. . .

آموزش کتاب دهان ودندان/ اثرسامان متین اقدام

تالار متفرقه پزشکی

Thumbelina

رمانیکی پیشرو
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
نام هنری
الینا فری
آزمایشی
مدیرتالار آموزش
شناسه کاربر
3925
تاریخ ثبت‌نام
2023-01-14
آخرین بازدید
موضوعات
438
نوشته‌ها
573
پسندها
465
امتیازها
278
محل سکونت
سرزمین پریان

  • #1
  • 4012149966617640.jpg
  • نویسنده: سامان متین اقدام
  • این کتاب دارای دو فصل است که در فصل اول آن سعی شده اطلاعاتی کلی درباره سلامت دهان و دندان و ضرورت نگهداری از آن‌، که برای عموم مردم نیاز است بیان شود و در فصل دوم این کتاب نیز مهم‌ترین و پرکاربردترین واژه‌هایی که معمولا دندان‌ پزشکان به کار می‌برند بیان‌ شده تا شما راحت‌تر بتوانید متوجه منظور آنان گردید.
    دهان شما دریچه‌ای به سلامت بدن شماست که عدم رعایت بهداشت دهان و دندان علاوه بر تغییر رنگ یا پوسیدگی دندان‌ها و بیماری‌های پریودنتال، می‌تواند احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را افزایش دهد و یا حتی مادران باردار را در معرض زایمان زودرس و یا تولد نوزادی کم وزن قرار دهند. همچنین بیماری‌های جدی مربوط به لثه‌ها نیز می‌تواند در ابتلا به دیابت موثر باشد. لذا دانستن نکات بهداشتی دهان و دندان می‌تواند برای سلامت کلی بدن شما موثر باشددر بخشی از کتاب آنچه را که باید از بهداشت دهان و دندان برای سلامتی خود بدانیم می‌خوانیم:
    بلیچینگ یعنی سفید کردن دندان‌ها به‌ وسیله مواد خاص اکسید کننده مثل پر اکسید هیدروژن. مواد اکسید کننده به داخل ساختار کریستالی میله مانند مینای دندان نفوذ کرده و رنگیزه‌های رسوب‌ کرده در
  • 4012149966617640.jpg بین هرم‌های مینایی را اکسید می‌کنند. با گذشت زمان مواد اکسید کننده به داخل عاج دندان‌ که در لایه زیرین مینا قرار دارد نیز نفوذ کرده و رنگ آن نیز روشن‌تر می‌شود.
    یک روش بلیچینگ، بلیچینگ در خانه می‌باشد. دندان‌ پزشک، قالب مخصوص را برای بیمار تهیه‌ کرده و همراه با ژل مخصوص بلیچینگ با غلظت خیلی کم، به بیمار تحویل می‌دهد تا در منزل استفاده کند. روش دیگر بلیچینگ، بلیچینگ در مطب می‌باشد که توسط دندان‌ پزشک در مطب انجام می‌گردد و بسیار مؤثرتر است چون ژل مخصوص بلیچینگ، با غلظت خیلی بالاتر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین