. . .

خبر گوشی رول‌شونده سامسونگ سال ۲۰۲۵ از راه می‌رسد؟

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
178
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


رندر گوشی سامسونگ با نمایشگر رول شونده

طبق شایعه‌ای جدید، سامسونگ تصمیم دارد اولین گوشی هوشمند مجهز به نمایشگر رول‌شونده‌ی خود را سال ۲۰۲۵ روانه‌ی بازار کند.

افشاگر نام‌آشنا، Revegnus با انتشار پستی در ایکس(توییتر سابق) ادعا کرد سامسونگ تا سال ۲۰۲۵ تولید انبوه گوشی‌ مجهز به نمایشگر رول‌شونده را آغاز خواهد کرد و بدین‌ترتیب زمینه را برای تغییرات بزرگ در طراحی و عملکرد این محصولات فراهم می‌کند. گوشی‌های هوشمند آینده از فناوری پیشرفته‌ی دوربین زیر نمایشگر و سبک کاملاً بدون‌حاشیه بهره خواهند برد.
سامسونگ در طی سال‌های گذشته از نمونه‌های اولیه‌ی نمایشگر رول‌شونده، تبلت‌ تاشو و محصولات جالبی مثل Flex G و Flex S رونمایی کرد. اگر نگاهی به سابقه‌ی غول فناوری اهل کره‌ی جنوبی داشته باشیم، با معرفی گلکسی زد فولد ۵ و گلکسی زد فلیپ ۵ اکنون پنجمین نسل گوشی‌ تاشو این شرکت روانه‌ی بازار شده پس رو آوردن آن به عرضه‌ی گوشی مجهز به نمایشگر رول‌شونده، چندان تعجب‌آور نیست.
سامسونگ در رویداد SID 2023 ایالات‌متحده، پنل OLED رول‌شونده‌ای با ابعاد ۱۲٫۴ اینچ به‌نمایش گذاشت. ابعاد این پنل درحال فشرده ۴۹ میلی‌متر و درحالت بازشده ۲۵۴٫۴ میلی‌متر است. به‌ عبارت دیگر ابعاد این صفحه‌نمایش حدود پنج برابر افزایش می‌یابد که واقعاً جذاب به‌نظر می‌رسد.
ازطرفی بسیاری از کاربران همچنان درانتظار گوشی‌های هوشمند کاملاً بدون‌حاشیه هستند. پیش‌از این گزارش شد سامسونگ با همکاری ال‌جی و اپل قصد دارد نمایشگرهای کاملاً بدون‌ حاشیه تولید کند. دستیابی به این فناوری، تجربه‌ی بصری همه‌جانبه و یکپارچه‌تری برای کاربر گوشی سامسونگ و آیفون اپل به‌ارمغان خواهد آورد.

اپل همچنین پتنتی ثبت کرده که مربوط به دستگاه مجهز به نمایشگر رول‌شونده است. انتظار می‌رود این طرح در محصولاتی مثل آیفون، آیپد و مک بوک اپل مورد استفاده قرار گیرد. طبق برخی گزارش‌ها، این شرکت قصد دارد مک بوک مجهز به نمایشگر تاشو را تا سال ۲۰۲۶ روانه‌ی بازار کند.
دستیابی به اهداف بلندپروازانه‌ در صنعت نمایشگرهای رول‌شونده، مستلزم پیشرفت‌های بزرگ در این حوزه است. ازطرفی سامسونگ دیسپلی و ال جی دیسپلی از مدتی قبل در تلاش هستند تا فناوری‌هایی مثل دوربین زیر نمایشگر (UPC) را بهبود دهند.
قطعاً قیمت گوشی سامسونگ با نمایشگر رول‌شونده می‌تواند مهم‌ترین عاملی باشد که بسیاری از کاربران را از خرید این محصول منصرف می‌کند. درحال حاضر قیمت گوشی‌های تاشو این شرکت نسبت‌به گوشی‌های استاندارد خیلی بیشتر است و همین عامل باعث شده جامعه‌ی کاربران محصولاتی مثل گلکسی زد فولد بسیار محدود باشد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین