. . .

آموزش آموزش گام به گام زبان فرانسه

تالار بقیه زبان ها

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #1
مرحله اول 1
یادگیری حروف الفبا و تلفظ آنهااااا
Dictionary
الفبای زبان فرانسه

الفبای زبان فرانسه کاملا مشابه الفبای انگلیسی است. پس یادگیری آن برای شما اصلا مشکل نخواهد بود. حتی ترتیب حروف در الفبای فرانسه هم با انگلیسی مشابه است. تنها تفاوت در نحوه ادا کردن حروف در الفباست. جدول زیر حروف الفبای زبان فرانسه را به شما نشان می دهد. فایل صوتی زیر به شما در تلفظ حروف الفبای زبان فرانسه کمک می کند:

پخش‌کننده صوت

تلفظ حروف در زبان فرانسه

تلفظ حروف و کلمات در زبان فرانسه در ابتدا برای همه زبان آموزان پیچیده است. برای درک بهتر تلفظ در این زبان باید به تفاوت ساختاری آن با فارسی دقت کنید. در زبان تقریبا تمام حروف به طور مستقیم به یک صدا تبدیل می شوند. حروف بی صدا به جز در مواردی معدود (مانند “و” در واژه خواهر) وجود ندارند.

تلفظ در زبان فرانسه در شکل اولیه از دو جهت با فارسی متفاوت است. اول اینکه ترکیبی از حروف در زبان فرانسه می توانند صدایی متفاوت را ایجاد کنند. احتمالا با در زبان انگلیسی هم تا حدی با این موضوع برخورد کرده اید مثلا ترکیب S+H صدای “ش” را در انگلیسی می سازد. ما معادلی برای این موضوع در فارسی نداریم. در زبان فرانسه ساختن این ترکیب های به مراتب پیچیده تر و رایج تر است. چند حرف می توانند به شکل های مختلف با هم ترکیب شوند و یک صدا را بسازند. پس در طور یادگیری تلفظ زبان فرانسه باید ساختار فارسی را برای یادگیری تلفظ فراموش کنید.

تفاوت دوم زبان فارسی و فرانسه در بی صدا بودن برخی حروف است. زبان فرانسه قواعد متفاوتی برای عدم تلفظ حروف دارد. این قواعد به هیچ عنوان غیر قابل درک نیستند. همانطور که نهایتا شما با این موضوع کنار آمده اید که حرف e در انتها کلمات انگلیسی خوانده نمی شود (مثلا bike را بایک می خوانیم نه بایکه) با قواعد تلفظ زبان فرانسه هم کنار خواهید آمد.

جدول تلفظ حروف

در جدول های پایین به برخی از قواعد اصلی و پایه در تلفظ زبان فرانسه می پردازیم. توجه داشته باشید که در این سطح از شما انتظار نمی رود که این قواعد را کاملا یاد بگیرید. (در طول درس های اولیه ما برای همه کلمات و جملات تلفظ آنها را آماده کرده ایم.) اما نیاز است به درک درستی از ساختار تلفظ در زبان فرانسه برسید.

IPA یا فونتیک حروف به شکلی از استاندارد از آوانویسی گفته می شود. سعی می کنیم در درس های اول آوانویسی واژه ها را در کنار آنها داشته باشیم تا بتوانید صداهای آنها را بهتر درک کنید. سعی کنید خودتان را در جدول با آوا نویسی ها آشنا کنید.

نکته: صداهای معادل شده در قسمت تلفظ حروف معادل های نزدیک به آن صدا هستند. توجه داشته باشید که در زبان فرانسه تقریبا تمام حروف صدادار (و بخشی از حروف بی صدا) به صورت متفاوتی از فارسی تلفظ می شوند. پس اگر می خواهید لهجه غلیظ فارسی نداشته باشید باید با تلفظ به صدایی که می شنوید برسید.



حروف و ترکیب حروف صدا دار

IPA نحوه تلفظکلمات مثال

حروف/ ترکیب حروف سازنده این صدا



ای
vie , midi , lit , riz

i, y

[y]

او

rue , jus , tissu , usine

u

[e]

اِ

blé , nez , cahier , pied

é, et, در پایان کلمه er و ez

[ø]

اُ

jeu , yeux , queue , bleu

eu

[ɛ]

تفریبا اِ کشیده

lait , aile , balai , reine

e, è, ê, ai, ei, ais

[œ]

بین اُ و اِ

sœur , œuf , fleur , beurre

œu, eu

[a]

آ

chat , ami , papa , salade

a, à, â

[ɑ]

آ کشیده تر

bas , âne , grâce , château

a, â



او

loup , cou , caillou , outil

ou

[o]

بین اُ و او

eau , dos , escargot , hôtel

o, ô

[ɔ]

آ کوتاه تا حدی به سمت اُ

sol , pomme , cloche , horloge

o

[ə]

بین اَ و اِ

fenêtre , genou , cheval , cerise

e



حروف شبه صدادار فرانسویIPAنحوه تلفظکلمات مثالحروف/ ترکیب حروف سازنده این صدا[w]مشابه واو در زبان عربی fois , oui , Louisoi, ou[ɥ]واو عربی + ای lui , suisse ui[j]مشابه حرف بی صدای “ی” oreille , Mireille ill, y



صداهای تو دماغی

صداهای تو دماغی زبان فرانسه صداهایی هستند که در فارسی هیچ معادلی ندارند. ممکن است شما در زمان غرغر کردن یا ادا درآوردن و مسخره بازی صداهای مشابهی را درآورده باشید اما در زبان فرانسه این صداها بخشی از ساختار تلفظ زبان را ساخته اند. این صداها مشابه صداهای قبلی گفته شده هستند اما تو دماغی تلفظ می شوند. گاهی انتهای این صداها تا حدی به سمت صدای نون می رود.



صداهای تو دماغی زبان فرانسهIPAنحوه تلفظکلمات مثالحروف/ ترکیب حروف سازنده این صدا[ã]آ تو دماغی gant , banc , dent en, em, an, am, aon, aen[ɛ̃]اِ تو دماغی pain , vin , linge in, im, yn, ym, ain, aim, ein, eim, un, um,
en, eng, oin, oing, oint, ien, yen, éen[œ̃]بین اُ و اِ تو دماغیbrun , lundi , parfum un[õ]بین اُ و او تو دماغیrond , ongle , front on, om



حروف بی صدای فرانسویex + صداداراِگز examen , exercice ex + بی صدااِکس exceptionne expression ch (برای کلمات با ریشه لاتین)ش architecte , archives c (برای کلمات با ریشه یونانی)ک orchestre , archéologie ti + vowel (éبه جز )سی démocratie nation c + e, i, y; or çس cent , ceinture , maçon c + a, o, uک caillou , car , cube g + e, i, yژ genou , gingembre g + a, o, u gomme , ganglionthت maths , thème , thym jژ jambe , jus , jeune qu, q آخر کلمات que , quoi , grecque hساکت haricot , herbe , hasard صدادار + s + صدادارز rose , falaise , casino x + صدادار ز six ans , beaux arts پایان کلمه x س six , dix , soixante (فقط همین 3 کلمه!)

نکته 1: زبان فرانسه حروف ناخوانده زیادی دارد. تقریبا تمام حروف بی صدا در آخر کلمات به جز حروف C, R, F و L تلفظ نمی شوند.

نکته 2: فرانسوی ها کلمات را در جمله هم به صورت به هم چسیده می خوانند پس ممکن است حرف آخر یک کلمه با حرف اول کلمه بعد ترکیب شود و تا حدی متفاوت تلفظ شود.[/HELP]
 

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #2
زبان فرانسوی:
مرحله دوم:

– جنسیت اسامی در زبان فرانسه


  • در مورد موجودات زنده ای که دارای جنسیت هستند در بیشتر موارد جنسیت گرامری آنها از جنسیت طبیعی آنها تبعیت می کند. یعنی افراد و حیوانات نر تقریبا همیشه اسم مذکر دارند.
  • در مورد اسامی که به اشیا یا مفاهیم انتزاعی اشاره می کند جنسیت معمولا با توجه به حروف آخر اسامی مشخص می شود. این قواعد تا حدی برای سطح ابتدایی پیچیده هستند ولی در اینجا تا حدی ساده به آنها اشاره می کنیم.
  • حالت جمع اسامی فاقد جنسیت است. یعنی حالت جمع اسامی مذکر و مونث تفاوتی با هم ندارد.

روشهای شناسایی جنسیت اسامی

ساده ترین روش برای شناسایی جنسیت اسامی توجه به حروف تعریف آن است. حروف تعریف تا حد زیادی می توانند به شما در تشخیص جنسیت اسامی کمک کنند. در زبان فرانسه یک اسم با توجه به جنسیت یا شرایطش می تواند 4 حالت متفاوت از حروف تعریف معرفه را داشته باشد:
  • برای اسامی مذکری که با حروف بیصدا شروع می شوند از حرف تعریف “le” استفاده می شود.
  • برای اسامی مونثی که با حروف بیصدا شروع می شوند از حرف تعریف “la” استفاده می شود.
  • برای اسامی مذکر یا مونثی که با حروف صدادار شروع می شوند از حرف تعریف “‘l” استفاده می شود.
  • برای همه اسامی جمع از حرف تعریف “les” استفاده می شود.
جدول زیر به صورت خلاصه همین موضوع را نشان میدهد:
مذکرمونثپیش از حرف صدادارجمع
🔊
le lit

/lə li/
تخت
🔊
la pomme

/la pɔm/
سیب
🔊
l’oiseau

/lwazo/
پرنده
🔊
lesgants

/le ɡɑ̃/
دستکش ها
نکته 1: اگر اسامی جمع با حروف صدادار شروع شوند باز هم از les استفاده می کنیم. به مثال زیر توجه کنید:
🔊
l’oiseau (پرنده)
🔊
les oiseaux (پرنده ها)
نکته 2: برای اسامی که با حروف صدادار شروع می شوند نمی توان از حرف تعریف معرفه برای تشخیص جنسیت استفاده کرد. (معمولا در لغت نامه هم جنسیت این اسامی را کنار آنها می نویسند)

چطور جنسیت اسامی فرانسوی را یادبگیریم؟

در طول زمان تا حدی با قواعد شناسایی جنسیت اسامی در زبان فرانسه آشنا خواهید شد. اما در سطح ابتدایی هر زمان اسمی را یاد میگیرید جنسیت آن را هم یاد بگیرید. در مورد اسامی که حروف صدادار شروع می شوند جنسیت آنها در کنار اسم نوشته می شود. در ضمن همیشه می توانید از لغت نامه هم برای این کار کمک بگیرید.

تمرین: جنسیت اسامی زیر را شناسایی کنید:

le cheval
la colombe
des filles
la maison
le bruit
 

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #3
زبان فرانسوی:

مرحله سوم:

ضمایر شخصی در زبان فرانسه

ساختار ضمایر شخصی در زبان فرانسه تا حد زیادی مشابه فارسی است و تا حد بیشتری به انگلیسی شباهت دارد پس یادگیری آن بسیار ساده خواهد بود. ضمایر شخصی زبان فرانسه با توجه به اول، دوم یا سوم شخص بودن و مفرد و جمع بودن از هم تفکیک می شوند. البته تنها برای ضمایر سوم شخص جنسیت هم در ضمایر تاثیر گذار است.
نکته: ضمایر معرفی شده در این بخش ضمایر شخصی فاعلی هستند. در درسهای آینده در مورد ضمایر شخصی دیگر صحبت می کنیم.

جدول ضمایر شخصی

مفردجمع
فرانسهتلفظفارسیفرانسهتلفظفارسی
اول شخص
🔊
je
/ʒə/من
🔊
nous
/nu/ما
دوم شخص
🔊
tu
/ty/تو (دوستانه)
🔊
vous
/vu/شما (تو محترمانه)
سوم شخص
🔊
il
🔊
elle
🔊
on
/il/
/ɛl/
/ɔ̃/
او، آن (مذکر)
او، آن (مونث)
یک، یکی، چیزی، کسی
🔊
ils
🔊
elles
/il/
/ɛl/
آنها (مذکر)
آنها (مونث)

نکات مرتبط با ضمایر

  • ضمایر il و elle زمانی که برای اشیاء استفاده شوند در واقع معنای “این” یا “آن” می دهند. توجه داشته باشید که در زبان فرانسه برای هر اسم مذکر یا مونث (بدون توجه به اینکه جنسیت طبیعی آن چیست) باید از ضمیر مناسب استفاده کرد.
  • اگر بخوانید به چند فرد یا چیز مونث اشاره کنید از ضمیر elles استفاده می کنید برای افراد یا چیزهای مذکر هم به همین صورت از ضمیر ils استفاده می کنید. اگر به مجموعه ای از افراد یا چیزهای مذکر و مونث اشاره می کردید از ilsاستفاده می کنید.
  • مانند زبان فارسی در فرانسه هم برای اشاره محترمانه به دوم شخص از حالت جمع آن استفاده می شود.
  • در صورتی که ضمیر je یا tu پیش از واژه ای که با حروف صدادار شروع می شود قرار بگیرند به صورت j’ و t’ کوتاه می شوند.
  • ضمیر on در واقع یک ضمیر نکره است. تا حدی شبیه استفاده ای که ما از واژه “یارو”، “طرف” می کنیم است، البته این ضمیر معادل دقیقی در فارسی یا انگلیسی ندارد. اما بعدا با کاربرد آن بیشتر آشنا خواهید شد.
 

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #4
زبان فرانسوی:
مرحله چهارم:
مثل بیشتر زبان های اروپایی در زبان فرانسه نیز فعل بودن (être) یک فعل کاملا بی قاعده است. این بدان معناست که شما باید نحوه صرف شدن آن را برای حالت ها و ضمایر مختلف یاد بگیرید. در درس قبل با ضمایر شخصی زبان فرانسه آشنا شدیم. حالا سعی می کنیم فعل بودن را برای هر یک از این ضمایر صرف کنیم. جدول زیر نحوه صرف این فعل را به شما نشان می دهد:


فعل être یکی از پرکاربرد ترین افعال زبان فرانسه است پس نحوه صرف آن را به خوبی یاد بگیرید. از طریق استفاده از این فعل می توانید جملات ساده ای بسازید و خود را معرفی کنید:

🔊
Je suis Mahshid.

(من مهشید هستم.)
Vous êtes Tom.
(تو تام هستی.)
Il est Reza.
(او رضا است.)
🔊
Elle est Paria.

(او پریا است.)

صحبت کردن در مورد شغل ها

برای تمرین بیشتر فعل بودن سعی می کنیم به شغل افراد اشاره کنیم. اشاره کردن به شغل افراد در زبان فرانسه تا حد زیادی مشابه فارسی است. در فارسی ما جمله را به صورت “من یک … هستم.” می سازیم. برای مثال “من یک معلم هستم.”، “تو یک راننده هستی” و به همین صورت. معادل “یک” در زبان فرانسه واژه “un(e)” است. حرف “e” به این دلیل داخل پرانتز قرار گرفته که تنها برای اسامی مونث استفاده می شود.

🔊
un acteur (یک بازیگر مرد)
🔊
une actrice (یک بازیگر زن)

حالا یک جمله ساده را در مورد تام کروز می سازیم!

🔊
Tom cruise est un acteur.

(تام کروز یک بازیگر است.)
حالا همین جمله را در مورد یک بازیگر زن می سازیم. برای مثال جنیفر لورنس
🔊
Jennifer Lawrence est une actrice.

(جنیفر لورنس یک بازیگر است.)

نکته: تنها برخی شغل ها در زبان فرانسه دارای جنسیت مونث هستند. در صورتی که شغلی شکل مونث نداشت برای زن و مرد از شکل مذکر آن استفاده می کنید. در این صورت همیشه از un برای اشاره استفاده می شود. به مثال زیر توجه کنید:
🔊
un chef (آشپز مرد/زن)

Mahshid est un chef.
(مهشید یک آشپز است.)
Reza est un chef.
(رضا یک آشپز است.)

اسامی شغل های بیشتر

🔊
un médecin (پزشک)

🔊
un artiste ,
🔊
une artiste (هنرمند مرد / هنرمند زن)
🔊
un ingénieur (مهندس)
🔊
un avocat ,
🔊
une avocate (وکیل مرد / وکیل زن)
🔊
un policier (پلیس)
🔊
un professeur (معلم)
🔊
un gérant (مدیر)
🔊
un étudiant , une étudiante (دانش اموز، دانشجوی مرد / زن)

تمرین: سعی کنید با شغل هایی که یاد گرفتید جملات ساده در مورد افراد واقعی یا خیالی بسازی.
 

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #5
آموزش زبان فرانسوی
مرحله پنجم:

جمع بستن اسامی در زبان فرانسه

قبلا با حرف تعریف حالت جمع آشنا شده اید و می دانید برای اسامی جمع در زبان فرانسه از حرف تعریف “les” استفاده می کنیم. ساختار عمومی جمع بستن اسامی در زبان فرانسه بسیار آسان است. برای ساختن حال جمع از هر اسم کافیست به آخر آن “s” اضافه کنیم. این ساختار عمومی استثناهایی دارد که در این درس بیشتر به آنها می پردازیم.
نکته: استثناهای اشاره شده در این درس تمام حالت های ممکن را پوشش نمی دهد بلکه تنها به بیان رایجترین استثناها بسنده شده.

استثناها

  • اگر یک اسم در شکل عادی هم به –s ختم می شد هیچ چیز به آن اضافه نمی کنیم. به مثال زیر توجه کنید:
🔊
le bus (اتوبوس)
🔊
les bus (اتوبوس ها)
  • اگر یک اسم به –eu یا –eau ختم می شد به جای –s به آن –x اضافه می کنیم. به مثال زیر توجه کنید:
🔊
le bateau (قایق)
🔊
les bateaux (قایق ها)
  • اگر یک اسم مذکر به –al یا –ail ختم می شد این حروف را (-al یا –ail را) را با –aux جایگزین کنید. به مثال زیر توجه کنید:
🔊
le cheval (اسب)
🔊
les chevaux (اسب ها)
نکته: اسامی هستند که از این سه استثنا هم تبعیت نمی کنند. در واقع آنها استثناهایی برای استثناها هستند! اما تعداد آنها زیاد نیست و لازم نیست حالا نگران آنها باشید.

تمرین: حالت جمع اسامی زیر را بسازید (از درس قبل به خاطر دارید که un به معنای یک است!):
un journal
un vitrail
le billet
un rail
un festival
un cheveu
un pneu
un château
 

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #6
زبان فرانسه:
مرحله ششم:

کاربرد حروف تعریف چیست؟

حروف تعریف معرفه یا نکره در واقع شناخته شده یا ناشناخته بودن اسم را نشان می دهند. به جمله های زیر دقت کنید:
یک پسر آمد.
پسر آمد.
در جمله اول پسر به خصوصیت کلی اسم اشاره می کند. در واقع از آن اسم ما تنها می توانیم همان اطلاعاتی که اسم به ما داده استخراج کنیم در حالی که در جمله دوم اشاره ما به یک پسر مشخص است. پسری که ما از قبل می شناسیم.
در زبان فارسی ما حرف تعریف معرفه نداریم. البته گاهی با اضافه کردن کسره به انتهای اسم بیشتر بر روی معرفه بودن آن تاکید می کنیم. اما حرف تعریف نکره داریم. ما شکل نکره از اسم را به دو صورت می سازیم. یا به آن “یک” اضافه می کنیم یا به آخر آن “-ی” اضافه می کنیم که هر دو عمکلرد نسبتا مشابهی دارند.
شاید شما از قبل با در زبان های دیگر با حروف تعریف یا علائم تعریف معرفه اشنا باشید. مثلا در انگلیسی ما حرف تعریف “the” را داریم یا در عربی به ابتدای اسم “ال-” اضافه می کنیم. در زبان فرانسه همانطور که قبلا گفتیم حرف تعریف می تواند جنسیت اسم را نیز نشان دهد.
با حروف تعریف معرفه از قبل آشنا شده اید ولی اشاره مجدد به آنها ضرری ندارد:

مذکرمونثپیش از حرف صدادارجمع
le
/lə/
la
/la/
l’
/l/
les
/le/

با حروف تعریف نکره هم در درس چهار تا سطحی مختصر آشنا شدید. در حالت های مفرد (مونث و مذکر) حرف تعریف نکره تقریبا معنای “یک” می دهد و در حالت جمع معنای “تعدادی” یا “مقداری”.

مذکرمونثجمع
🔊
un

/œ̃̃ /
🔊
une

/ yn /
🔊
des

/de/

همانطور که می بینید، حروف تعریف نکره حالت پیش از حرف صدادار ندارند. مثل های زیر نحوه استفاده از آن را بیشتر نشان می دهد:

🔊
un lit (یک تخت)

🔊
une pomme (یک سیب)
🔊
des gants (چند دستکش)

حروف اشاره

از حروف اشاره همانطور که از اسمشان مشخص است برای اشاره به چیزهای استفاده می کنیم. رایجترین حروف اشاره در زبان فارسی چهار حرف اشاره “این، آن، اینها، آنها” هستند. ما برای اشاره به اجسام نزدیک از این و اجسام دور از آن استفاده می کنیم. دو حرف دیگر هم حالت جمع این و آن هستند. در زبان فرانسه حروف اشاره از نظر اشاره به دور و نزدیک فرقی با هم ندارند. بلکه تفاوت حروف اشاره به جنسیت اسم مورد اشاره و مفرد و جمع بودن آن است.
برای آشنایی با حروف اشاره در زبان فرانسه جدول زیر را ببنید:

مذکرمذکر و قبل از حروف صدادارمونثجمع
🔊
celit


/sə li/
این/آن تخت
🔊
cetoiseau


/sɛ twazo/
این/آن پرنده
🔊
cettepomme


/sɛt pɔm/
این/آن سیب
🔊
cesgants


/se ɡɑ̃/
اینها/آنها دستکشها
نکته 1: در زبان فارسی برای اشاره به اسامی جمع اگر اسم وجود داشته باشد ما از حروف اشاره جمع استفاده نمی کنیم. در اینکار در اینجا فقط برای درک بهتر شما انجام شده.
نکته 2: حرف اشاره cet تنها برای اسامی مذکر با حرف ابتدایی صدادار استفاده می شود. اگر اسم مونثی حرف اول صدادار داشته باشد از cette استفاده می کنیم.
 

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #7
زبان فرانسه:
مرحله هفتم:
تمرین اعداد:

اعداد 1 تا 10 در زبان فرانسه


زبان فرانسه هم ساختاری مشابه بسیاری از زبان های اروپایی دارد. اعداد 1 تا 10 در این زبان کاملا بی قاعده هستند پس باید تمام آنها را به خوبی یاد بگیرید. جدول زیر اعداد 1 تا 10 زبان فرانسه را به شما یاد می دهد:
1
🔊
Un
/œ̃̃̃/
2
🔊
Deux
/dø/
3
🔊
Trois
/tʀwɑ/
4
🔊
Quatre
/katʀ/
5
🔊
Cinq
/sɛ̃k/
6
🔊
Six
/sis/
7
🔊
Sept
/sɛt/
8
🔊
Huit
/ʽɥit/
9
🔊
Neuf
/nœf/
10
🔊
Dix
/dis/

تمرین اعداد
۱
۲
۳
۴
۵
۶
۷
۸
۹
۱۰
 

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #8
مرحله هشتم:


صرف فعل داشتن در زبان فرانس

avoir چه کاربردهایی دارد؟

فعل avoir یکی از پرکاربردترین افعال زبان فرانسه است. این فعل در کنار استفاده به عنوان فعل اصلی به عنوان فعل کمکی نیز تقریبا در تمام زمان های کامل (حال کامل، گذشته کامل و آینده کامل) مورد استفاده قرار می گیرد. از آنجا که avoir یک فعل کاملا بی قاعده است، باید نحوه صرف آن را برای هر حالت یاد بگیرید. در درس 4 با فعل être که خاصیت مشابهی داشت آشنا شدید.

جدول صرف فعل avoir

شخصavoir داشتن (مصدر)
اول شخص مفرد
🔊
j’ai (=
🔊
je ai )
من دارم
دوم شخص مفرد
🔊
tu as
تو داری
سوم شخص مفرد
🔊
il a / elle a
او (مذکر/مونث) دارد
اول شخص جمع nous avons ما داریم
دوم شخص جمع
🔊
vous avez
شما دارید
سوم شخص جمع
🔊
ils ont
آنها دارند

نکته: j’ai شکل کوتاه شده از je ai به معنای “من دارم” است. احتمالا بیشتر با این شکل سروکار خواهید داشت.
نکته 2: نحوه صرفavoir برای سوم شخص مفرد مذکر و مونث یکسان است. در واقع این موضوع برای همه افعال زبان فرانسه صادق است.

حال سعی می کنیم با استفاده از شکل صرف شده avoir و اسامی زیر جملات ساده بسازیم. سعی کنید کلمات زیر را به همراه جنسیت به خاطر بسپارید:

🔊
le livre (کتاب)
🔊
le stylo (خودکار)
🔊
le crayon (مداد)
🔊
La gomme (پاک کن)
🔊
le carnet (دفتر)
🔊
le sac (کیف)
قبلا با ضمایر اشاره نکره آشنا شده اید. مانند فارسی، برای اسامی که بعد از avoir استفاده می شوند باید از ضمیر اشاره نکره استفاده کنید.
🔊
j’ai un livre . (من یک کتاب دارم.)
🔊
tu as un stylo . (تو یک خودکار داری.)
🔊
il a un crayon . (او [مذکر] یک مداد دارد.)
🔊
nous avons une gomme . (ما یک پاک کن داریم.) vous avez un carnet . (شما یک دفتر دارید.)

 

BAD_GRIL

رفیق رمانیکی
مقام‌دار آزمایشی
بازرس
ناظر
منتقد
طراح
نام هنری
Kameliya
آزمایشی
منتقد+بازرس چت
شناسه کاربر
1062
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-16
آخرین بازدید
موضوعات
164
نوشته‌ها
886
راه‌حل‌ها
18
پسندها
4,509
امتیازها
421
سن
20
محل سکونت
لاس‌ و‌ گاس
وب سایت
romanik.ir

  • #9
مرحله نهم:
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین