. . .

خبر پرسپولیس فقط در یک صورت حذف می‌شود!

تالار گزارش ورزشی

.SAJAD.

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
مدیر وب‌سایت
بلاگر
نام هنری
رمانیکی
شناسه کاربر
6625
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-14
آخرین بازدید
موضوعات
53
نوشته‌ها
488
پسندها
725
امتیازها
153
سن
33
محل سکونت
gilan

  • #1
acpbe2jf.jpg


به گزارش "ورزش سه" برای تیمی که تقریباً همیشه از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده، حذف در این مرحله می‌تواند دردناک باشد، اما همین سابقه و رزومه قدرتمند می‌تواند به لحاظ روانی پرسپولیس را آماده صعود کند.

پرسپولیس در گروهی که از ابتدا می‌شد آن را گروه مرگ مسابقات نامید 8 امتیاز از 4 بازی به دست آورده، اما برای صعود احتمالاً به 11 امتیاز نیاز خواهد داشت و باید الدحیل را در خانه شکست دهد.

شرایط صعود روی کاغذ چندان سخت نیست. پرسپولیس در خانه و مقابل تماشاگرانش بازی می‌کند و البته حریف با حذف زودهنگام کاملاً بی‌انگیزه است، مگر اینکه دنبال حفظ اعتبار و پرستیژ خود باشد.


پرسپولیس با یحیی گل‌محمدی دو صعود قدرتمند از گروهش داشته. فصل 2020 تیم یحیی در حالی که کرونا مسابقات را تحت تأثیر قرار داده بود، با 10 امتیاز صدرنشین شد و تا فینال رفت. فصل بعد از آن هم تیم یحیی با کسب 15 امتیاز و بالاترین امتیاز ممکن در تمام تیم‌های شرق و غرب راهی مرحله بعد شد و تا یک چهارم صعود کرد.

نکته اینکه از وقتی مسابقات با عنوان لیگ قهرمانان آسیا شناخته می‌شود پرسپولیس فقط دو بار حذف شده. یک بار سال 2011 که تیم علی دایی فقط 5 امتیاز گرفت و در گروهش آخر شد و یک بار هم تیم برانکو که تا حدودی اسیر ناداوری و بدشانسی شد و 7 امتیاز گرفت، اما در رتبه آخر گروهش قرار گفت.

از فصل 2009 که مسابقات تحت عنوان لیگ قهرمانان ادامه پیدا کرده، پرسپولیس چهار بار به عنوان تیم صدرنشین صعود کرده که دو بارش توسط یحیی گل‌محمدی و کادر فنی او اتفاق افتاده است.

سال 2009 گروه پرسپولیس سه تیمه بود، چرا که شارجه در نیمه راه کنار کشید و گروه را خراب کرد. سال 2012 در گروهی که الهلال در آن حضور داشت پرسپولیس 11 امتیاز گرفت و صعود کرد. سال 2015 این تیم 12 امتیاز گرفت و از رده دوم صعود کرد. 2017 سالی بود که سرخ‌ها با 9 امتیاز بعد از الهلال صعود کردند، اما در نهایت به نیمه‌نهایی رسیدند. سال 2018 و همان فصلی که پرسپولیس با برانکو تا فینال بالا رفت، پرسپولیس با 13 امتیاز صدرنشین گروه خود شد.

سال 2020 همان فصلی که مسابقات به صورت مجتمع در قطر برگزار شد و تیم یحیی به فینال رسید، باز هم پرسپولیس صدرنشین گروهش شد، اما فقط 10 امتیاز گرفت. در نهایت فصل 2021 بهترین عملکرد پرسپولیس در مرحله گروهی این رقابت‌ها در هند ثبت شد که تیم یحیی 15 امتیاز گرفت و به عنوان صدرنشین بالا رفت.

sn4n3xa3.jpg


🔻پرسپولیس در جام باشگاه‌ها دو حذف تلخ در سال‌های 1969 و 1988 داشت. بار اول که با 5 امتیاز در گروه 5 تیمی ‌سوم شد. بار دوم نیز با همان شکست به محمدان بنگلادش، که در گروه سه تیمی دوم شد.

بعد از آن پرسپولیس در دوره پروین و استانکو چهار صعود متوالی در سال‌های 96، 97، 98 و 2000 داشت که به نیمه‌نهایی هم رسید. یک حذف تلخ هم در سال 2002 برای پرسپولیس ثبت شده که در گروهی که پاختاکور، الطلبه و نیسا حضور داشتند فقط 3 امتیاز داشت و دوم شد اما صعود نکرد.

حالا پرسپولیس برای یازدهمین صعود از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا خیز برداشته؛ اتفاقی که به‌زعم یحیی گل‌محمدی در حکم رسیدن به فینال رقابت‌ها خواهد بود و البته با در نظر گرفتن قدرت النصر، اسکواد پرستاره الدحیل و سختکوشی تیم تاجیکستانی پربیراه هم نبود. چنانچه پرسپولیس با پیروزی مقابل الدحیل یازده امتیازی شود و به عوان تیم دوم صعود کند یحیی و تیمش به موفقیت‌های خود در لیگ قهرمانان ادامه خواهند داد و البته پرسپولیس همچنان به عنوان بهترین نماینده فوتبال ایران در این رقابت‌ها شانس بهبود رکورد خود را خواهد داشت.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین