. . .

بحث و گفتگو متا و کوالکام هوش مصنوعی را بدون نیاز به اینترنت روی دستگاه‌های مختلف ارائه می‌دهند

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

کوالکام و متا

مدل Llama 2 امکان بهره گرفتن از مزیت‌های هوش مصنوعی را روی اکثر دستگاه‌های امروزی و بدون نیاز به خدمات ابری فراهم می‌کند.

متا و کوالکام دو شرکت بزرگ فناوری هستند که هرکدام بر جنبه‌های مختلف صنعت تسلط دارند. طبق گزارش‌های اخیر، این دو شرکت برای بهینه‌سازی مدل‌های زبان بزرگ Llama 2 متا که مستقیماً روی دستگاه‌ اجرا می‌شوند، با یکدیگر وارد همکاری شده‌اند و بدین‌ترتیب نیاز به دسترسی خدمات ابری برای استفاده از مزیت‌های هوش مصنوعی را رفع کرده‌اند. توسعه‌دهندگان با اجرای مدل‌های هوش مصنوعی مولد مثل Llama 2 روی گوشی هوشمند، رایانه‌های شخصی، هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده و خودروها می‌توانند تجربیات بسیار شخصی‌سازی‌شده، قابل‌اعتماد و کاربردی به کاربران ارائه دهند و علاوه‌براین به‌میزان قابل توجهی در هزینه‌های خدمات ابری نیز صرفه‌جویی خواهد شد.
هدف از مشارکت متا و کوالکام، دردسترس قراردادن پیاده‌سازی‌های هوش مصنوعی مبتنی‌بر Llama 2 روی دستگاه‌ است و توسعه‌دهندگان را قادر می‌سازد برنامه‌های هوش مصنوعی خلاقانه بسازند. کاربران، شرکا و توسعه‌دهندگان می‌توانند از قدرت تجربیات هوش مصنوعی برای ساخت دستیارهای هوشمند مجازی، ابزارهای بهره‌وری، پلتفرم‌های تولید محتوا و برنامه‌های سرگرمی، بهره ببرند. یکی از مزیت‌های قابل‌توجه هوش مصنوعی روی دستگاه، امکان استفاده از آن در نواحی مختلفی است که به اینترنت دسترسی ندارند.
دورگا ملادی، معاون ارشد و مدیرکل کسب‌وکارهای فناوری، برنامه‌ریزی و راهکارهای نوین کوالکام، از رویکرد متا برای توسعه‌ی هوش مصنوعی باز و مسئولانه، حمایت کرد. ملادی بر تعهد این شرکت به ایجاد نوآوری و تسهیل توسعه‌ی هوش مصنوعی برای توسعه‌دهندگان در هر ابعادی، تأکید و پیش‌بینی کرد این فناوری به‌طور یکپارچه روی دستگاه‌های ابری و مدرن ازجمله گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ، وسایل نقلیه و دستگاه‌های اینترنت اشیاء اجرا خواهد شد.
به‌نوشته‌ی گیزموچاینا، همکاری بین متا و کوالکام، براساس سابقه‌ی طولانی‌مدت آن‌ها در نوآوری و ارائه‌ی دستگاه‌های برتر است. این مشارکت شامل تحقیقات مشترک و تلاش‌های مهندسی محصول با هدف حمایت از اکوسیستم Llama است. با توجه به پیشتازی کوالکام در هوش مصنوعی روی دستگاه و حضور گسترده‌ی این شرکت در عصر مدرن، میلیاردها گوشی هوشمند، وسایل نقلیه، هدست‌های واقعیت ترکیبی، عینک‌های هوشمند، رایانه‌های شخصی و دستگاه‌های اینترنت اشیاء می‌توانند از مزیت‌های Llama بهره ببرند.
کوالکام از سال ۲۰۲۴ به‌بعد پیاده‌سازی‌های هوش مصنوعی مبتنی‌بر Llama 2 را روی دستگاه‌های مجهز به تراشه‌های اسنپدراگون ارائه خواهد داد. توسعه‌دهندگان می‌توانند از امروز با استفاده از AI Stack کوالکام، برنامه‌های خود را برای هوش مصنوعی روی دستگاه بهینه‌سازی کنند. AI Stack شامل مجموعه‌ای از ابزارهای اختصاصی است که پردازش هوش مصنوعی کارآمدتر را روی پلتفرم‌های اسنپدراگون ممکن می‌سازد. این فناوری پیشرفت هوش مصنوعی روی دستگاه را حتی در محصولاتی که ابعاد کوچک، وزن و ضخامت کمی دارند امکان‌پذیر کرده و آینده‌ی این فناوری، امیدوارکننده و پر از شگفتی به‌نظر می‌رسد.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین