. . .

معرفی معرفی کتاب چطور یک رمان بنویسیم🦋

تالار متفرقه آموزش نویسندگی

Thumbelina

رمانیکی پیشرو
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
الینا فری
آزمایشی
مدیرتالار آموزش
شناسه کاربر
3925
تاریخ ثبت‌نام
2023-01-14
آخرین بازدید
موضوعات
438
نوشته‌ها
573
پسندها
465
امتیازها
278
محل سکونت
سرزمین پریان

  • #1
3597509903755706.jpg


این کتاب مناسب کسانی است که به نویسندگی، به خصوص نوشتن رمان علاقه دارند.

با رندی اینگرمنسون بیشتر آشنا شویم
رندی اینگرمنسون (Randy Ingermanson) نویسنده‌ی رمان و داستان آمریکایی است که به واسطه‌ی طرح روش دانه‌برفی در نویسندگی، به او لقب مرد دانه‌برفی داده‌اند. از آثار مهم او می‌توان به عناوین زیر اشاره کرد: داستان‌نویسی و چطور یک رمان بنویسیم؟ (با استفاده از روش دانه‌برفی).

در بخشی از کتاب چطور یک رمان بنویسیم (با استفاده از روش دانه‌برفی) می‌خوانیم
چند روزی وقت بگذارید و فهرستی از همه صحنه‌های داستان خلق کنید. صحنه‌ها بخش اساسی هر داستان تخیلی هستند. هر یک از صحنه‌ها در مکان و زمان خاصی رخ می‌دهند و شامل شخصیت‌های مشخصی هستند.

هر صحنه باید دارای یک کشمکش باشد. اگر در صحنه‌‌ای نزاع و درگیری وجود نداشت، اثر خود را روی مخاطب نمی‌گذارند و لازم است که به آن کشمکشی اضافه کنید یا آن صحنه را کلاً حذف کنید. صحنه‌‌هایی را وارد داستان نکنید که فقط فضایی را اضافه می‌کنند، پیشینه‌‌ای را توصیف می‌کنند یا انگیزه‌های شخصیت‌ها را نشان می‌دهند. کشمکش به‌منزله سوخت داستان است که باعث می‌شود داستان به‌سمت جلو حرکت کند.

به شما پیشنهاد می‌کنم که برای تهیه فهرست صحنه‌ها از صفحه‌های گسترده استفاده کنید. هر ردیف از صفحه گسترده یک صفحه جدا را نشان می‌دهد. شما به یک ستون برای بیان شخصیت راوی هر صحنه، نیاز دارید. یک ستون بزرگ دیگر برای خلاصه اینکه چه اتفاقی در صحنه رخ خواهد داد، استفاده می‌شود. شما می‌توانید ستون‌های دیگری مانند برچسب زمانی، شمارش کلمات یا هر چیز دیگری را اضافه کنید. شما آزاد هستید که هر چقدر می‌خواهید صفحه گسترده را پیچیده یا ساده کنید.
برخی از نویسنده‌ها از برگه‌های سه‌درپنج استفاده می‌کنند و صحنه را در یک برگه می‌نویسند، اما صفحات گسترده کارایی‌ها و نقاط مثبت بسیاری دارد.

هر جور که انجام می‌دهید، حتماً این فهرست را تهیه کنید. این کار به شما کمک می‌کند که داستان را در یک نظر اجمالی داشته باشید و هر جا که لازم شد صحنه‌ها را با هم جابه‌جا کنید
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین