. . .

معرفی مجموعه کتاب‌های برگزیده_حافظه‌ی نامحدود

تالار تحصیل و دانشگاه

Sonay =)

مدیر تحصیل و دانشگاه
پرسنل مدیریت
مقام‌دار آزمایشی
مدیر
ویراستار
نام هنری
Sonay
مدیر
مدیر تالار تحصیل و دانشگاه
شناسه کاربر
6749
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-23
موضوعات
165
نوشته‌ها
219
پسندها
547
امتیازها
303
محل سکونت
Fantasy World

  • #1
سلام...



گاهی ممکن است که تلاش زیادی برای کاری انجام دهیم ولی نتیجه درخشانی کسب نمی کنیم.

معضل اصلی ما، در عدم توانمندی یا بی‌استعدادبودنمان نیست. بلکه مشکل اینجاست که راز و رمزهای یادگیری را بلد نیستیم.

ما قصد داریم روزانه خلاصه ای از کتاب های برگزیده دنیا در مورد یادگیری را در اختیار شما قرار دهیم.







کتاب دوم : حافظه‌ی نامحدود



تمام انسانها آرزو دارند که از حافظه‌ای عالی و قوی برخوردار باشند و کمتر اطلاعاتی را فراموش کنند. این نکته درباره‌ی شما هم صدق می‌کند. اما می‌دانم که شما نیز مثل بسیاری از افراد دیگر، تمرکزکردن بر جزئیات را امری بسیار مشکل می‌دانید و بدین واسطه، به‌خاطرسپردن تمام آنها را نیز غیرممکن ارزیابی می‌کنید.

اما خبر خوب این است که راهکارهای عدیده‌ای برای تقویت قابلیت تمرکزکردن وجود دارند که شما با استفاده از آنها می‌توانید، بر معضل فوق غلبه کنید و مدیریت بهتری بر روی حافظه‌ی خود داشته باشید. ما در این گزیده شما را با چند تکنیک طلایی برای بهبود تمرکز آشنا خواهیم کرد.



در گام نخست شما باید خود را از شر «کشمکش‌ها و دغدغه‌های ذهنی» خلاص کنید و این به معنای دورریختن تمام چیزهایی است که ذهن شما را به جهتهای مختلفی هدایت کرده و مانع تمرکز ذهنیتان میشوند.



یکی از مهم‌ترین چالش‌های یادگیری هر درس یا مهارتی، به خاطرسپردن موثر و کارآمد اطلاعات در حافظه‌ی بلندمدت است. اما متاسفانه بسیاری از دانش‌آموزان در این زمینه با مشکلات جدی مواجه هستند. به طوری که حتی وقتی هنگام مطالعه و تمرین، اطلاعات لازم را به‌خاطر دارند، اما در زمان امتحان، به شکل عجیبی بسیاری از آنها را از یاد می‌برند و بدین واسطه نه تنها یادگیری درستی را تجربه نمی‌کنند، بلکه در آزمون‌ها نیز نمرات پایینی دریافت می‌کنند.



تا چند دهه‌ی قبل، به دلیل عدم شناخت دقیق از ساختار مغز، انسانها جز تکرار و تکرار بی‌ثمر راه دیگری برای تقویت حافظه خود و بهبود یادگیری خویش نداشتند.

اما خوشبختانه امروزه به یُمن تکنولوژی‌ها و فناوری‌های جدید مثل دستگاه‌های تصویربرداری پیشرفته، شناخت دانشمندان و به تبع آنها، شناخت مردم از مغز و چگونگی عملکرد بخش‌های مختلف آن بیشتر شده است. بدین واسطه امروز با اتکا به همین علم و دانش درخشان، روشهای کارآمدی نیز برای تقویت حافظه و تحقق یادگیری بهتر، خلق شده است.



کتاب ارزشمند حافظه‌ی نامحدود، یکی از منابع بسیار خوب و کاربردی برای تقویت حافظه و افزایش قابلیت یادگیری افراد مختلف است. این کتاب جذاب، ضمن معرفی روش‌های مدیریت حافظه مغزی توسط ذهن، شما را با تکنیک‌های بسیار کارآمدی برای یادگیری اطلاعات و دانشهای مختلف آشنا می‌سازد و راز جلوگیری از فراموش را به شما می‌آموزد.
 
آخرین ویرایش:

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین