. . .

معرفی معرفی کتاب کشتن مرغ ملقد

تالار متفرقه ادبیات
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

CANDY

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
انجمندار
بخشدار
مدیر
رصد کننده
طراح
تدوینگر
نام هنری
Minok
بخشدار
- امور فرهنگی
مدیر
تدوین+میکس+بازرس
شناسه کاربر
3457
تاریخ ثبت‌نام
2022-11-23
آخرین بازدید
موضوعات
967
نوشته‌ها
2,252
راه‌حل‌ها
26
پسندها
3,387
امتیازها
436
سن
19
محل سکونت
جنگل‌متروکه‌افکار(:

  • #1
درباره کتاب کشتن مرغ ملقد:
یکی از داستان‌های بسیار جذاب قرن بیستم که موضوع نژادپرستی در آن موردتوجه قرار گرفته است داستان کشتن مرغ مقلد اثر هارپرلی است. نژادپرستی در بسیاری از جوامع ریشه‌های بسیار قدرتمندی داشته است و اختلاف میان سیاه‌ها و سفیدها در بسیاری از جوامع قرن بیستم فاحش بوده است. هارپر لی در داستان کشتن مرغ مقلد به سراغ این موضوع رفته و تلاش کرده است و مبارزه‌ای را شکل دهد که بسیار ارزشمند است.

این داستان با عنوان to kill a mockingbird اولین‌بار در سال ۱۹۶۰ در آمریکا منتشر شد. داستان این کتاب داستان اتفاقاتی است که برای خانواده‌ی فینچ اتفاق می‌افتد. اسکات فینچ دختر جوان و سفید پوستی است که داستان را روایت می‌کند. پدر او وکالت یک سیاه‌پوست را به عهده گرفته است و تلاش می‌کند با صداقت و راستی پیش برود و از حق دفاع کند؛ اما او با چیزهایی مواجه است که ناشی از اعتقادات پوسیده‌ی مردم و ذات بد بعضی از افراد است. هارپرلی کشتن مرغ مقلد را از خانواده و همسایگانش الهام گرفته است و رویدادهای دوران کودکی‌اش در آلاباما در آن مؤثر بوده است.

داستان کشتن مرغ مقلد در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد و با اینکه بیش از ۷۰ سال از انتشارش گذشته است هنوز هم یک کتاب پرفروش به‌حساب می‌آید. طبق آمارهای رسمی بیش از ۵۰ میلیون نسخه از این کتاب در سراسر دنیا فروخته شده است و داستان به بیش از ۴۰ زبان برگردانده شده است. فیلم مشهوری از روی کتاب در سال ۱۹۶۲ ساخته شده است که رابرت مالیگن کارگردانی آن را برعهده داشته است.

چرا باید کتاب کشتن مرغ مقلد را خواند؟


کشتن مرغ مقلد یک داستان معمولی نیست. این اثر یک اثر اخلاقی مهم است که برای بزرگسالان نوشته شده است و حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این داستان علاوه بر اینکه از جهت اخلاقی مهم است از زاویه‌ی ادبی هم اثر ارزشمندی است و قلم توانمند نویسنده آن را به اثری ارزشمند و قابل‌توجه تبدیل کرده است. این کتاب ترجمه‌های مختلفی هم به فارسی دارد.

در بخشی از کتاب کشتن مرغ مقلد می‌خوانیم


عمه الکساندرا گفت: «تو این رو از کجا می‌دونی؟»


«اتیکوس به من گفت. این رو هم گفت که وقتی دانشگاه می‌رفت نفت و روغن قاطی می‌کرد و می‌خواست رئیس‌جمهور رو بکشه. جاشوا می‌گفت رئیس جمهور چیزی بیشتر از بازرس رفتگرها نیست و سعی کرد با یک تفنگ چخماقی رئیس جمهور رو ترور کنه، ولی اسلحه تو دستش ترکید. ایکوس گفت نجات اون از این مخمصه برای خانواده پونصد دلار آب خورد»


عمه الکساندرا شق و رق مثل لک لک ایستاده بود و گفت: ‌ «دیگه کافیه، بعداً در این باره صحبت می‌کنیم.»

قبل از زمان خواب، در اتاق جم سعی می‌کردم کتابی را از او قرض بگیرم که اتیکوس در زد و وارد شد. کتاب تخت جم نشست، با حالتی جدی به ما نگاه کرد و سپس لبخندی زد و گفت: «آها ...» و با صدایی گرفته که من آن را به‌حساب پیرشدن تدریجی‌اش گذاشتم سعی کرد برای سخنانش مقدمه‌چینی کند. او که مثل همیشه به نظر می‌رسید، این‌طور شروع کرد: «دقیقاً نمی‌دوانم چطوری بهتون بگم که ...»


جم گفت: «لطفاً راحت بگین. ما کار خطایی کردیم؟» پدرمان با بی‌قراری صحبت می‌کرد. «نه فقط می‌خواستم برات توضیح بدم که ... عمه‌ی شما از من خواست ... پسرم،ِ تو می‌دونی که یه فینچی، نه؟»


کشتن مرغ مقلد از آن دسته کتاب‌هایی است که خواننده را به فکر کردن بیشتر و ذهن او را درگیر مسائل اخلاقی می‌کند، اگر از این کتاب لذت برده‌اید آثار مختلفی در دنیای ادبیات وجود دارند که می‌توانید به سراغشان بروید و لحظات دلچسبی داشته باشید.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین