. . .

آموزش گام ساده برای نوشتن یک کتاب و آموزش نویسندگی کتاب برای مبتدی‌ها

تالار مطالب آموزش نویسندگی

ArMMaN

مدیرتالاراموزش‌نویسندگی
پرسنل مدیریت
مدیر
تیم تبلیغات
بازرس
نام هنری
ArMaN
مدیر
مدیریت تالار نویسندگی
شناسه کاربر
7684
تاریخ ثبت‌نام
2024-02-03
آخرین بازدید
موضوعات
7
نوشته‌ها
82
پسندها
119
امتیازها
88
سن
19
محل سکونت
شهرکرد

  • #1
مندان به نویسندگی ارائه کرده است. که در آن ۱۰ گام ساده برای نوشتن یک کتاب را بیان می کند.

سرفصل‌های اصلی مقاله ۱۰ گام ساده برای نوشتن یک کتاب عبارتند از:

  • ۱۰ گام ساده برای نوشتن یک کتاب
  • چگونه نویسندگی را شروع کنیم؟
  • اصول نوشتن کتاب
  • دلیل این که اکثر افراد کتاب‌های خود را تمام نمی‌کنند
  • ۱۰ نکته دیگر از اصول نوشتن کتاب

۱۰ گام ساده برای نوشتن یک کتاب​

به عنوان نویسنده پنج کتاب پرفروش، می‌توانم بدون تردید به شما بگویم که سخت‌ترین بخش از کار یک نویسنده، نشستن برای انجام این کار است، به رغم آنچه که شما فکر می‌کنید کتاب‌ها خودشان را نمینویسند! شما باید تمام چیزی که هستید را در ایجاد یک بخش مهم از کار سرمایه‌گذاری کنید.

من سال‌ها رویای یک نویسنده حرفه‌ای بودن را داشتم. من اعتقاد داشتم که چیزهای مهمی برای گفتن دارم که جهان نیاز به شنیدن دارد اما هنگامی که من به آنچه که واقعا برای تبدیل شدن به یک نویسنده تصور می‌شود نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که روند پیشرفت چقدر متفاوت از انتظارات من بود.

شروع فقط نشستن برای نوشتن یک کتاب نیست. این کار چندان ساده نیست. شما یک جمله را بنویسید، سپس یک پاراگراف، بعد شاید اگر خوش‌شانس باشید، یک فصل کامل. نوشتن به نحو مناسبی در بخش‌های کوچک اتفاق می‌افتد و شروع می‌شود.

راهکار شما پیچیده نیست. در یک زمان یک گام برمی‌دارید و سپس گام‌های دیگر را. هنگامی که به کتاب‌هایی که نوشته‌ام نگاه می‌کنم، می‌توانم بفهمم همانطور که من قبلا تصور می‌کردم، روشی که این کتاب‌ها نوشته شده‌اند، روش مسحورکننده‌ای نیست.

نوشتن آسان است. همه چیزهایی که باید انجام دهید این است که کلمات اشتباه را حذف کنید.
“مارک تواین”
 

ArMMaN

مدیرتالاراموزش‌نویسندگی
پرسنل مدیریت
مدیر
تیم تبلیغات
بازرس
نام هنری
ArMaN
مدیر
مدیریت تالار نویسندگی
شناسه کاربر
7684
تاریخ ثبت‌نام
2024-02-03
آخرین بازدید
موضوعات
7
نوشته‌ها
82
پسندها
119
امتیازها
88
سن
19
محل سکونت
شهرکرد

  • #2

چگونه نویسندگی را شروع کنیم؟​

در این مقاله، ۱۰ گام ساده برای نوشتن یک کتاب و مراحل اساسی را که برای نوشتن یک کتاب نیاز دارید به شما آموزش می‌دهم. من به سختی کار کرده‌ام تا این مطلب قابل هضم و فوق‌العاده عملی باشد، پس می‌توانید شروع به پیشرفت کنید.
اگر شما رویای نویسنده یک کتاب پرفروش مانند من را دارید و به دنبال یک طرح ساختاریافته در فرایند نوشتن هستید که راهنمای‌تان باشد، فرصت ویژه‌ای را برای شما در پایان این مقاله دارم.

