. . .

آموزش کتاب رمان و نکات مربوط به آن

تالار مطالب آموزش نویسندگی

Thumbelina

رمانیکی پیشرو
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
الینا فری
آزمایشی
مدیرتالار آموزش
شناسه کاربر
3925
تاریخ ثبت‌نام
2023-01-14
آخرین بازدید
موضوعات
438
نوشته‌ها
573
پسندها
465
امتیازها
278
محل سکونت
سرزمین پریان

  • #1
کتاب رمان، داستان بلند و طولانی است که در قالب نثر نگارش می شود. موضوع اصلی این کتاب، بیان تجربیات خاص و حیرت انگیز بشر است که خواننده را به مطالعه کتاب تشویق و ترغیب می کند. این کتاب ها در سبک های متفاوت و متعدد نگارش می شوند و هر یک از آنها از محبوبیت و اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

لازم به ذکر است بدانید کتاب رمان متشکل از مجموعه اتفاقاتی است که به صورت جزئی بیان می شوند. در واقع این رمان ها در بردارنده مجموعه ای از شخصیت ها، حرکات، صحنه ها، مفاهیم و مضامین، کشمکش ها و تعارضات و … می باشد.

اصلی ترین و مهمترین بخش کتاب رمان، ژانر است به همین سبب نویسنده موظف است در انتخاب آن دقت بالایی داشته باشد. به عبارتی، نویسنده باید ابتدا هدف نوشتن را تعیین کند و سپس تمامی دستورالعمل های مربوط به آن را رعایت نماید. این کتاب ها به دلیل طولانی بودن باید از جذابیت فوق العاده ای برخوردار باشند تا بتوانند خواننده را تا پایان متن به خواندن کتاب ترغیب کنند.



روایت تجربیات زندگی در رمان

به طور کلی در اکثر بخش های کتاب رمان، روایت تجربیات زندگی شخصی و روزمره افراد نمایش داده می شود. در خلال این تجربیات تمامی پیچیدگی ها و گستردگی های شخصیت افراد مشاهده می شود. نویسنده این کتاب دارای قدرت خلاقیت و ابتکار فوق العاده ای است و داستان را به گونه ای سازمان دهی می کند که خواننده به شدت تحت تاثیر آن قرار می گیرد.

نکته: چاپ رمان یکی از مهمترین و رایج ترین خدماتی است که توسط انتشارات معتبر و باسابقه انجام می شود. به گونه ای که چاپ این کتاب ها همچون سایر کتاب ها مستلزم رعایت برخی استانداردها و دستورالعمل ها می باشد.



ویژگی کتاب رمان



یکی از مدرن ترین و مشهورترین انواع ادبی، کتاب رمان است که در تمامی رده های سنی دارای طرفداران زیادی می باشد. رمان به دو بخش کوتاه و بلند تقسیم می شود و نویسنده آنها را متناسب با سبک و هدف اثر انتخاب می کند.

این کتاب ها دارای شاخصه ها و ویژگی های بارزی است. برخی از مهمترین و برجسته ترین ویژگی کتاب رمان عبارتند از:

  • راویان این داستان ها از زوایای دید متفاوتی برخوردار هستند و رمان را به هر سبکی که می خواهند تالیف می کنند.
  • در رمان نوعی فرد گرایی وجود دارد که برای مخاطبان نیز در نظر گرفته می شود.
  • در کتاب رمان تعداد کلمات و طولانی بودن آن ملاک و معیار نیست، بلکه گاهی یک داستان کوتاه نیز رمان به شمار می رود.
نکته: رمان به روش های مختلف نوشته می شود. ساختار رمان به گونه ای است که بر اساس ترتیب زمانی نگارش شده و قابلیت تاثیرگذاری آن بر روی مخاطب به وفور نمایان می شود.

کتاب رمان در تمامی سبک ها وجود دارد و هر نویسنده می تواند آن طور که می خواهد تجربیات و زندگی شخصی خود را ثبت کند. برخی از مهمترین و رایج ترین انواع رمان عبارتند از:

هر یک از این کتاب رمان ها، طرفداران خاصی داشته و شخصیت پردازی در آنها به صورت منحصر به فرد می باشد.



ویژگی کتاب رمان






نکات مهم پیرامون رمان



همانطور که میدانید کتاب انجمن رمان نویسی رمانیک اثر منثور غیرداستانی است که بیانگر تجربیات فرد است. در واقع، رمان به عنوان داستانی جذاب، می تواند داستان های کامل و روایات نیمه داستانی و ناقص را در بر گرفته و آنها را به تصویر بکشد.

لازم به ذکر است بدانید برای تالیف و چاپ کتاب، مباحث زیادی مطرح است. این کتاب ها در خلال مراحلی نوشته می شوند که عبارتند از:

  • مشخص کردن ایده اصلی
  • مطالعه کتاب های مشابه
  • انتخاب زاویه دید
  • انتخاب زمینه داستان
  • توسعه شخصیت های اصلی داستان
  • ایجاد طرح و ساختار کلی داستان
  • انتخاب نرم افزار مناسب برای نگارش داستان
  • تعیین و شناسایی مخاطبین داستان
  • انتخاب ویراستار و انتشارات حرفه ای
چاپ و تالیف کتاب رمان از دیگر خدماتی است که توسط انتشارات معتبر صورت می گیرد. برای اینکه رمان خود را در بهترین و بالاترین کیفیت چاپ کنید باید به سمت انتشاراتی بروید که از تبحر و مهارت لازم در زمینه مربوطه برخوردار می باشد.

یکی از بهترین و معتبرترین انتشارات برای چاپ انواع کتاب رمان، انتشارات پاب است. این انتشارات، کتاب ها را در زمینه ها و مضامین مختلف و متفاوت چاپ می کند. از برجسته ترین امتیازات این انتشارات، کیفیت بالای کتاب و قیمت مناسب آن است.همچنین خدماتی همچون تبدیل پایان نامه به کتاب را نیز عرضه می کند.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین