. . .

خبر ایکس باکس ۲۰۲۸ انقلاب پردازنده‌های آرم را کامل می‌کند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
141
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


مایکروسافت احتمالاً در کنسول نسل‌دهمی ایکس باکس به‌جای پردازنده‌ی AMD به‌سراغ معماری آرم می‌رود.

وب‌سایت ورج با دسترسی به اسناد دادگاه مایکروسافت و کمیسیون فدرال تجارت آمریکا، جزئیات گفته‌نشده‌ای درباره‌ی نسل بعدی کنسول ایکس باکس فاش کرده است. اسناد نشان می‌دهند که مایکروسافت در پی عرضه‌ی ایکس باکس جدید در سال ۲۰۲۸ است. این کنسول افزون‌بر ارائه‌ی تجربه‌ی سنتی بازی‌ها به روش فیزیکی، «هم‌گرایی کامل» با پلتفرم گیمینگ ابری مایکروسافت خواهد داشت تا «بازی‌های هیبرید ابری» به گیمرها ارائه دهد.
مایکروسافت به‌صراحت می‌گوید که هدفش ساخت پلتفرم بازی هیبریدی با توانایی استفاده از سخت‌افزار محلی و سرورهای ابری است تا غوطه‌وری عمیق‌تر و کلاس کاملاً جدیدی از تجربه‌ی بازی ارائه شود.
اسلاید فاش شده پردازنده آرم در ایکس باکس ۲۰۲۸

نکته‌ی مهمی که در اسلاید مایکروسافت دیده می‌شود، احتمال مهاجرت ایکس باکس به پردازنده‌ی آرم است. آرم در سال‌های نه‌چندان دور صرفاً وارد دستگاه‌هایی با قدرت پردازشی ضعیف (نظیر گجت‌های پوشیدنی) می‌شد؛ اما امروزه نه‌تنها در موبایل، بلکه در لپ‌ تاپ و سرور نیز کاربرد دارد. مهاجرت ایکس باکس به آرم خبر بدی برای AMD است. در‌حال‌حاضر، ایکس باکس سری ایکس از پردازنده AMD استفاده می‌کند.
مایکروسافت مهاجرت به آرم را هنوز تأیید نکرده است. در اسلاید فا‌ش‌شده، می‌بینیم که این شرکت همچنان به استفاده از معماری x64 شرکت AMD (نسل Zen 6) فکر می‌کند. پردازنده‌ی مرکزی ترکیبی از هسته‌های بزرگ و کوچک خواهد بود؛ چیزی که امروزه در معماری آرم می‌بینیم. مایکروسافت گرافیک کنسول جدیدش را با همکاری AMD می‌سازد.
اپل با رونمایی تراشه‌ی M1، دوران پردازنده اینتل را در مک بوک به‌پایان رساند و سراغ معماری آرم رفت. این شرکت نقش بسزایی در افزایش محبوبیت معماری آرم ایفا کرده است. مهاجرت ایکس باکس به آرم می‌تواند این معماری را بسیار محبوب‌تر کند.
درپایان، باید به این نکته نیز اشاره کنیم که مشخص نیست قیمت ایکس باکس ۲۰۲۸ چقدر است؛ اما احتمالاً افزایش قیمت کنسول بازی یادشده را درمقایسه‌با ایکس باکس سری ایکس شاهد خواهیم بود.
 
  • شیطانی
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین