. . .

خبر کوالکام پردازنده قدرتمندتر از Apple M2 می‌سازد؟

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
کاربر نقره‌ای
کاربر ثابت
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
183
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


2022-12-oryon-qualcomm-639c877f7d16a94ebd07b9fc

منابع آگاه می‌گویند پروژه‌ی پردازنده‌ی لپ‌تاپی جدید کوالکام طبق برنامه پیش می‌رود. این پردازنده رقیب Apple M2 خواهد بود.

نشریه‌ی SemiAccurate در گزارشی اختصاصی به وضعیت پردازنده‌های سری Oryon کوالکام پرداخته است. مدت‌ها است که شایعه‌های هیجان‌انگیزی درباره‌ی این محصولات می‌شنویم. تحلیلگران باور دارند پردازنده‌ی اوریون جدی‌ترین رقیب پردازنده‌‌های اپل سیلیکون در مک بوک است.
منابع آگاه گفته‌اند روند توسعه‌ی پردازنده به‌خوبی پیش می‌رود. کوالکام در این مسیر با یک‌سری معضلات مواجه شد، اما توانست بسیاری از آن‌ها را در فصل دوم ۲۰۲۳ رفع کند.
به‌احتمال زیاد اوریون در نسل اول صرفاً برای لپ‌تاپ‌ها تولید می‌شود و خبری از آن در گوشی نخواهد بود. قیمت CPU اوریون ممکن است مستقیماً روی قیمت لپ تاپ اثر بگذارد.
پردازنده‌های جدید کوالکام از هسته‌های استارتاپ نوویا استفاده می‌کنند که چند سال پیش به زیرمجموعه‌ی کوالکام تبدیل شد. هسته‌های نوویا در اصل برای سرور تولید شدند و قرار نبود هرگز وارد محصولات مصرفی شوند. این موضوع یک‌سری مشکلات برای کوالکام ایجاد کرده است، خصوصاً در زمینه‌ی مصرف انرژی.

نسخه‌ی لپ‌تاپ پردازنده‌ی اوریون کم‌و‌بیش توانسته است در زمینه‌ی قدرت پردازشی و مصرف انرژی، مطابق انتظار کوالکام ظاهر شود. شایعه‌ها می‌گویند قدرت اوریون کمی بیشتر از Apple M2 است، اما فراموش نکنید اوریون پس از پردازنده‌ی موردانتظار M3 از راه می‌رسد.
مصرف انرژی پردازنده‌ی اوریون به‌حدی است که نمی‌توان آن را وارد گوشی‌های هوشمند کرد؛ اما اگر کوالکام در نسل‌های بعد بتواند انرژی را بهتر مدیریت کند، بعید نیست اوریون وارد گوشی‌ها شود.
 
  • شیطانی
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین