. . .

معرفی سرفیس لپ تاپ گو ۳ با ارتقاء ۲ برابری رم و پردازنده نسل ۱۲ اینتل معرفی شد

تالار معرفی ابزار دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1
مردی سرفیس لپ تاپ گو ۳ را در دست گرفته است

مایکروسافت در رویداد Special Event خود از سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ با ارتقاء دوبرابری رم و با هدف ارائه‌ی محصولی اقتصادی رونمایی کرد.

مایکروسافت در ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی (۳۰ شهریور ۱۴۰۲ خورشیدی) در خلال رویداد Special Event خود سرفیس لپ‌تاپ گو 3 را به‌عنوان جانشین سرفیس لپ‌تاپ گو ۲ معرفی کرد. این محصول که مشخصات آن در چند ماه گذشته افشا شده بود، مطابق با اطلاعات افشایی با نام رمز Gulliver شناسایی می‌شد و پردازنده نسل ۱۲ اینتل Core i5 دارد و در کنار سرفیس لپ‌تاپ استودیو ۲ در اولین رویداد سرفیس با حضور مخاطبان بعداز همه‌گیری کرونا، لحظاتی پیش رونمایی شد.
باوجود اینکه پردازنده نسل ۱۲ اینتل به‌زودی و با معرفی پردازنده‌های نسل ۱۴، دو نسل عقب می‌افتد؛ اما همچنان در بین بهترین لپ تاپ های اقتصادی گزینه‌ی مقرون‌به‌صرفه‌ای به‌حساب می‌آید که در بسیاری از سیستم‌ها به‌کار می‌رود و نیاز بخش اعظمی از کاربران را مرتفع می‌کند.
سومین نسل از لپ‌تاپ‌های سبک و اقتصادی مایکروسافت سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ در ماه اکتبر (مهر) طبق ادعای مایکروسافت «با شارژدهی در تمام روز» و در چهار رنگ زیبا روانه بازار خواهند شد.
البته، سرفیس لپ‌تاپ گو 3 را نباید با سرفیس گو 3 اشتباه بگیرید، چون محصول دوم با وجود تشابه اسمی لپ‌تاپ نیست و نسخه‌ای کوچک‌تر و ضعیف‌تر از تبلت‌های محبوب سرفیس اصلی است.
سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ مایکروسافت با فرم‌فکتور سبک و باریک در بین لپ‌تاپ‌های سبکی قرار می‌گیرد که با هدف نیاز خریداران محصولات اقتصادی با تمرکز بر قابلیت حمل طراحی و تولید می‌شوند.
طراحی ظاهری بدون تغییر و طراحی داخلی برای افزایش تعمیر‌پذیری بهینه‌تر شده است
همان‌طور که در تصاویر افشاشده از این محصول شاهد بودیم، طراحی ظاهری آن نسبت‌به نسل قبل تغییری نداشته است که با توجه به فلسفه طراحی آن، انتظار بیشتری نمی‌توان از آن داشت. با‌این‌حال، گفته می‌شود طراحی داخلی قطعات به‌روز شده است تا امکان تعویض قطعات بیشتری در آینده فراهم شود.
سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ نمایشگر لمسی با اندازه ۱۲٫۴۵ اینچ و نسبت تصویر ۳:۲ و وضوح ۱۵۳۶ × ۱۰۲۴ دارد که مشابه ابعاد و اندازه نمایشگر نسل قبلی خواهد بود. ابعاد لپ‌تاپ نیز ۲۷۸ در ۲۰۶ در ۱۵٫۷ میلی‌متر عنوان شده است و وزن آن نیز به ۱٫۱۲ کیلوگرم می‌رسد که وزنی حدوداً ۶-۷ برابر گوشی هوشمند خواهد داشت.
مهم‌ترین ارتقا سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ را در پردازندهآن می‌توان یافت که با به‌کارگیری پردازنده Core i5 نسل ۱۲ اینتل قدرت پردازشی آن را ۸۸ درصد سریع‌تر از نسل قبلی خواهد کرد. همچنین، در مدل پایه برخلاف نسل قبلی که رم ۴ گیگی داشت رم ۸ گیگابایتی دارد و فضای ذخیره‌سازی آن نیز ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD خواهد بود. قیمت لپ تاپ سرفیس گو ۳ در مدل پایه از ۷۹۹ دلار آغاز خواهد. این درحالی است که سرفیس لپ‌تاپ گو ۲ در مدل پایه با کانفیگ رم ۴ و فضای ۱۲۸ گیگی با برچسب قیمتی ۵۹۹ دلار راهی بازار شده بود.
با وجود ثابت ماندن ابعاد و اندازه نمایشگر؛ اما، به‌لطف استفاده از تراشه بهینه نسل ۱۲ اینتل، گفته می‌شود شارژدهی باتری بهبودیافته است و طبق اطلاعات ارائه‌شده توسط مایکروسافت تا ۱۵ ساعت شارژدهی دارد.
درحال‌حاضر امکان ندارد محصولی از سمت مایکروسافت معرفی شود و صحبتی از هوش مصنوعی به‌میان نیاید. سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ نیز از این موضوع مستثناء نیست و از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در آن استفاده شده است. به‌عنوان مثال، دستیار شخصی هوش مصنوعی کوپایلت به صورت یکپارچه در دسترس است.
اتصالات و درگاه‌های سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ مانند نسل قبلی شامل یک درگاه USB-A و یک درگاه USB-C و جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون در چپ و درگاه اختصاصی Surface Connect در سمت راست می‌شود. علاوه‌براین، حسگر اثرانگشت نیز در نسل جدید خانواده سرفیس لپ‌تاپ گو به‌کار رفته است تا از نظر امنیتی خیال کاربر را آسوده کند.
سایر ویژگی‌های سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ را می‌توان Wi-Fi 6 و بلوتوث 5.1 و ماژول‌های جداشدنی SSD دانست که امکان افزایش فضای ذخیره‌سازی تا ۵۱۲ گیگ را فراهم می‌کند. علاوه‌براین، دوربین وبکم ۷۲۰p نیز همراه Studio Mics وجود دارد که شامل اسپیکرهای Omnisonic با پشتیبانی از صدای دالبی می‌شود.
انتظار می‌رود سرفیس لپ‌تاپ گو ۳ در همان بازه زمانی همیشگی بعداز رویداد سپتامبر مایکروسافت، یعنی در اکتبر (ماه مهر) روانه بازار شود. این محصول در چهار رنگ پلاتین، مریم‌گلی، ماسه‌سنگ و آبی یخی دردسترس کاربران قرار خواهد گرفت.
درنهایت باید منتظر ماند تا عملکرد دستگاه را در محیط‌های حرفه‌ای آزمایش کنیم تا اعتبارسنجی ادعای مایکروسافت درباره «شارژدهی تمام روز» دستگاه مورد بررسی قرار بگیرد. همچنان، نبود کیبورد دارای بک‌لایت است که کار با آن را در محیط‌های تاریک و شب‌ها دشوار خواهد کرد.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین