رمانیک | نویسندگی آنلاین و انتشارات مجازی

چگونه نویسنده شویم؟

چگونه نویسنده شویم؟ قطعا این پرسش در دسته ی آنهایی واقع است که بارها به ذهن علاقه مندان به قلم کشاندن خطور کرده است؛ ممکن است بگویید برای آغاز نوشتن حضور ایده ای نسبتا بکر و استعدادی واقع به پشتش کفایت می‌‌کند. اما لطفا دست نگه دارید! حقیقتا تمام ماجرا اینطور ساده نیست! بگذارید واضح تر بگویم…
برای شروع یک حرفه صرفا ابزار کار را در اختیار داشتن به دنبال چاشنی استعداد باطنی در معنای توانمندی، کفایت نمی کند. قطع بر یقین پا گذاشتن به دنیای یک فعالیت جدید و گسترده، نیازمند آموزشات ابتدایی و اندک آموخته ای در زمینه مورد نظر است و مابقی تجارب به واسطه ی کمر ب کار مدنظر بستن حاصل خواهند شد؛ منتهی آموزشات ابتدایی جهت شروع از لازمه های حائز اهمیت اند.
در این تاپیک بنده قصد دارم تعدادی از ابتدایی ترین نکاتی را که یک نویسنده ی تازه کار جهت نگاشتن رمان، داستان، مقاله، جستار و… نیازمند ب دانستنشان می‌‌باشد، قرار بدم. با آرزوی مفید واقع شدن عرایض بنده.💜📚

*_رابطۀ شما با زبان چگونه است؟_*

زبان خانۀ هستی است.
-مارتین هایدگر

اغلب ما خیال می‌کنیم که زبان فارسی را بلدیم؛ اما این کافی نیست. برای خوب نوشتن لازم است که به یادگیری زبان نگاه جدی‌تری داشته باشیم.

فرقی نمی‌کند که به چه زبانی می‌نویسیم، برای نوشتن به هر زبانی باید صورت‌های گفتاری و نوشتاری آن زبان را به‌خوبی بشناسیم. هر چقدر به ساختار زبانی که به آن می‌نویسیم مسلط‌تر باشیم شکل دادن به چیزهایی که در ذهن داریم راحت‌تر خواهد بود.

به زبان ایمان داشته باش -شخصیت‌ها از پی‌ات خواهند آمد و طرح و پی‌رنگ سرانجام پدیدار خواهد شد.
-کالوم مک‌کن

 

لینک نمایه نویسنده موضوع: sirius 

برای خواندن ادامه آموزش وارد لینک زیر شوید.

چگونه نویسنده شویم؟ 

 

 

 


نظر دادن

اون پشت توی انجمن رمانیک کلی آدم فعال دنبال اهداف نویسندگیشون در حال فعالیت هستن!
!تو هم میتونی به جمعشون ملحق شی و بهترین خودت رو بسازی!