اما ابتدا اجازه دهید به این سوال پاسخ دهیم که برای نوشتن یک کتاب چه باید کرد؟ این کار در سه مرحله اتفاق می‌افتد:

شروع: شما باید شروع به نوشتن کنید. این به نظر واضح می‌رسد اما ممکن است گام نادیده گرفته شده در این روند باشد. برای اولین‌بار تصمیم بگیرید که چه چیزی می‌خواهید بنویسید و چطور می‌خواهید آن را بنویسید.

با انگیزه ماندن: هنگامی که شروع به نوشتن کنید، با شک و تردید و دستپاچگی و صدها دشمن دیگر مواجه خواهید شد. برنامه‌ریزی برای جلوگیری از این موانع، تضمین می‌کند که هنگام بروز این مشکلات تسلیم نخواهید شد.

پایان دادن: هیچ‌کس به کتاب نیمه تمام شما اهمیتی نمی‌دهد. ما می‌خواهیم آنچه که در واقع به اتمام رسانده‌اید را بخوانیم، بدین معنی که مهم نیست چه باشد، چیزی که از شما یک نویسنده می‌سازد توانایی شماست نه شروع یک پروژه، بلکه تکمیل آن است.

در ادامه ۱۰ گام ساده برای نوشتن یک کتاب ساده خواهد آمد که در هر یک از این سه مرحله اصلی قرار دارند، به علاوه ۱۰ راهنمایی اضافی که امیدوارم به شما کمک کنند تا کتابی را که رویای نوشتنش را دارید به اتمام برسانید.
 

ArMMaN

مدیرتالاراموزش‌نویسندگی
پرسنل مدیریت
مدیر
تیم تبلیغات
بازرس
نام هنری
ArMaN
مدیر
مدیریت تالار نویسندگی
شناسه کاربر
7684
تاریخ ثبت‌نام
2024-02-03
آخرین بازدید
موضوعات
7
نوشته‌ها
82
پسندها
119
امتیازها
88
سن
19
محل سکونت
شهرکرد

  • #3
اصول نوشتن کتاب
مرحله ۱: شروع به کار: همه ما باید از جایی شروع کنیم. در نوشتن یک کتاب، فاز اول شامل چهار بخش است:
تصمیم بگیرید که کتاب در مورد چه چیزی است؟
استدلال کتاب خود را در یک جمله بنویسید، سپس آن را به یک پاراگراف و سپس به یک طرح یک صفحه ای گسترش دهید. پس از آن، یک فهرست بنویسید تا شما را در هنگام نوشتن راهنمایی کند، سپس هر فصل را به چند قسمت تقسیم کنید. به آغاز، میانه و پایان کتاب خود فکر کنید. با این کار هر چیزی پیچیدگی خود را از دست خواهد داد.

هدف شمارش کلمه روزانه را آغاز کنید
جان گریشهام کار نوشتن خود را به عنوان وکیل و پدر جدید آغاز کرد (به عبارت دیگر او واقعا پرمشغله بود). با این وجود، هر روز صبح یک یا دو ساعت زودتر بیدار شد و روزانه یک صفحه نوشت. پس از چند سال، او یک رمان داشت. یک صفحه در روز فقط حدود ۳۰۰ کلمه است. شما نیازی به زیاد نوشتن ندارید؛ شما فقط نیاز دارید که غالب اوقات بنویسید. تنظیم یک هدف روزانه شما را به هدف می‌رساند. آن را کوچک و قابل اجرا کنید تا بتوانید هر روز به هدف خود برسید و شروع به حرکت کنید.

یک زمان برای کار روزانه بر روی کتاب خود تنظیم کنید
سازگاری خلاقیت را آسان‌تر می‌کند. شما باید یک مهلت روزانه برای انجام کار خود داشته باشید (این بدین معنی است که شما نوشتن کتاب را کامل خواهید کرد). اگر خواستید، یک روز را آزاد کنید، اما برنامه را پیش از زمانش انجام دهید. هرگز اجازه ندهید مهلت تمام شود؛ به خودتان اجازه ندهید که به راحتی قلاب را رها کنید. تعیین یک مهلت روزانه و زمان نوشتن منظم، تضمین خواهد کرد که فکر نکنید که چه وقت باید بنویسید. وقتی زمان نوشتن است، زمان نوشتن است!
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 0, کاربران: 0, مهمان‌ها: 0)

بالا پایین