. . .

بحث و گفتگو روسیه به‌دلیل «اتهامات جاسوسی» استفاده از آیفون را برای کارمندان دولتی ممنوع کرد

تالار متفرقه دیجیتال
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

HELMET

رفیق رمانیکی
رمانیکی
نام هنری
دارچینِ سبـز
شناسه کاربر
1049
تاریخ ثبت‌نام
2021-10-12
آخرین بازدید
موضوعات
780
نوشته‌ها
1,856
راه‌حل‌ها
5
پسندها
144
امتیازها
438
سن
91
محل سکونت
Overgreen
وب سایت
pin.it

  • #1

روسیه اقدام مهم دیگری در راستای کاهش وابستگی به فناوری خارجی انجام داد.

مقامات روسی با ممنوع کردن استفاده از دستگاه‌های اپل برای اهداف دولتی، گام مهمی در جهت کاهش وابستگی به فناوری‌های ساخت کشورهای دیگر برداشته است. طبق گزارش فایننشال تایمز، وزارت بازرگانی روسیه ممنوعیت جدید را روی همه‌ی و محصولات اپل و آیفون‌ اجرا کرد. این تصمیم برای کارمندان دولتی روسیه در آژانس های مختلف ازجمله وزارت ارتباطات و رسانه‌های جمعی اعمال می‌شود. برخی از آژانس‌ها درحال‌حاضر دستور جدید را اجرا می‌کنند و برخی دیگر به‌زودی از آن پیروی خواهند کرد. البته مقامات همچنان می‌توانند از محصولات اپل برای اهداف شخصی استفاده کنند.
ممنوعیت استفاده از محصولات اپل برای کارمندان دولت روسیه پس‌ از اتهامات جدی سرویس امنیت فدرال این کشور (FSB) در اوایل ژوئن، مطرح شد. FSB مدعی شد با بررسی دستگاه‌های اپل عملیات جاسوسی بزرگی را از طرف سازمان‌های اطلاعاتی ایالات‌متحده شناسایی کرده است. براساس اعلام FSB، بسیاری از آیفون‌ها ازجمله آیفون‌های هیئت‌های دیپلماتیک روسیه در کشورهای ناتو، به بدافزار نظارتی آلوده بودند. علاوه‌براین، FSB اپل را به همکاری نزدیک با سازمان‌های اطلاعاتی ایالات‌ متحده برای ارائه‌ی طیف گسترده‌ای از ابزارهای کنترلی به مأموران، متهم کرد. اپل به‌سرعت این اتهامات را رد و بر تعهدش برای حفظ حریم خصوصی کاربران تأکید کرد.
اقدام اخیر روسیه با تلاش‌های گسترده‌ی این کشور برای کاهش وابستگی به فناوری‌های خارجی، مطابقت دارد. ولادمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سال گذشته به مؤسسات مرتبط با زیرساخت‌های اطلاعاتی حیاتی دستور داد تا سال ۲۰۲۵ از نرم‌افزارهای بومی استفاده کنند.

این ممنوعیت پس‌از مجموعه‌ اقداماتی درنظر گرفته شده که روابط اپل را با روسیه تیره کرده است. پس‌ از شروع بحران اوکراین، اپل دسترسی به خدمات Apple Pay و همچنین فروش محصولات خود را در این کشور متوقف کرد.

درحال‌حاضر اپل به‌طور رسمی پاسخی به اقدام روسیه نداده است. این تصمیم نشان از پیشرفت تنش‌های فناوری بین روسیه و ایالات‌ متحده دارد و احتمالاً کارمندان دولتی روسی را از اکوسیستم‌ فناوری جهانی جدا می‌کند.
 
  • گل رز
واکنش‌ها[ی پسندها]: 1 user
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
0
بازدیدها
273
پاسخ‌ها
10
بازدیدها
495

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین