس با ارتش روم به آخرین دسته بربرها غلبه می کند و آنها را شکست می دهد. امپراتور مارکوس آئورلیوس در بستر مرگ، بدون توجه به پسر فریبکارش، کومودوس، از ماکسیموس تقاضا می‌کند تا افسار امور را به‌دست بگیرد و با شکل دادن پارلمان، یک جمهوری مستقل را ایجاد کند. پس از این اتفاق کومودوس پدر را کشته و دستور اعدام ماکسیموس و خانواده او را در اسپانیا صادر می‌کند. ماکسیموس از مرگ فرار می کند اما از بخت بدش…

۹. فیلم اسکندر (Alexander)​

Alexander

  • کارگردان: الیور استون
  • محصول: ۲۰۰۴ آمریکا، آلمان، بریتانیا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۵.۶
کالین فارل بازیگری توانا که نقش اسکندر را بازی می کرد ایفای نقش درخشانی داشته فیلم اسکندر زمان کودکی و آموزش دیدن اسکندر به وسیله ارسطو را به نشان می دهد.
بازیگران فیلم جرد لتو، وال کیلمر، راز دگان، آنتونی هاپکینز، ایان بیتی، استفان فرارا، آنجلینا جولی هستند.
داستان فیلم: فیلم “اسکندر” روایت کننده نبردهای اسکندر با داریوش سوم و نابود ساختن شاهنشاهی هخامنشی که ریشه‌ای طولانی داشت می باشد. همچنین در این فیلم شاهد حملات اسکندر به هند و مرگش خواهید بود.

۱۰. فیلم شاهزاده ایران، شن‌های زمان (Prince of Persia، The Sands of Time)​

فیلم شاهزاده ایران، شن‌های زمان

  • کارگردان: مایک نیوول
  • محصول: ۲۰۱۰ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۵.۴
داستان فیلم شاهزاده ایران که فیلمی در ژانر تاریخی فانتزی است به وسیله جردن مکنر، بوآز یاکین، دوگ میرو و کارلو برنارد نوشته شده است و تهیه‌کنندگی آن بر عهده جری بروکهامیر بود. بازیگران فیلم جیک جیلنهال، جما آرترتون، بن کینگزلی، آلفرد مولینا هستند.
داستان فیلم: تهمینه که شاهدختی ایرانی بود در یک شهر باستانی و زیبا به نام الموت فرمانروایی می کرد ولیعهد امپراطور ایران یعنی توس، با پیشنهاد وزیرش به نام نظام به شهر الموت هجوم می برند.
و شهر را در حالیکه هزار سال مبارزه کرده بود شکست دادند و تصرف کردند. کاهنان الموت قرن‌هاست خنجری را مخفی نگه می‌دارند که هر شخصی به این خنجر اسطوره‌ای دست یابد، می‌تواند زمان را به عقب برگرداند و…

۱۱. فیلم عقاب (The Eagle)​

فیلم عقاب

  • کارگردان: کوین مک دونالد
  • محصول: ۲۰۱۱ آمریکا، انگلستان
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۶.۲
فیلم عقاب یک ژانر تاریخی ماجراجویی دارد که بینندگان زیادی را جلب خود کرد و امتیاز نسبتا خوبی هم گرفت. برخی از بازیگران این فیلم شامل چنینگ تیتوم، جیمی بل، دونالد سدرلاند، مارک استرانگ هستند.

داستان فیلم: فیلم عقاب، ۱۴۰ سال بعد از میلاد مسیح را نشان می دهد. بیست سال است که لژیون نهم امپراتوری رم در کوهستان های اسکاتلند گم شده و فرمانده جوان سپاه رم به نام آکویلا مامور می شود تا لژیون نهم مفقود شده را پیدا کند. او به همراه یک برده با نام اسکا به اسکاتلند می رود و در آنجا اتفاقاتی می افتد و…

۱۲. فیلم شبی با پادشاه (One Night with the King)​

فیلم شبی با پادشاه

  • کارگردان: مایکل سجبل
  • محصول: ۲۰۰۶ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۶.۳
فیلم شبی با پادشاه در ژانر تاریخی درام است که در مورد خشایارشا شاه ایران است. در این فیلم نسبت به تاریخ ما غلو و زیاده روی های بسیاری شده است ولی در کل برای ما ایرانی ها باید جالب باشد که فرهنگ و تمدنی غنی داریم که کشورهای غربی به آن علاقمند هستند و در پی ساخت فیلم هایی در مورد آن هستند.
هنرمندانی که ایفای نقش کرده اند تیفانی دوپونت، جان ریس-دیویس، لوک گاس هستند.
داستان فیلم: خشایارشاه همسرش را بنا به دلایلی از قصر اخراج می کند و دستور می دهد که تمامی دخترهای زیبا از جای جای ایران زمین به قصر بیایند تا یکی از دختران شایسته را انتخاب کند. از میان این دختران، استر انتخاب می شود سپس وزیر شاه دسیسه ای برای یهودیان می چیند و اتفاقات عجیبی می افتد.

۱۳. فیلم سقوط امپراطوری رم (The Fall of the Roman Empire)​

فیلم سقوط امپراطوری رم

  • کارگردان: آنتونی مان
  • محصول: ۱۹۶۴ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۶.۷
فیلم سقوط امپراطوری رم ژانر تاریخی، جنگی دارد. این فیلم نامزد ۳ جایزه بین المللی مانند نامزد جایزه اسکار را در کارنامه خود دارد و برنده جایزه بهترین موسیقی متن، فستیوال گلدن گلوب شده است. ستارگانی که در این فیلم به هنرنمایی پرداخت اند عبارت اند از: سوفیا لورن، استیون بوید، الک گینس، جیمز نویل میسون.
داستان فیلم: مرگ مارکوس اورلیوس سبب ایجاد بحران بر سرِ جانشینی می شود و در این میان پسر امپراتور متوفی، کومودوس، نشان می دهد که حاضر نیست به هیچ قیمتی امپراتوری روم را از دست بدهد.

۱۴. فیلم جاودانه‌ها Immortals)‎)​

فیلم جاودانه‌ها

  • کارگردان: تارسم سینگ
  • محصول: ۲۰۱۱ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۶
فیلم جاودانه ها با ژانر تاریخی، اکشن، ماجراجویی از بهترین فیلم های اکشن تاریخی آمریکایی محسوب می شود.
از نظر منتقدین این فیلم مورد هجوم بسیاری قرار گرفت اما با این حال در جلب نظر مخاطبان بسیار موفق ظاهر شد و فروش خوبی را در گیشه به خودش اختصاص داد.
هنری کاویل، استیون درف، لوک ایوانز، ایزابل لوکاس، کلان لاتز، فریدا پینتو، میکی رورک، جان هرت، جوزف مورگان از بازیگران این فیلم هستند.
داستان فیلم: داستان فیلم اینگونه است که قبل از وجود انسان و حیوان، فناناپذیران در بهشت با یکدیگر به جنگ می پردازند پس از جنگ آنهایی که پیروز شده اند خود را خدا مینامند و آنها که شکست خورده اند در زیر کوه تارتاروس زندانی میشوند و …

۱۵. بن هور (Ben-Hur)​

بن هور

  • کارگردان: تیمور بکمامبتوف
  • محصول: ۲۰۱۶ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۵.۷
فیلم بن هور با ژانر تاریخی بازسازی شده فیلمی با همین نام در سال ۱۹۵۹ است و داستان در مورد یک نجیب زاده یهودی به نام یهودا بن هور و برادر خوانده رومی وی مسالا است که با هم بسیار دوست هستند.
جک هیوستون، مورگان فریمن، توبی کبل، نازنین بنیادی، رودریگو سانتورو بازیگران فیلم هستند.
داستان فیلم: مسالا در ارتش روم ثبت نام می‌کند و در نبردهای امپراتوری روم در آلمان می‌جنگد که اتفاقات عجیبی رخ می دهد …

۱۶. فیلم سیزدهمین سلحشور (The 13th Warrior)​

فیلم سیزدهمین سلحشور

  • کارگردان: جان مک‌تیرنان
  • محصول: ۱۹۹۹ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۶.۶
فیلم سیزدهمین سلحشور در ژانر تاریخی می باشد موضوع فیلم در سال ۹۲۲ میلادی را نشان می دهد.
آنتونیو باندراس، دایان ونورا، دنیس استورهوی، ولادیمیر کولیچ، عمر شریف، ریچارد برمر در این فیلم بازی می کنند.
داستان فیلم: احمد بن فضلان عرب عاشق زنی می‌شود که این عشق برای وی ممنوعه است. بنابراین او را به شمال که وحشی و بدوی است تبعید می کنند. سپس گروه احمد با وایکینگ‌ها روبه رو می‌شوند، با آنان رابطه‌ای دوستانه برقرار می‌کنند و…

۱۷. فیلم آخرین بازمانده موهیکان‌ها (The last of the Mohicans)​

فیلم آخرین بازمانده موهیکان‌ها

  • کارگردان: مایکل مان
  • محصول: ۱۹۹۲ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۷.۷
فیلم آخرین بازمانده موهیکان ها یک فیلم در ژانر تاریخی و هیجان انگیز است که سال ۱۷۵۷ زمان جنگ را نشان می دهد در آن زمان فرانسوی های با انگلستان در خاک کشور آمریکا در جنگ بودند. برخی از هنرمندان فیلم دنیل دی لوییس، مادلین استوو هستند.
داستان فیلم: ناتانیل ناخواسته و اتفاقی به همراه پدر و برادرش از تبار سرخ پوست‌های قبیله‌ی موهیکان، جان دختران یک مقام بلند پایه‌ی انگلیسی را نجات می‌دهند و برای همین پای آنها هم به جنگ باز می شود و به نبرد میان انگلیسی‌ها و فرانسوی ها شرکت می کنند. در این میان ناتانیل عاشق کورا یکی از دختران نجات‌یافته‌ی انگلیسی می شود و…

۱۸. فیلم های تاریخی: اسپارتاکوس (Spartacus)​

فیلم تاریخی اسپارتاکوس

  • کارگردان: استنلی کوبریک
  • محصول: ۱۹۶۰ آمریکا
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۷.۹
فیلم اسپارتاکوس از بهترین فیلم های تاریخی آمریکایی است یک فیلم تاریخی، هیجان انگیز و عاشقانه که شما را جذب خود می کند. بازیگران این فیلم تاریخی کرک داگلاس، جین سیمونز، لارنس اولیویه، تونی کرتیس هستند.
داستان فیلم: اسپارتاکوس می خواهد گلادیاتور شود و به رم می رود حالا باید آموزش ببیند تا بتواند مبارزه کند در این میان شورشی در می گیرد که اکثر گلادیاتورها در آن شرکت می کنند تا ظلم را از ریشه بر دارند.

۱۹. فیلم گذرگاه (The Crossing)​

فیلم گذرگاه (The Crossing)

  • کارگردان: جان وو
  • محصول: ۲۰۱۴ آمریکا و چین
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۶.۱
فیلم گذرگاه یک فیلم تاریخی، عاشقانه است. این فیلم توانست نامزد دریافت پانزده جایزه در جشنواره بین المللی شود. بازیگران فیلم شامل جان زئی، تاکشی کانشیرو، سونگ هه کیو، ماسامی ناساگاوا، خوانگ شیائومینگ هستند.
داستان فیلم: اواسط انقلاب بزرگ چین در سال ۱۹۴۰ بسیاری از زوج ها برای نجات جانشان و فرار از شرایط سخت زندگی در چین، به جزیره تایوان فرار می کردند. تا اینکه در سال ۱۹۴۹، فاجعه غرق شدن یک کشتی مسافربری و مرگ بیش از ۱۵۰۰ خدمه و مسافر، همه مردم را وحشت زده کرد و….

۲۰. فیلم شیر در زمستان (The Lion in Winter)​

فیلم شیر در زمستان (The Lion in Winter)

  • کارگردان: آندری کونچالوفسکی
  • محصول: ۲۰۰۳ آمریکا و انگلیس
  • امتیاز IMDB دریافت شده (از ۱۰ نمره): ۷
فیلم شیر در زمستان یک اثر تاریخی مذهبی درام است که با حضور در جشنواره های تلویزیونی مانند امی و گلدن گلوب، موفق به دریافت نامزد ۲۸ جایزه شود. همچنین این فیلم نسخه بازسازی شده فیلم کلاسیک شیر در زمستان ۱۹۶۸ است. گلن کلوز، جان لایت، پاتریک استوارت در این فیلم تاریخی بازی کرده اند.
داستان فیلم: پادشاه هنری دوم در کریسمس ۱۱۸۳ با النور آکویتاین ملاقات می کند تا یکی از پسرانش را به عنوان جانشین خود انتخاب نماید و…
 

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
13

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین