. . .

خبر آمریکا: هواوی نمی‌تواند پردازنده هفت‌نانومتری را در حجم انبوه تولید کند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
136
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

یک زن در حال استفاده از گوشی در برابر لوگو هواوی Huawei

ایالات متحده معتقد است که هواوی نمی‌تواند پردازنده‌ی هفت‌نانومتری به‌کاررفته در گوشی میت ۶۰ پرو را در حجم انبوه تولید کند.

جینا ریماندو، وزیر بازرگانی ایالات متحده، می‌گوید آمریکا هیچ مدرکی در دست ندارد که نشان دهد هواوی از پسِ تولید انبوه گوشی‌های هوشمند با پردازنده‌ی پیشرفته برمی‌آید. در هفته‌های اخیر، هواوی گوشی میت ۶۰ پرو را با پردازنده‌ی هفت‌نانومتری کرین 9000S روانه‌ی بازار چین کرده است. تحلیلگران می‌گویند که کرین 9000S دستاوردی مهم برای صنعت تراشه چین محسوب می‌شود.
برخی از منابع به گران‌بودن هزینه‌ی تولید و قیمت CPU کرین 9000S اشاره کرده‌اند. این در حالی است که قیمت گوشی هواوی میت ۶۰ پرو کمتر از قیمت گوشی آیفون است تا کاربران چینی انگیزه‌ی بیشتری برای خرید موبایل هواوی داشته باشند.
رویترز به‌نقل از وزیر بازرگانی آمریکا می‌نویسد: «هیچ مدرکی مبنی‌بر این‌ موضوع نداریم که هواوی بتواند پردازنده‌ی هفت‌نانومتری را در مقیاس بزرگ بسازد.»
چند هفته پیش، وزارت بازرگانی ایالات متحده گفت که در تلاش است به اطلاعاتی دقیق درباره‌ی پردازنده‌ی هفت‌نانومتری کرین 9000S دسترسی پیدا کند تا بفهمد که تولید این تراشه به‌معنی نقض تحریم‌ها است یا نه.

جینا ریماندو با حضور در جلسه‌ی کمیته‌ی علمی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد که از گزارش‌های مربوط‌ به تولید گوشی پیشرفته‌ی هواوی ناراحت شده است. برخی از نمایندگان جمهوری‌خواه معتقدند که آمریکا باید صادرات تمامی فناوری‌ها و قطعات را به هواوی و SMIC ممنوع کند.
 
  • شیطانی
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
3
بازدیدها
284

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین