. . .

خبر هشدار جاسوسی؛ نسخه‌های جعلی تلگرام و سیگنال را نصب نکنید

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1


لوگو تلگرام نمایشگر موبایل کیبورد

نسخه‌های جعلی تلگرام و سیگنال که به جاسوس‌افزار مجهزند، از گوگل پلی حذف شدند؛ اما همچنان در فروشگاه آنلاین سامسونگ دیده می‌شوند.

گروهی از پژوهشگران امنیتی شرکت ESET نسخه‌های جعلی تلگرام و سیگنال را در گوگل پلی شناسایی کردند که ممکن بود پیام‌ها و اطلاعات محرمانه را از حساب‌های کاربری استخراج کنند.
اپلیکیشنی به نام Signal Plus Messenger به‌مدت ۹ ماه در گوگل پلی قابل‌دانلود بود و توسط تقریباً ۱۰۰ نفر نصب شد. گوگل این اپلیکیشن را حدوداً دو ماه پیش، از دسترس خارج کرد. این اپلیکیشن به فروشگاه آنلاین سامسونگ نیز راه پیدا کرده بود.
همان فردی که Signal Plus Messenger را ساخت، اپلیکیشن دیگری به نام FlyGram توسعه داد که نسخه‌ی فیک تلگرام محسوب می‌شود. FlyGram نیز وارد پلی استور شده بود، اما گوگل آن را در سال ۲۰۲۱ حذف کرد.
بر اساس آنچه Ars Technica می‌نویسد، دو اپلیکیشن مخرب Signal Plus Messenger و FlyGram همچنان در فروشگاه آنلاین سامسونگ قابل‌دسترس هستند. هر دوی آن‌ها بر پایه‌ی کد رسمی سیگنال و تلگرام ساخته شده‌اند که به‌صورت عمومی دردسترس است.

توسعه‌دهنده‌ی Signal Plus Messenger و FlyGram ابزاری جاسوسی به نام BadBazaar وارد کد منبع این دو اپلیکیشن کرد. این تروجان به گروه هکری چینی GREF نسبت داده شده است و هکرها پیش‌تر چند بار از آن استفاده کرده‌اند.
اپلیکیشن مخرب Signal Plus که مستقیماً به حساب رسمی سیگنال متصل می‌شود، می‌تواند روی پیام‌های ارسالی و دریافتی و فهرست مخاطبان نظارت کند. این اپلیکیشن داده‌های حساسی نظیر کد IMEI دستگاه، شماره‌موبایل، مک‌آدرس، اطلاعات اپراتور موبایل، داده‌های لوکیشن، اطلاعات وای‌فای و ایمیل‌های حساب گوگل را برای هکر ارسال می‌کند.
برای پایین‌آوردن احتمال سرقت اطلاعات، توصیه می‌کنیم همواره نسخه‌ی رسمی پیام‌رسان‌ها را روی گوشی خود دانلود کنید.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین