. . .

خبر بررسی شرایط صعود پرسپولیس و سپاهان/ جدول تیم‌های برتر دوم گروه‌ها

تالار گزارش ورزشی

.SAJAD.

مدیریت ارشد
پرسنل مدیریت
مدیر وب‌سایت
بلاگر
نام هنری
رمانیکی
شناسه کاربر
6625
تاریخ ثبت‌نام
2023-09-14
آخرین بازدید
موضوعات
53
نوشته‌ها
490
پسندها
725
امتیازها
153
سن
33
محل سکونت
gilan

  • #1
4753181.jpg

با پایان هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا، شرایط صعود تیم‌های پرسپولیس و سپاهان تا حدودی مشخص شد و دو نماینده باقی مانده ایران برای رسیدن به مرحله بعد باید حریفان خود را شکست دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، هفته پنجم لیگ قهرمانان آسیا در منطقه غرب آسیا شامگاه سه شنبه با برگزاری چهار دیدار به پایان رسید و در مهمترین دیدار الهلال عربستان موفق شد با نتیجه ۲ بر صفر از سد نوبهار نامنگان عبور کند و با ۱۳ امتیاز در رده نخست گروه D بگیرد و نوبهار هم با ۱۰ امتیاز دوم شد.

نتایج کامل این دیدارها به شرح زیر است:

گروه A

* الفیحا ۳ - آخال یک
* العین یک - پاختاکور ۳

گروه D

* نوبهار نامنگان صفر - الهلال ۲
* نساجی مازندران ۲ - مومبای سیتی صفر

با توجه به اینکه طبق آئین نامه مسابقات لیگ قهرمانان آسیا تیم‌های اول هر گروه به طور مستقیم به مرحله حذفی صعود می‌کنند و از بین تیم‌ها دوم در گروه‌های پنج گانه در منطقه غرب آسیا هم سه تیم برتر راهی مرحله یک شانزدهم نهایی می‌شوند تیم‌های پرسپولیس و سپاهان هنوز شانس صعود دارند.

جدول تیم‌های دوم در پایان هفته پنجم:

سپاهان ۱۰ امتیاز و تفاضل مثبت ۹

نوبهار ۱۰ امتیاز و تفاضل مثبت ۴

پرسپولیس ۸ امتیاز و تفاضل مثبت یک

شارجه ۸ امتیاز و تفاضل صفر

پاختاکور ۷ امتیاز تفاضل صفر

شرایط صعود سپاهان:

سپاهان در صورتی که بتواند در بازی پایانی خود مقابل الاتحاد عربستان که به میزبانی الاتحاد برگزار خواهد شد پیروز شود می‌تواند به عنوان تیم نخست گروه راهی مرحله حذفی شود. در این صورت الاتحاد با ۱۲ امتیاز به جمع تیم‌های دوم اضافه خواهد شد و جای این تیم با سپاهان عوض می‌شود.

در صورتی که این مسابقه با تساوی به پایان برسد سپاهان یازده امتیازی می‌شود و باید در هفته پایانی نوبهار امتیاز از دست بدهد و یا تیم‌های پرسپولیس و شارجه با اختلاف گل کمتر از ۹ گل پیروز شوند که کاملاً محتمل ب. نظر می‌رسد.

در صورتی هم که سپاهان بازی آخر را شکست بخورد ۱۰ امتیازی باقی می‌ماند و باید امیدوار باشد از بین تیم‌های نوبهار، پرسپولیس و یا شارجه یک تیم در هفته پایانی امتیاز از دست بدهد.

شرایط صعود پرسپولیس:

شرایط تیم فوتبال پرسپولیس اما سخت‌تر از سپاهان است. در صورتی که پرسپولیس در بازی آخر خود مقابل الدحیل که در تهران برگزار می‌شود ۳ امتیاز بازی را کسب کند یازده امتیازی می‌شود. در این صورت اگر شارجه با در بازی آخر خود امتیاز از دست بدهد و یا با گل‌های کمتری نسبت به پرسپولیس برنده شود سرخپوشان راهی مرحله حذفی خواهند شد و یا از بین تیم‌های نوبهار و سپاهان یک تیم بازنده شود و در صورت تساوی هم پرسپولیس باید بتواند تفاضل گل خود را به بیشتر از ۴ برساند.

در صورتی پرسپولیس در هفته آخر با الدحیل مساوی کند ۹ امتیازی می‌شود و تنها در صورتی به مرحله بعدی صعود خواهد کرد که شارجه شکست بخورد و پاختاکور هم امتیاز از دست بدهد.

پرسپولیس در صورتی که مقابل الدحیل شکست بخورد ۸ امتیازی باقی خواهد ماند و در این صورت با توجه به اینکه شارجه در هفته آخر با تیم نه چندان قدرتمند الفیصلی بازی خواهد داشت و پارختاکور ۸ امتیازی باید به مصاف الفیحا ۶ امتیازی برود و احتمالاً نتایج به گونه‌ای رقم خواهد خورد که یکی از این تیم‌ها مجموع امتیازاتش به بیشتر از ۸ می‌رسد نمی‌تواند شانسی برای صعود داشته باشد.

پیروزی سپاهان و پرسپولیس در هفته آخر

در صورتی که هر دو تیم سپاهان و پرسپولیس در هفته آخر پیروز شوند سپاهان به عنوان تیم اول راهی مرحله حذفی می‌شود. اما برای صعود پرسپولیس نیاز است نوبهار امتیاز از دست بدهد و یا شارجه با تفاضل گل کمتری نسبت به پرسپولیس پیروز شود.
 

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین