. . .

روان شناسی علائم هشدار دهنده خودکشی در نوجوانان افسرده

تالار روانشناسی اجتماعی
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

فاطره

تیم هنرجو
پرسنل مدیریت
مدیر
تیم تبلیغات
ناظر
منتقد
کپیست
طراح
تدوینگر
گوینده
هنرجو
آزمایشی
منتقد
مقام خاص
مبلغ‌یار
مدیر
هنرجویان
شناسه کاربر
5955
تاریخ ثبت‌نام
2023-07-21
آخرین بازدید
موضوعات
646
نوشته‌ها
1,737
راه‌حل‌ها
32
پسندها
4,011
امتیازها
585

  • #1
❇️علائم هشدار دهنده خودکشی در نوجوانان افسرده

نوجوانان دارای افسردگی شدید، به ویژه آنهایی که دچار سوء مصرف الکل یا مواد مخدر نیز هستند، اغلب در مورد خودکشی فکر می کنند، صحبت می کنند یا اقدام به خودکشی می کنند.
در این میان تعداد نگران کننده و فزاینده ای از این موارد هم با موفقیت خودکشی می‌کنند. بنابراین بسیار مهم است که شما هرگونه افکار یا رفتارهای خودکشی را بسیار جدی بگیرید. برخی از مهمترین این علائم عبارتند از :

👈صحبت یا شوخی در مورد خودکشی

گفتن جملاتی از قبیل : ” بهتر بود می‌مردم”، “کاش می توانستم برای همیشه ناپدید شوم” یا “هیچ راه چاره ای نیست”

صحبت های مثبت یا رمانتیک در مورد مرگ. مانند : “اگر من می مردم، ممکن بود مردم من را بیشتر دوست داشته باشند”

نوشتن داستان و شعر درباره مرگ، مردن یا خودکشی

انجام رفتارهای بی پروا یا تصادفات زیادی که منجر به جراحت می شود

👈بخشش اموال باارزش

خداحافظی با دوستان و خانواده مثل اینکه آخرین دیدارشان باشد

گشتن به دنبال اسلحه، قرص یا راه های دیگر برای خودکشی

چگونه با یک نوجوان افسرده ارتباط برقرار کنیم؟

۱) روی گوش دادن تمرکز کنید، نه سخنرانی کردن

پس از شروع صحبت نوجوان، در برابر هرگونه انتقاد یا قضاوت مقاومت کنید. نکته مهم این است که کودک شما در حال برقراری ارتباط است. در صورتی که به نوجوان خود بگویید تمام و کمال و بدون قید و شرط در کنار او هستید، بهترین کار را کرده اید.

۲) ملایم اما پیگیر باشید

اگر در ابتدا از صحبت کردن با شما اجتناب کردند تسلیم نشوید. صحبت درباره افسردگی می تواند برای نوجوانان بسیار سخت باشد. حتی اگر آنها تمایل به گفتگو داشته باشند هم، ممکن است در بیان آنچه احساس می کنند مشکل داشته باشند. به راحتی فرزند خود احترام بگذارید و در عین حال بر نگرانی و تمایل خود برای گوش دادن تأکید کنید.

۳) احساسات آنها را تصدیق کنید

حتی اگر احساسات یا نگرانی های او برای شما احمقانه یا غیر منطقی به نظر برسد، سعی کنید با نوجوان خود در مورد افسردگی صحبت کنید. تلاش‌های خیرخواهانه برای توضیح اینکه چرا “اوضاع چندان بد هم نیست” به گونه ای به نظر خواهد آمد که گویی احساسات آنها را جدی نمی گیرید. تصدیق ساده درد و غم و اندوهی که آنها تجربه می کنند می تواند در درک و حمایت از آنها کمک زیادی کند.

✅مقابله با افسردگی نوجوانان : آن‌ها را به ارتباط اجتماعی تشویق کنید

نوجوانان افسرده تمایل دارند که از دوستان و فعالیتهایی که قبلاً از آنها لذت می بردند، کناره بگیرند. اما انزوا فقط افسردگی را بدتر می کند. بنابراین کاری را که می توانید انجام دهید تا به نوجوان خود کمک کنید دوباره ارتباط بگیرد.

صحبت حضوری را در اولویت قرار دهید
هر روز زمانی را به گفتگو کردن اختصاص دهید. در این گفتگو باید بدون حواس پرتی یا تلاش برای انجام چند کار به شکل همزمان، کاملاً روی نوجوان خود تمرکز کنید. عمل ساده صحبت چهره به چهره می تواند نقش مهمی در کاهش افسردگی نوجوان شما داشته باشد. به یاد داشته باشید که صحبت در مورد افسردگی یا احساسات نوجوان شما وضعیت را بدتر نخواهد کرد. اما حمایت شما می تواند در بهبود آنها تفاوت بزرگی ایجاد کند.

نوجوان خود را درگیر کنید
فعالیت هایی مانند ورزش، باشگاه بعد از مدرسه، یا یک کلاس هنری رقص یا موسیقی را پیشنهاد دهید که علاقه و استعداد نوجوان شما را برمی‌انگیزد. اگر چه نوجوان شما ممکن است در ابتدا فاقد انگیزه و علاقه باشد، اما احساس بهتری خواهند داشت و شور و شوق خود را باز می‌یابند.
 
وضعیت
موضوع بسته شده است و نمی‌توان پاسخ جدیدی فرستاد.

موضوعات مشابه

پاسخ‌ها
8
بازدیدها
81

کاربران در حال مشاهده این موضوع (مجموع: 1, کاربران: 0, مهمان‌ها: 1)

بالا پایین